Alonso: To je naše skutečná rychlost!
Ricciardovi jeho omyl nezazlívá.
Na hlavy jezdců McLarenu se tento víkend sesypala lavina penalizací. Stoffel Vandoorne dostal za dvojí výměnu MGU-H a turba trest podobě ztráty 30 startovních pozic a trest Fernanda Alonsa se vyšplhal až na 40 pozic, jelikož po testu motoru Hondy spec 3 dostal novou pohonnou jednotku předchozí verze. K původnímu trestu se tak přičítají další za použití další pohonné jednotky a výměnu motoru, MGU-K, MGU-H i turba.
Naštěstí je na startovním roštu pouze dvacet pozic a tu poslední obsadí Jolyon Palmer, který se nemohl zúčastnit kvalifikace. Horší zprávou pro fanoušky McLarenu je, že před letošní sezonou se měnila pravidla v oblasti překračování povoleného počtu pohonných jednotek. Loni se stávalo, že jezdec za jeden víkend použil i tři nové pohonné jednotky (Lewis Hamilton v Belgii), aby si je mohl všechny nechat a potrestán byl pouze jednou. Alonso a Vandoorne si ale nyní nechají pouze poslední použité nové díly, takže když se Alonso bude vracet k spec 3, opět to bude za cenu ztráty pozic na startu.
Další špatnou zprávou je, že vůz McLarenu je tak pomalý, že Daniel Ricciardo na začátku kvalifikace ani nerozpoznal, že Alonso je již v ostrém kole a na konci hlavní rovinky ho předjel. Španěl mu musel předjetí vrátit v druhé zatáčce, což asi Australana hodně překvapilo.
"Na začátku kola jsem ho asi zmátl, protože naše rychlost je tak nízká, že si musel myslet, že se pouze vracím do boxů, že jsem v pomalém kole," vysvětlil neobvyklou situaci Alonso. "Ale ne, to je naše skutečná rychlost. Byli jsme na začátku měřeného kola, tak to je. Myslím, že jsme ho trochu překvapili. Předjel mě v první zatáčce a já jsem mu to v druhé vrátil. Oba jsme něco ztratili, ale byl to pouze začátek kvalifikace se studenými pneumatikami, takže na tom nezáleží. Rychlá kola jsme zajeli na konci stintu."
Dnes si dává za úkol dojet do cíle.
"Z pohledu přípravy na závod jsme odvedli dobrou práci. Použili jsme pouze jednu sadu pneumatik, jednou jsme natankovali trošku paliva a udělali pár kontrol. Víme, že tu nemůžeme být konkurenceschopní, ale závod bude dlouhý a náročný. Téměř každý tady již udělal pár chyb, takže se pokusíme odjet bezchybný závod. V této situaci se musíme vynasnažit dokončit, získat týmu data a pomoci vývoji vozu. Chceme se vyhnout bariérám a můžeme doufat, že skončíme na bodech."
Vůz McLarenu včera nijak nevynikal v technickém druhém sektoru trati s úzkými zatáčkami, což vysvětlil Éric Boullier.
"Tento víkend děláme hodně kompromisů v nastavení aerodynamiky, protože chceme získat alespoň trochu rychlosti na rovinkách. Za normálních okolností bychom asi měli více přítlaku a v prostředním sektoru bychom dosahovali lepších časů. Jenže jsme předem věděli, že dostaneme penalizace a závod začneme vzadu a vozy jsme nastavili na přítlak vhodný pro závod," řekl závodní ředitel Mclarenu.
Naštěstí je na startovním roštu pouze dvacet pozic a tu poslední obsadí Jolyon Palmer, který se nemohl zúčastnit kvalifikace. Horší zprávou pro fanoušky McLarenu je, že před letošní sezonou se měnila pravidla v oblasti překračování povoleného počtu pohonných jednotek. Loni se stávalo, že jezdec za jeden víkend použil i tři nové pohonné jednotky (Lewis Hamilton v Belgii), aby si je mohl všechny nechat a potrestán byl pouze jednou. Alonso a Vandoorne si ale nyní nechají pouze poslední použité nové díly, takže když se Alonso bude vracet k spec 3, opět to bude za cenu ztráty pozic na startu.
Další špatnou zprávou je, že vůz McLarenu je tak pomalý, že Daniel Ricciardo na začátku kvalifikace ani nerozpoznal, že Alonso je již v ostrém kole a na konci hlavní rovinky ho předjel. Španěl mu musel předjetí vrátit v druhé zatáčce, což asi Australana hodně překvapilo.
"Na začátku kola jsem ho asi zmátl, protože naše rychlost je tak nízká, že si musel myslet, že se pouze vracím do boxů, že jsem v pomalém kole," vysvětlil neobvyklou situaci Alonso. "Ale ne, to je naše skutečná rychlost. Byli jsme na začátku měřeného kola, tak to je. Myslím, že jsme ho trochu překvapili. Předjel mě v první zatáčce a já jsem mu to v druhé vrátil. Oba jsme něco ztratili, ale byl to pouze začátek kvalifikace se studenými pneumatikami, takže na tom nezáleží. Rychlá kola jsme zajeli na konci stintu."
Dnes si dává za úkol dojet do cíle.
"Z pohledu přípravy na závod jsme odvedli dobrou práci. Použili jsme pouze jednu sadu pneumatik, jednou jsme natankovali trošku paliva a udělali pár kontrol. Víme, že tu nemůžeme být konkurenceschopní, ale závod bude dlouhý a náročný. Téměř každý tady již udělal pár chyb, takže se pokusíme odjet bezchybný závod. V této situaci se musíme vynasnažit dokončit, získat týmu data a pomoci vývoji vozu. Chceme se vyhnout bariérám a můžeme doufat, že skončíme na bodech."
Vůz McLarenu včera nijak nevynikal v technickém druhém sektoru trati s úzkými zatáčkami, což vysvětlil Éric Boullier.
"Tento víkend děláme hodně kompromisů v nastavení aerodynamiky, protože chceme získat alespoň trochu rychlosti na rovinkách. Za normálních okolností bychom asi měli více přítlaku a v prostředním sektoru bychom dosahovali lepších časů. Jenže jsme předem věděli, že dostaneme penalizace a závod začneme vzadu a vozy jsme nastavili na přítlak vhodný pro závod," řekl závodní ředitel Mclarenu.