Je neuvěřitelné, že se přestalo jezdit na mokré trati
Räikkönen opět vzpomíná na staré dobré časy s Bridgestonem a Michelinem
Vzhledem k tajfunu blížícímu se k japonskému pobřeží je opět aktuální téma závodění na velmi mokré trati. Riskovat životy jezdců si nepřeje nikdo, ale na druhé straně, před patnácti lety se závodilo v podmínkách, za jakých nyní piloti nesmějí opustit boxovou uličku, ani kdyby velmi chtěli. Kimi Räikkönen, stejně jako v Brazílii v roce 2016 a v Monze 2017, vidí hlavní problém v pneumatikách od společnosti Pirelli. Ve srovnání s pneumatikami, jaké měly Bridgestone a Michelin během vzájemného soupeření, prý nejsou dost dobré, ačkoli technologie by měly jít kupředu.
"Bohužel, dobře víme, jak nás omezují pneumatiky. Stačí troška deště a hned máme aquaplaning. To je ten problém, v takové situaci jezdec nemůže nic dělat," řekl finský závodník. "Když jsem začínal, závodili jsme i ve velkém dešti, nebyl s tím žádný problém. Je zřejmé, že tyto pneumatiky nejsou dobré, když na okruhu stojí voda. Tak to prostě je, bohužel.
Občas je až směšné, jak málo vody je napohled na okruhu a my přesto nemůžeme závodit. A jakmile někde voda teče křížem přes trať, tak jsou vozy neovladatelné. Uvidíme, ale pokud bude (v sobotu) pršet podle předpovědi, tak není žádná šance, že se dostaneme na trať."