24 hodin ve Spa: otěže přebírá znovu Audi
Sainteloc naplňuje touhu Audi po čtvrtém triumfu v Belgii.
První polovině závodu vévodilo poli ferrari týmu Kaspersky (č. 55) spolu s lamborghini týmu Grasser (č. 63). Nejvážnějšími konkurenty až do havárie byly mercedes týmu HTP č. 84 (Eriksson/Buhk/Perera), audi č. 2 (De Phillippi/Mies/Vervisch), audi č. 1 (Garcia/Müller/Rast) týmu WRT a bentley č. 8 stáje M-Sport (Soulet/Soucek/Abril).
V první části časté fáze plné žluté a neutralizací dostaly později do popředí díky úsporám paliva a vhodné strategii mercedes týmu Akka-ASP č. 90 (Mortara/Meadows/Marciello). Houževnatost prokazovala navzdory citelným penalizacím i posádka porsche č. 117 týmu Bernard (Vanthoor/Estre/Christensen) i až ze 42. místa startující bmw č. 98 (Blomquist/Catsburg/Spengler).
Všem nakonec vypálila rybník posádka francouzské stáje s podporou sportovního oddělení Audi. Trio Haase/Gounon/Winkelhock se navzdory potížím v noci vrátilo do první desítky. Po dokončení posledního kola s protnul Haase cílovou čáru jako první s náskokem pouhých 11,862 s na bentley č. 8 týmu M-Sport.
Podrobnější popis druhé poloviny závodu bude zahrnut v článku vydaném v průběhu týdne.
Více o prvních šesti hodinách včetně bodujících účastníků naleznete Zde. Bodové příděly v polovině závodu jsou Zde
Konečné výsledky
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Kola
|
1.
|
-
|
Haase/Gounon/Winkelhock | Audi Sainteloc |
Ar82
|
546
|
2.
|
-
|
Soulet/Abril/Soucek | M-Sport |
Bcon
|
546
|
3.
|
-
|
Mortara/Meadows/Marciello | Akka-ASP |
MAgt
|
546
|
4.
|
-
|
Estre/Christensen/Vanthoor | T75 Bernhard |
P991
|
546
|
5.
|
-
|
De Phillippi/Mies/Vervisch | Audi WRT |
Ar82
|
546
|
6.
|
-
|
Garcia/Müller/Rast | Audi WRT |
Ar82
|
546
|
7.
|
-
|
Sandström/Schiller/Baumann | HTP |
MAgt
|
545
|
8.
|
-
|
Stolz/Christodoulou/Buurman | Blk Falcon |
MAgt
|
545
|
9.
|
-
|
Kaffer/Stippler/Van der Linde | Audi ISR |
Ar82
|
543
|
10.
|
-
|
Blomquist/Catsburg/Spengler | Rowe |
Bm6
|
542
|
11.
|
-
|
Fässler/Lotterer/Vanthoor | Audi WRT |
Ar82
|
541
|
12.
|
PAM
|
Morley/Toril/Kirchhöfer/Götz | Blk Falcon |
MAgt
|
540
|
13.
|
-
|
Ordoñez/Buncombe/Chiyo | Team RJN |
Ngtr
|
539
|
14.
|
-
|
Smith/Jarvis/Kane | M-Sport |
Bcon
|
539
|
15.
|
PAM
|
Al Harty/Yoluc/Adam/Hankey | Oman |
Avan
|
539
|
16.
|
-
|
Beretta/Gattuso/Piccini | Ombra |
Lhur
|
538
|
17.
|
PAM
|
Demerdjian/Minassian/Rizzo/Vilander | Spirit OR |
F488
|
538
|
18.
|
-
|
Ineichen/Giammaria/Companc | Grasser |
Lhur
|
537
|
19.
|
PAM
|
Motoaki/Bontempelli/Beretta/Castellacci | AF Corse |
F488
|
536
|
20.
|
PAM
|
Palttala/Krognes/Menzel/Henkola | Walkenhorst |
Bm6
|
536
|
21.
|
-
|
Filippi/Pohler/Crestani | Lazarus |
Lhur
|
534
|
22.
|
AM
|
Zanuttini/Duyver/Perel/Cadei | Kessel |
F488
|
532
|
23.
|
PAM
|
Cameron/Griffin/Scott/Ragazzi | AF Corse |
F488
|
531
|
24.
|
-
|
Shaitar/Rigon/Molina | SMP Racing |
F488
|
529
|
25.
|
AM
|
Ehret/Mastronardi/Van Glabeke/Lancieri | Rinaldi |
F488
|
528
|
26.
|
AM
|
Schwietz/Van Campehoudt/Wankelhorst/Oeverhaus | Walkenhorst |
Bm6
|
527
|
27.
