Force India a Williams dostaly nové motory
V závodě budou silnější.
Čtyři jezdci týmů Williams a Force India začali v Kanadě využívat nejnovější verzi pohonné jednotky Mercedes. Přesněji, dostali nový spalovací motor, turbo, MGU-H, MGU-K a řídící elektroniku, takže beze změny zůstala pouze baterie.
Jezdci továrního týmu dostali nové pohonné jednotky už ve Španělsku, ale Valtteri Bottas měl smůlu. Ta jeho měla několik poruch a vrátil se ke své první, která ale nevydržela až do konce závodu. Fin dostal opravenou pohonnou jednotku v Monaku.
Otmar Szafnauer, provozní ředitel Force India, prozradil, v čem je nová verze lepší. Maximální výkon se nezměnil, takže v dnešní kvalifikaci neposkytne jezdcům žádnou výhodu. Německé automobilce se ale podařilo vylepšit výdrž, díky čemuž budou moci Felipe Massa, Lance Stroll, Sergio Pérez a Esteban Ocon déle jezdit s nastavením na maximální výkon. Není tajemstvím, že motor Mercedesu má výborný kvalifikační režim, který ale může v závodě použít pouze na omezené množství kilometrů. Samozřejmě, pokud je v nádrži dostatek paliva.
"Zlepšila se spíše spolehlivost než výkon,” řekl Szafnauer. "Zrychlení ale vyplyne ze skutečnosti, že budeme moci déle jezdit ve vyšším režimu. Pokud se tedy ptáte na zlepšení času na kolo, tak tam se téměř nic nezměnilo. Ale když budeme mít v závodě delší dobu více výkonu, tak můžeme závod absolvovat rychleji. (Nejlepší) čas na jedno kolo to ale neovlivní."
Jezdci továrního týmu dostali nové pohonné jednotky už ve Španělsku, ale Valtteri Bottas měl smůlu. Ta jeho měla několik poruch a vrátil se ke své první, která ale nevydržela až do konce závodu. Fin dostal opravenou pohonnou jednotku v Monaku.
Otmar Szafnauer, provozní ředitel Force India, prozradil, v čem je nová verze lepší. Maximální výkon se nezměnil, takže v dnešní kvalifikaci neposkytne jezdcům žádnou výhodu. Německé automobilce se ale podařilo vylepšit výdrž, díky čemuž budou moci Felipe Massa, Lance Stroll, Sergio Pérez a Esteban Ocon déle jezdit s nastavením na maximální výkon. Není tajemstvím, že motor Mercedesu má výborný kvalifikační režim, který ale může v závodě použít pouze na omezené množství kilometrů. Samozřejmě, pokud je v nádrži dostatek paliva.
"Zlepšila se spíše spolehlivost než výkon,” řekl Szafnauer. "Zrychlení ale vyplyne ze skutečnosti, že budeme moci déle jezdit ve vyšším režimu. Pokud se tedy ptáte na zlepšení času na kolo, tak tam se téměř nic nezměnilo. Ale když budeme mít v závodě delší dobu více výkonu, tak můžeme závod absolvovat rychleji. (Nejlepší) čas na jedno kolo to ale neovlivní."