Sauber nebude jezdit s motorem Honda
Nový šéf se raději dohodne s někým jiným.
Sauber a Honda se definitivně dohodly, že se nedohodnou. Přestože smlouva na rok 2018 byla oznámena jako hotová věc, ve skutečnosti nikdy nebyla podepsána. Existovala pouze předběžná dohoda mezi vedením Hondy a Monishou Kaltenbornovou, bývalou šéfkou Sauberu. Nový šéf Fréderic Vasseur dal kontraktu s výrobcem aktuálně nejslabších pohonných jednotek červenou. Méně konkrétní je vysvětlení Hondy.
"Se Sauberem jsme chtěli budovat dobrý vztah a těšili jsme se, že do sezony 2018 vstoupíme společně," oznámil Masaši Jamamoto, sportovní ředitel Hondy. "Nicméně, během diskusí po změně ve vedení týmu bylo dohodnuto, že kvůli rozdílům v budoucím směřování obou společností projekt zrušíme. Rádi bychom Sauberu poděkovali za spolupráci a do budoucna mu přejeme vše nejlepší."
O něco konkrétnější byl nový šéf Sauberu, Nejít do partnerství s Hondou bude z dlouhodobého hlediska lepší.
"Je velmi nešťastné, že musíme v tomto bodě zrušit plánovanou spolupráci s Hondou," řekl Vasseur. "Nicméně, rozhodnutí bylo učiněno ze strategických důvodů, přičemž jsme jednali v nejlepším zájmu Sauberu a mysleli na jeho budoucnost. Hondě děkujeme za její spolupráci a do budoucna jí v F1 přejeme vše nejlepší."
Když od něj novináři chtěli lepší vysvětlení, zmínil nejistotu kolem setrvání Hondy s McLarenem a tedy i v F1. "Na jedné straně jsme v těžké situaci, potřebujeme lepší rychlost a referenční bod. Nevíme, co bude se smlouvou Hondy a McLarenu."
Vasseur také nepřímo zkritizoval rozhodnutí Monishy Kaltenbornové používat tento rok loňské motory Ferrari. Začátek sezony s výkonnostní ztrátou a vědomím, že se celý rok nezlepší motor, palivo ani maziva, a další věci prý vedou k demotivaci celého týmu, který vidí, že se nejde naplno za každou desetinou sekundy.
Smlouvu s Ferrari, Mercedesem nebo Renaultem by chtěl mít podepsanou ještě dříve, než zaměstnance pustí na letní dovolenou. Netýká se to ale pouze pohonných jednotek a paliva s mazivem. Sauber nevyrábí vlastní převodovky, takže bude potřebovat i ty, jelikož možnost nakupování převodovek kompatibilních s motorem Honda od McLarenu padla.
"Se Sauberem jsme chtěli budovat dobrý vztah a těšili jsme se, že do sezony 2018 vstoupíme společně," oznámil Masaši Jamamoto, sportovní ředitel Hondy. "Nicméně, během diskusí po změně ve vedení týmu bylo dohodnuto, že kvůli rozdílům v budoucím směřování obou společností projekt zrušíme. Rádi bychom Sauberu poděkovali za spolupráci a do budoucna mu přejeme vše nejlepší."
O něco konkrétnější byl nový šéf Sauberu, Nejít do partnerství s Hondou bude z dlouhodobého hlediska lepší.
"Je velmi nešťastné, že musíme v tomto bodě zrušit plánovanou spolupráci s Hondou," řekl Vasseur. "Nicméně, rozhodnutí bylo učiněno ze strategických důvodů, přičemž jsme jednali v nejlepším zájmu Sauberu a mysleli na jeho budoucnost. Hondě děkujeme za její spolupráci a do budoucna jí v F1 přejeme vše nejlepší."
Když od něj novináři chtěli lepší vysvětlení, zmínil nejistotu kolem setrvání Hondy s McLarenem a tedy i v F1. "Na jedné straně jsme v těžké situaci, potřebujeme lepší rychlost a referenční bod. Nevíme, co bude se smlouvou Hondy a McLarenu."
Vasseur také nepřímo zkritizoval rozhodnutí Monishy Kaltenbornové používat tento rok loňské motory Ferrari. Začátek sezony s výkonnostní ztrátou a vědomím, že se celý rok nezlepší motor, palivo ani maziva, a další věci prý vedou k demotivaci celého týmu, který vidí, že se nejde naplno za každou desetinou sekundy.
Smlouvu s Ferrari, Mercedesem nebo Renaultem by chtěl mít podepsanou ještě dříve, než zaměstnance pustí na letní dovolenou. Netýká se to ale pouze pohonných jednotek a paliva s mazivem. Sauber nevyrábí vlastní převodovky, takže bude potřebovat i ty, jelikož možnost nakupování převodovek kompatibilních s motorem Honda od McLarenu padla.