Velká cena Rakouska pohledem Pirelli
Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší.
Jezdec Mercedesu Valtteri Bottas vyhrál svůj druhý závod sezony. Odstartoval z pole position na ultraměkké směsi a při jedné zástávce v boxech přezul na superměkkou směs. Na startovním roštu jsme viděli všechny tři nominované směsi (měkkou, superměkkou i ultraměkkou), závodníci zvolili různé strategie jedné zastávky. Lewis Hamilton startoval z osmého místa, ze superměkkých přezul na ultraměkké a skončil čtvrtý. Felipe Massa (Williams) a Jolyon Palmer (Renault) zvolili alternativní strategii startu na měkkých pneumatikách, následně přezuli na ultraměkkou směs a také se posunuli o několik pozic oproti startu.
Vzhledem ke krátkému okruhu s malým počtem zatáček a počasí bez očekávaného deště jsme na Red Bull Ringu viděli nejrychlejší průměrné rychlosti na kolo v sezoně. To jsou také důvody, které vedly k viditelné tvorbě puchýřů na pneumatikách, nicméně neměly žádný vliv na výkon, jak jsme viděli podle časů na kolo.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Při velmi vysokých průměrných rychlostech a počasí bez deště se na pneumatikách tvořily puchýře, nicméně neměly žádný vliv na výkon – nejrychlejší kola jezdci zajeli až v závěru závodu. Ačkoliv byla jedna zastávka v boxech standardní volbou, jezdci zvolili různé varianty. Celkově byly strategie poměrně agresivní s některými dlouhými stinty, dokonce i na ultraměkké směsi. To podtrhuje důvěru, kterou týmy mají v rychlost a trvanlivost pneumatik.”
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Měkká | Superměkká | Ultraměkká | |
první | Hülkenberg 1m 09.043s |
Ricciardo 1m 07.442s |
Hamilton 1m 07.411s |
druhý | Massa 1m 09.394s |
Räikkönen 1m 07.486s |
Kvjat 1m 08.061s |
třetí | Kvjat 1m 09.749s |
Vettel 1m 07.496s |
Massa 1m 08.419s |
Nejdelší stint závodu:
Měkká | Hülkenberg | 56 kol |
Superměkká | Vandoorne | 39 kol |
Ultraměkká | Räikkönen | 44 kol |
Pravdometr: Valtteri Bottas vyhrál závod se strategií jedné zastávky v boxech, když v 42. kole přezul z ultraměkké směsi na superměkkou. Lewis Hamilton zvolil teoreticky nejrychlejší strategii startu na superměkkých pneumatikách s přezutím na ultraměkké.