Räikkönenova pneumatika byla v pořádku
Ztrátu bodů způsobilo externí poškození.
Po Velké ceně Velké Británie Pirelli téměř dva týdny zkoumalo, analyzovalo, testovalo a opět analyzovalo, aby nakonec oznámilo, že za selhání pneumatiky na voze Ferrari pilotovaném Kimim Räikkönenem nenese zodpovědnost.
Ferrari přišlo v posledních kolech závodu na Silverstone o spoustu bodů, když se jeho jezdcům téměř současně vážně poškodily levé přední pneumatiky. Sebastian Vettel měl klasický defekt, z pneumatiky unikl vzduch a než se dostal do boxů, Pirelli nezůstalo téměř nic, co by bylo možné zkoumat. Räikkönen měl jiný typ selhání, v jeho pneumatice vzduch zůstal, ale přišla o běhoun. Jeho oddělení prý způsobilo to, že Fin přejel přes obrubník nebo ostrý úlomek ležící někde na trati.
"V žádné jiné části pneumatiky není stejné poškození," píše se v oficiální zprávě Pirelli. "Kromě toho, pás ani struktura nevykazují žádné známky únavy materiálu. Možným důvodem poškození je kontakt s externím tělesem, který vedl k částečnému oddělení pásu od kostry ve dvou ovlivněných oblastech. V jednom z těchto dvou míst, jako logický následek, se oddělila i část běhounu."
Pirelli podrobilo různým testům i jiné pneumatiky z VC Velké Británie a ani jeden nevedl k selhání, ani pneumatiku nedostal do stavu, který by vypadal jako začátek problému, vrcholícího oddělením běhounu. Pirelli proto došlo k závěru, že problém nebyl v pneumatice.
Ferrari přišlo v posledních kolech závodu na Silverstone o spoustu bodů, když se jeho jezdcům téměř současně vážně poškodily levé přední pneumatiky. Sebastian Vettel měl klasický defekt, z pneumatiky unikl vzduch a než se dostal do boxů, Pirelli nezůstalo téměř nic, co by bylo možné zkoumat. Räikkönen měl jiný typ selhání, v jeho pneumatice vzduch zůstal, ale přišla o běhoun. Jeho oddělení prý způsobilo to, že Fin přejel přes obrubník nebo ostrý úlomek ležící někde na trati.
"V žádné jiné části pneumatiky není stejné poškození," píše se v oficiální zprávě Pirelli. "Kromě toho, pás ani struktura nevykazují žádné známky únavy materiálu. Možným důvodem poškození je kontakt s externím tělesem, který vedl k částečnému oddělení pásu od kostry ve dvou ovlivněných oblastech. V jednom z těchto dvou míst, jako logický následek, se oddělila i část běhounu."
Pirelli podrobilo různým testům i jiné pneumatiky z VC Velké Británie a ani jeden nevedl k selhání, ani pneumatiku nedostal do stavu, který by vypadal jako začátek problému, vrcholícího oddělením běhounu. Pirelli proto došlo k závěru, že problém nebyl v pneumatice.