Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vasseur odepsal Hondu během jedné hodiny

Vasseur odepsal Hondu během jedné hodiny

Jeho vzorem je Force India

Když se v F1 děje něco velkého a dotyčný nechce, aby ho novináři sledovali dnem i nocí, říká fráze jako: "Nic není rozhodnuto, budeme jednat a dospějeme k řešení, které bude uspokojivé pro obě strany." Je fajn se alespoň zpětně dozvědět, jak to bylo doopravdy.

Žádné složité rozhovory mezi Sauberem a Hondou neproběhly. Švýcarský tým se k Hondě otočil zády přibližně hodinu poté, co Monishu Kaltenbornovou v křesle šéfa týmu vystřídal Frédéric Vasseur. Muž, který vybudoval mimořádně úspěšný tým závodící v nejprestižnějších juniorských sériích, ale neuplatnil se ve složité struktuře managementu továrního Renaultu, jednoduše viděl, že přejít k Hondě by byl nesmysl. Rychle prodloužil kontrakt s Ferrari a na něj později navázala smlouva s Alfa Romeo, novým titulárním sponzorem týmu.

"Do týmu jsem přišel 17. července v 9:00 a ten mítink jsme měli v 10:00," pousmál se Vasseur během rozhovoru pro Motorsport.com. "Podle mě to bylo velmi důležité. Změna dodavatele motorů není jednoduchá věc, ale Honda nebyla ve formě. A kromě toho, a to je asi nejdůležitější, byli bychom odkázáni na převodovku McLarenu, protože absolutně nemáme interní zdroje na konstrukci vlastní. Byl jsem přesvědčený, jelikož mám v McLarenu pár známých, že udělají všechno pro to, aby od Hondy odešli. To jsem nemohl riskovat. Představte si, že bych teď musel od McLarenu žádat převodovku k motoru Honda. To by byl horor. Už jsme pracovali na voze pro rok 2018, takže nebyl čas toto rozhodnutí ještě odkládat."

Navzdory napojení na Ferrari by měl Sauber zůstat co nejvíce samostatný. Tedy nesměřovat k modelu týmu Haas, který je na dodávkách částí vozu od Ferrari dlouhodobě závislý.

"Potřebujeme s ním být v úzkém vztahu. Ale nechci pro nás kupovat vozy Ferrari, protože hodlám udržet naše know-how. V opačném případě bychom se dostali do přesně stejné situace, v jaké jsme dnes mohli být s převodovkou. Tomu se chci vyhnout."

Vasseur spíše vzhlíží k úspěchům týmu Force India. Ta používá pohonnou jednotku a převodovku spolu s celým hydraulickým systémem Mercedesu, palivo a maziva Petronasu, partnera Mercedesu. V minulosti měla testovacího jezdce Pascala Wehrleina a nyní za ni závodí Esteban Ocon, jiný junior německé automobilky.

"Force India je dobrým příkladem, protože když se podíváte na tento tým, vidíte že s Mercedesem spolupracují víceméně stejně, jako my s Ferrari. Pracují s jezdci, pracují na společných projektech, pracují na motoru a několika dalších dílech a přitom je to tým přibližně stejné velikosti jako Sauber. Dobrá ukázka toho, čeho se dá dosáhnout a co by mělo být naším cílem. Nebylo to hned. Vzpomeňte si na časy, kdy se Spyker nedokázal ani dostat do první desítky. Myslím, že jim pomohlo, že měli dlouhodobý projekt a postupovali rok za rokem, než dosáhli současnou konkurenceschopnost a stabilitu. Měli bychom to udělat stejně jako oni."