|
AM
|
Kelders/Rostan/Bouvy | Sainteloc |
Ar82
|
524
|
28.
|
AM
|
Delhez/Vannelet/Stursberg/Zanella | HB Racing |
Lhur
|
522
|
29.
|
PAM
|
Allemann/Bohn/Müller/Jaminet | Herberth MS |
P991
|
517
|
30.
|
-
|
Simmons/Moore/Parry | RJN MS |
Ngtr
|
514
|
31.
|
AM
|
Maggi/Krebs/Mateu/Bovy | Attempto |
Lhur
|
511
|
32.
|
AM
|
West/Goodwin/Harris/Ellis | Garage 59 |
M650
|
501
|
33.
|
-
|
Eng/Martin/Sims | Rowe |
Bm6
|
498
|
34.
|
AM*
|
Pâque/Paisse/Du Bosqueau/Soenen | Speedlover |
Pcup
|
476
|
N
|
-
|
Grenier/Van Splunteren/Van Lagen | Attempto |
Lhur
|
416
|
N
|
-
|
Jöns/Pepper/Verdonck | Team ABT |
Bcon
|
380
|
N
|
-
|
Bortolotti/Engelhart/Caldarelli | Grasser |
Lhur
|
357
|
N
|
-
|
Fisichella/Cioci/Calado | Kaspersky |
F488
|
299
|
N
|
PAM
|
Broniszewski/Rizzoli/Cressoni/Piccini | Kessel |
F488
|
289
|
N
|
PAM
|
Amstutz/Kodric/Kulaja/Gavin | Barwell |
Lhur
|
283
|
N
|
PAM
|
Hommerson/Machiels/Bertolini/Butcher | Spirit OR |
F488
|
242
|
N
|
PAM
|
Caygill/Mayr-Melnhof/Venter/Lyons | Team WRT |
Ar82
|
234
|
N
|
-
|
Taniguchi/Kataoka/Kobayashi | GS & Ukyo |
MAgt
|
230
|
N
|
-
|
Fumanelli/Kane/Tordoff | Strakka |
M650
|
230
|
N
|
PAM
|
Al Faisal/Haupt/Piana/V.D.Zande | Blk Falcon |
MAgt
|
228
|
N
|
-
|
Serralles/Juncadella/Vautier | Akka-ASP |
MAgt
|
209
|
N
|
PAM
|
Chaponik/Sandberg/Heckert/Bleekemolen | Blk Falcon |
MAgt
|
209
|
N
|
PAM
|
Flemming/Leventis/Williamson/Webb | Strakka |
M650
|
204
|
N
|
PAM
|
Machitski/Ramos/Abra/Keen | Barwell |
Lhur
|
198
|
N
|
PAM
|
Perfetti/Fontana/Badey/Bastian | Akka-ASP |
MAgt
|
176
|
N
|
-
|
Dontje/Assenheimer/Heyer | HTP |
MAgt
|
152
|
N
|
-
|
Eriksson/Buhk/Perera | AMG HTP |
MAgt
|
142
|
N
|
AM*
|
Blank/Mallegol/Notari/Mechaly | RMS |
Pcup
|
142
|
N
|
PAM
|
Häring/Renauer/Renauer/Lieb | Herberth MS |
P991
|
139
|
N
|
-
|
Frey/Ortelli/Costa | Emil Frey |
Jef
|
131
|
N
|
PAM
|
Mattschull/Salikhov/Malucelli/Siedler | Rinaldi |
F488
|
105
|
N
|
-
|
Richelmi/Berthon/Tréluyer | Belgian Audi |
Ar82
|
103
|
N
|
-
|
Jaafar/Schothorst/Watson | Strakka |
M650
|
96
|
N
|
-
|
Albequerque/Schmid/Salaquarda | ISR |
Ar82
|
95
|
N
|
-
|
Barnicoat/Bell/Ledogar | Strakka |
M650
|
74
|
N
|
-
|
Seefried/Hirschi/Klien | Emil Frey |
Jef
|
69
|
N
|
-
|
Leonard/Dennis/Green | Team WRT |
Ar82
|
53
|
N
|
-
|
Lathouras/Rugolo/Pier Guidi | Spirit Of Race |
F488
|
44
|
Vysvětlivky k tabulce
N - neklasifikováni
Třídy: bez označení – sestavy v celkovém hodnocení, PAM (Pro-Am Cup) – smíšené posádky, AM Cup – amatérské posádky, včetně třídy N s pohárovými vozy (AM*)
Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW F13 M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur) Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991), Porsche 911 GT3 Cup ( Pcup)
tučné písmo – čeští anebo slovenští účastníci
Doplňující odkazy
24 hodin ve Spa (Zde)
Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, přehled základních pravidel anebo odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku. Naleznete zde také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněné na zdejším portálu.