Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

FIA dále bojuje proti spalování oleje

FIA dále bojuje proti spalování oleje

Přibylo další pravidlo.

Sága o boji proti spalování oleje jako motorového paliva pokračuje. Je to způsob, jakým se dá, hlavně v kvalifikaci, obcházet omezení průtoku paliva a Mezinárodní automobilovou federaci to evidentně zlobí, ačkoli jméno podezřelého výrobce nikdy nezmínila. Na začátku sezony jsme si mysleli, že viníkem je Mercedes, ale v poslední době se více mluví o malém podvodu z Maranella.

FIA začala tím, že sérií pravidel (snad) znemožnila úmyslné spalování oleje v roce 2018. Pravidla pro tento rok ale tak jednoduše měnit nemůže, a tak alespoň zpřísňuje interpretaci těch současných. Během VC Ázerbájdžánu upřesnila, že palivo je pouze benzín kontrolovaný FIA a že mazivo má být mazivem, bez přísad pro efektivnější spalování. Ani to asi nestačilo a tak nyní zveřejnila krajní hodnotu spalování oleje, kterou ještě nebude považovat za podezřelou.

Mezinárodní automobilová federace by byla ráda, kdyby od VC Itálie 2017 žádná nová pohonná jednotka nespálila více než 0.9 litru oleje na 100 kilometrů. To, vzhledem ke své znalosti pohonných jednotek všech čtyř výrobců, považuje za možné. Od roku 2018 bude trvat na tom, aby se spálilo maximálně 0.6 litru oleje na 100 kilometrů.

"Akceptujeme, že pro některé účastníky může být v této sezoně problém dodržet limit 0,6 litru na sto kilometrů a na všechny v současnosti používané pohonné jednotky se vztahuje tolerance," napsal technický delegát FIA Marcin Budkowski. "Nicméně očekáváme, že spotřeba oleje každého spalovacího motoru v pohonné jednotce nasazené od Velké ceny Itálie 2017 bude nižší než 0,9 litru na sto kilometrů. Spotřeba překračující tuto hranici bude považována za podezřelou a proto prošetřena jako potenciální porušení technických pravidel."

Zůstává otázkou, zda FIA v Technických pravidlech F1 pro sezonu 2017 najde dostatečně silnou oporu k tomu, aby mohla například jezdce bojujícího o mistrovský titul diskvalifikovat ze závodu kvůli příliš velké spotřebě oleje.