Mercedes se vydal špatným směrem
Čeká ho těžká sobota?
První trénink v podání Mercedesu proběhl vcelku podle očekávání, Lewis Hamilton byl nejrychlejší a Valtteri Bottas ztratil na soupeře z Ferrari a Red Bullu jen pár desetin vteřiny, což v trénincích nic neznamená. Druhý trénink ale ukázal zcela jiný obrázek, Hamilton a Bottas zajeli téměř stejně rychlá kola a oba byli o více než sekundu pomalejší než ferrari Sebastiana Vettela. Technický ředitel Mercedesu přiznává chybný krok.
"Po velmi pozitivním dopoledním tréninku přišlo pro vůz i jezdce náročnější odpoledne. Evidentně jsme udělali krok nesprávným směrem, když jsme během přestávky mezi tréninky měnili nastavení. Nyní o tom musíme popřemýšlet a před sobotou dát všechno do pořádku. Povzbuzují nás rychlost a stabilita, které jsme předvedli v prvním tréninku,” řekl James Allison.
O své nedobré pocity se krátce po druhém tréninku podělil Lewis Hamilton, který v něm ve srovnání s prvním tréninkem zpomalil o téměř půl sekundy.
"Nedokážu to vysvětlit, protože tomu sám nerozumím. První trénink byl opravdu dobrý, z vozu jsem měl skvělý pocit. A pak rozdíl jako mezi dnem a nocí, bílou a černou. Z nějakého důvodu jsem pneumatiky nedonutil pracovat a strašně to klouzalo. Nebude jednoduché zjistit, kde se stala chyba, ale věřím svému týmu. Nevím, jestli to bylo nastavením, problém byl s pneumatikami. Jednoduše nepracovaly."
Hamilton v prvním tréninku zajel nejrychlejší kolo v historii městského okruhu v Monte Carlu (ovšem neoficiálně, protože trať vícekrát prošla úpravami, naposledy v roce 2015), které ve druhém tréninku ještě výrazně vylepšil Vettel. S novými vozy s lepší aerodynamikou i mechanickou přilnavostí je jízda v Monte Carlu snadnější. "Je to stejné jako předtím, jenom vůz je mnohem lepší, má více přilnavosti. Takže pokud se něco změnilo, tak to, že nyní je to snadnější. Vždycky je to skvělý pocit a ještě nikdy jsem tady nejel s takto dobrým vozem."
"Po velmi pozitivním dopoledním tréninku přišlo pro vůz i jezdce náročnější odpoledne. Evidentně jsme udělali krok nesprávným směrem, když jsme během přestávky mezi tréninky měnili nastavení. Nyní o tom musíme popřemýšlet a před sobotou dát všechno do pořádku. Povzbuzují nás rychlost a stabilita, které jsme předvedli v prvním tréninku,” řekl James Allison.
O své nedobré pocity se krátce po druhém tréninku podělil Lewis Hamilton, který v něm ve srovnání s prvním tréninkem zpomalil o téměř půl sekundy.
"Nedokážu to vysvětlit, protože tomu sám nerozumím. První trénink byl opravdu dobrý, z vozu jsem měl skvělý pocit. A pak rozdíl jako mezi dnem a nocí, bílou a černou. Z nějakého důvodu jsem pneumatiky nedonutil pracovat a strašně to klouzalo. Nebude jednoduché zjistit, kde se stala chyba, ale věřím svému týmu. Nevím, jestli to bylo nastavením, problém byl s pneumatikami. Jednoduše nepracovaly."
Hamilton v prvním tréninku zajel nejrychlejší kolo v historii městského okruhu v Monte Carlu (ovšem neoficiálně, protože trať vícekrát prošla úpravami, naposledy v roce 2015), které ve druhém tréninku ještě výrazně vylepšil Vettel. S novými vozy s lepší aerodynamikou i mechanickou přilnavostí je jízda v Monte Carlu snadnější. "Je to stejné jako předtím, jenom vůz je mnohem lepší, má více přilnavosti. Takže pokud se něco změnilo, tak to, že nyní je to snadnější. Vždycky je to skvělý pocit a ještě nikdy jsem tady nejel s takto dobrým vozem."