Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen znechucený technickými problémy

Verstappen znechucený technickými problémy

Ricciardo bariéru z ničeho neobviňuje.

Max Verstappen byl včera nejrychlejší v obou trénincích a dnes vybojoval pouze pátou startovní pozici. Rychlost Mercedesu by byla nedosažitelnou metou, ale z místa až za zadními křídly vozů Ferrari viní množství technických problémů. Jezdec, který musel v Kanadě odstoupit z druhého místa kvůli poruše baterie, v dnešním ranním tréninku také nechal vůz na trati kvůli problému s elektřinou. V kvalifikaci mu nejprve vynechával motor a v rozhodující chvíli zradila převodovka. Z pátého místa nemá sebemenší radost.

"S pátým místem nejsem ani trochu spokojený. Samozřejmě, problém v posledním tréninku mi nepomohl, ale v Q2 jsem měl jiný, když po aktivaci omezovače začal vynechávat motor. Ani to mi nepomohlo. Jenže v Q3, v mém posledním a nejdůležitějším kole, jsem byl o tři desetiny sekundy rychlejší než v předchozím a přišel jsem o synchronizaci převodovky. Na rovinkách jsem kvůli tomu ztratil kopec času. Velká smůla. Musíme tyto věci už dostat pod kontrolu, toto se nesmí stávat. Nemůžeme mít tolik poruch. Páté místo je zklamáním, i přes všechny problémy jsme měli získat třetí. "

Verstappena těší alespoň novinka od Renaultu, nejnovější verze softwaru zpřístupnila nové koňské síly. Ale co by za pátou pozici dal Daniel Ricciardo, který finálovou část kvalifikace přerušil havárií a zítra se postaví na desáté místo.

"Havárie vás frustruje, ale do kola v Q3 chcete dát všechno," vysvětloval dnes Australan. "Věděl jsem, že v šesté zatáčce ztrácím čas, proto jsem se pokusil o průjezd vyšší rychlostí. Jenže ve výjezdu jsem ztratil zadek vozu a narazil do bariéry. Snažil jsem se z toho dostat, ale záď pokračovala dál. Pak se mi do cesty postavila stěna, tak jsem jí dal pecku. Ale není to chyba té stěny, opravdu ji z ničeho neobviňuji! Prostě jsem tlačil, když jsem už balancoval na hranici přilnavosti. Nejsem se sebou spokojený, ale na tomhle typu tratí se to stává. Část ze mě je teď nemá ráda, ale jinak mám městské okruhy velmi rád právě kvůli tomuto. Je na nich vidět, když jste až na samé hranici, ale když uděláte o krok více, zaplatíte za to."