Sauber je rád, že se musejí postavit nové vozy
Změna pravidel v nejvhodnější dobu
Jak už to bývá, někomu přijde změna pravidel vhod a jinému nevhod. Force India se musela obávat a pravděpodobně teď bude v časovém skluzu, zatímco Sauber je naopak rád. Švýcarský tým po změně vlastníka před dvěma lety už dal dohromady nový management (včetně šéfa týmu Frédérika Vasseura a technického ředitele Simone Resty), zvýšil stav zaměstnanců a díky sponzorské smlouvě s Alfou Romeo má dostatek financí na vývoj. Může být proto pouze rád, že nemusí dohánět ztrátu nabranou v letech 2016 a 2017. Místo toho se prostě vrhá do nového projektu, tak jako všichni ostatní.
"V aerodynamickém oddělení makáme jako draci," řekl Vasseur. "Toto je nepochybně nejlepší čas na změnu pravidel aerodynamiky. Popravdě, nejsem si jist našimi možnostmi v tomto ročníku. Více dává smysl přehodit výhybku a hned se soustředit na nový vůz. Pro nás je logičtější udělat radikální řez a už se plně soustředit pouze na navržení vozu podle nových pravidel."
Přijetí člověka z Ferrari na post technického ředitele v kombinaci s faktem, že Italové neuplatnili právo podržet ho pár měsíců po rozvázání smlouvy mimo F1, nasvědčují sbližování malého týmu s jeho dodavatelem pohonných jednotek i převodovek.
"Nemyslím na další sbližování s Ferrari," tvrdí Vasseur, který dal jeden ze dvou vozů svého týmu k dispozici juniorovi Ferrari Charlesu Leclerkovi. "Alfa Romeo Sauber je samostatný tým a hledá nejlepší dostupné lidi. Jistěže, spolupráce s Ferrari je součástí skládanky, ale já pracuji pro Sauber. Hodláme napsat nový příběh. Odstartoval projekt s Alfou Romeo, vyvíjí se enormní úsilí a takovýto druh propojení prostě dává smysl."
Získat šéfdesignéra Ferrari přitom prý vůbec nebylo složité. "Vůbec ne! Pro Simona to byl přirozený krok, protože vždycky plánoval, že jednoho dne bude technickým ředitelem týmu F1. I pro nás to byl výborný krok, takže je to víceméně logický vývoj," libuje si Vasseur.