Dnešní nejrychlejší kolo patří Räikkönenovi
VC Kanady - 2. trénink.
Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréninku na Velkou cenu Kanady! V prvním tréninku byl nejrychlejší Lewis Hamilton, ale jezdci bojovali se špinavým povrchem montrealského okruhu a teď by měli dosáhnout lepších časů. Hamilton je i přes monacké zklamání favoritem na vítězství, vždyť na okruhu Gillese Villeneuvea zvítězil už pětkrát. Více vítězství tam dosáhl pouze Michael Schumacher, ten vyhrál VC Kanady sedmkrát. Kromě Hamiltona se žádnému ze současných jezdců nepodařilo v Kanadě vyhrát více než jednou. Po jedné vítězné trofeji mají Kimi Räikkönen, Fernando Alonso, Sebastian Vettel a také Daniel Ricciardo, který nečekaně vyhrál závod v roce 2014, když jezdci Mercedesu doplatili na přehřívání brzd. V historické tabulce týmů je vzácná shoda, Ferrari a McLaren mají po třinácti vítězstvích. Za povšimnutí stojí, že Ferrari v Kanadě zvítězilo naposledy v roce 2004.
Nebylo překvapením, že prvním jezdcem na trati byl Carlos Sainz. Španělský jezdec přišel o celý první trénink kvůli poruše motoru Renault. Spěchat by měl také Fernando Alonso, jehož zastavila porucha hydraulického systému, ale Španěl a McLaren jsou již zvyklí. Alonsovi mechanici pokračovali v opravách, mechanici Stoffela Vandoorna měnili podlahu. Druhým na trati byl Vettel jedoucí na červených pneumatikách.
Červené pneumatiky si vybrala většina jezdců, Felipe Massa a Valtteri Bottas se ale na trati objevili se žlutými, které by měly vydržet nejdelší vzdálenost, ovšem jezdcům poskytují nejméně přilnavosti. Romain Grosjean měl problém zkrotit svůj vůz a dostal v šesté zatáčce dvakrát po sobě smyk. Francouz si po Monaku stěžoval na strašně malé pracovní okno letošních pneumatik Pirelli. O pár minut později Vettel téměř nezvládl poslední zatáčku a Bottas před jednou ze šikan zablokoval kola.
Vandoorne přišel jen o pár minut tréninku, ale Alonso byl posledním, kdo ještě nevyjel z garáže. Problémy s technikou se nevyhnuly ani Red Bullu. Ricciardo týmu oznámil ztrátu výkonu a vrátil se do garáže. Po dvaceti minutách byl první Hamilton, druhému Räikkönenovi patřil nejrychlejší druhý sektor. Bottas i na žlutých pneumatikách bránil čtvrtou příčku před Vettelem.
Když časomíra ukazovala konec první půlhodiny tréninku, Ricciardo vystoupil ze svého vozu. Mechanici Red Bullu a Renaultu zřejmě právě zjistili, že oprava nebude jednoduchá. Jezdci Ferrari mezi tím dostali ultraměkké pneumatiky a obsadili špici. Nejprve byl o 0,17 sekundy rychlejší Vettel, ale pak Räikkönen zrychlil a kolegu překonal o čtvrt sekundy. Hülkenberg svůj renault jemně otřel o zeď na vnější straně deváté zatáčky a svůj tým pro jistotu požádal o kontrolu škod.
Když se na fialové pneumatiky dostaly mercedesy, Hamilton se vyšvihl na druhé a Bottas na čtvrté místo. Hamilton byl o dvě desetiny sekundy pomalejší než vedoucí jezdec šampionátu. Verstappen se zařadil na pátou příčku, Ricciardo zůstával v garáži a diváci zbytečně čekali také na Alonsa.
Chybě se nevyhnul ani Vandoorne, téměř narazil do zdi vedle poslední zatáčky. Dramatických pár vteřin prožil i Bottas, který v první zatáčce přišel o kontrolu nad zádí vozu a před návratem na trať si vyzkoušel jízdu po trávě. Napodobil ho další jezdec špičkového týmu - Vettel nezvládl šestou zatáčku.
Poslední půlhodiny se už zúčastnil i Fernando Alonso, který měl co dohánětl. Verstappena nečekaně zradila převodovka a jeho červený býk zůstal stát na půli cesty mezi zatáčkami 7 a 8, kde není žádná výjezdová zóna. Trénink přerušila červená vlajka. Kromě toho se pár nerozvážných fotografů usadilo na vnější straně výjezdu z druhé zatáčky. Räikkönen upozornil, že pokud udělá chybu, tak je srazí. Grosjean pokračoval v stížnostech na vůz.
Force India byla opět rychlá, ale tentokrát oba jejich jezdce předčil Felipe Massa z Williamsu a před Sergia Péreze se dostal i Daniil Kvjat. Nespokojený Grosjean se dostal na desátou příčku, když byl rychlejší než Hülkenberg i Sainz. Dvěma nejsilnějším týmům ale dokázal konkurovat pouze Verstappen, Massa byl o více než 1,1 sekundy pomalejší než Räikkönen. Šestého Massu a čtrnáctého Magnussena ale dělilo pouhých šest desetin sekundy. Jezdci Sauberu používající loňské motory Ferrari skončili na chvostě pořadí. Mezi sebou měli pouze Vandoorna, který trávil konec tréninku v garáži a nejrychlejší kolo zajel na žlutých pneumatikách.
Vettel si ještě do týmové vysílačky stěžoval na Hamiltona, který neustále dělá chyby a zpomaluje, což neprospívá jeho dlouhému stintu. Na pořadí se už nic nezměnilo, nejrychlejší čas dnešního dne zajel Kimi Räikkönen, který se jako jediný dostal pod hranici minuty a třinácti sekund.
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
1 | Räikkönen | Ferrari | 1:12.935 | 41 | |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:13.150 | 0.215 | 41 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:13.200 | 0.265 | 41 |
4 | Bottas | Mercedes | 1:13.310 | 0.375 | 42 |
5 | Verstappen | Red Bull | 1:13.388 | 0.453 | 25 |
6 | Massa | Williams | 1:14.063 | 1.128 | 38 |
7 | Alonso | McLaren | 1:14.245 | 1.310 | 19 |
8 | Ocon | Force India | 1:14.299 | 1.364 | 46 |
9 | Kvjat | Toro Rosso | 1:14.461 | 1.526 | 38 |
10 | Pérez | Force India | 1:14.501 | 1.566 | 41 |
11 | Grosjean | Haas | 1:14.566 | 1.631 | 33 |
12 | Hülkenberg | Renault | 1:14.604 | 1.669 | 38 |
13 | Sainz | Toro Rosso | 1:14.621 | 1.686 | 43 |
14 | Magnussen | Haas | 1:14.676 | 1.741 | 35 |
15 | Ricciardo | Red Bull | 1:15.072 | 2.137 | 8 |
16 | Palmer | Renault | 1:15.127 | 2.192 | 40 |
17 | Stroll | Williams | 1:15.240 | 2.305 | 40 |
18 | Ericsson | Sauber | 1:15.611 | 2.676 | 31 |
19 | Vandoorne | McLaren | 1:15.624 | 2.689 | 20 |
20 | Wehrlein | Sauber | 1:16.308 | 3.373 | 31 |