Velká cena Ruska pohledem Pirelli
Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší
čtvrtý závod z dvaceti
Soči, 28. – 30. dubna 2017
VALTTERI BOTTAS V MERCEDESU VYHRÁL VELKOU CENU RUSKA SE STRATEGIÍ JEDNÉ ZASTÁVKY V BOXECH A PO VELKÉM ZÁVĚRU PROTI FERRARI SEBASTIANA VETTELA
PŘES VÍKEND JSME VIDĚLI PROZATÍM NEJVYŠŠÍ TEPLOTY. VĚTŠINA PILOTŮ PODLE OČEKÁVÁNÍ ZVOLILA STRATEGII JEDNÉ ZASTÁVKY
V DLOUHÉ ZATÁČCE ČÍSLO TŘI SE NA NĚKTERÝCH PNEUMATIKÁCH VYTVÁŘELY PUCHÝŘE, ALE NEMĚLO TO VLIV NA JEJICH VÝKON
Soči, 30.dubna 2017 – Valtteri Bottas v Mercedesu vyhrál Velkou cenu Ruska se strategií jedné zastávky v boxech. Byla to jeho první vítězná Velká cena. Téměř všichni jezdci zvolili strategii jedné zastávky v boxech tak, jako tomu vždy v Soči bylo. Fin se dostal do vedení v první zatáčce po startu na ultraměkké směsi ze třetího místa za vozy Ferrari, v průběhu závodu přezul na superměkkou směs. Sebastian Vettel přezul o šest kol později a využil nové pneumatiky ke stíhání Bottase v závěrečných fázích závodu. Všichni piloti z top 8 zvolili strategii ultraměkká - superměkká směs.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Strategie Velké ceny Ruska byla podle očekávání, navzdory brzkému vyjetí safety caru a teplotám, které byly nejvyšší, co jsme zatím o víkendech viděli. Na levé přední pneumatice se u některých pilotů vytvářelo malé množství puchýřů v důsledku zatížení v dlouhé třetí zatáčce, ale neovlivnilo to výkon pneumatik. Hladký povrch znamenal strategii jedné zastávky pro drtivou většinu závodníků a nízké opotřebení pneumatik podle očekávání. Viděli jsme různá načasování zastávek v boxech, zejména u Bottase a Vettela, což dělalo závod vzrušující až do konce”.
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Měkká | Superměkká | Ultraměkká | |
první | Raikkonen 1m 36.844s |
Vettel 1m 38.197s |
|
druhý | Vettel 1m 37.312s |
Massa 1m 38.232s |
|
třetí | Bottas 1m 37.367s |
Bottas 1m 38.350s |
Nejdelší stint závodu:
Měkká | ||
Superměkká | Magnussen, Kvyat | 30 kol |
Ultraměkká | Hulkenberg | 40 kol |
Pravdometr: Strategicky se závod vyvíjel podle očekávání. Mysleli jsme, že nejrychlejší strategií bude závod s jednou zastávkou v boxech se startem na ultraměkké směsi a přezutím na superměkkou směs po 26. kole. Bottas zajel do boxů v 28. kole, šest kol před Vettelem. Načasování všech zastávek bylo také ovlivněno brzkým vyjetím safety caru.