Velká cena Maďarska pohledem Pirelli
Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší.
Sebastian Vettel dovedl Ferrari k double na Velké ceně Maďarska. Téměř všichni jezdci zvolili strategii jedné zastávky a superměkkou směs. Teplota trati byla místy opět vyšší než 50°C, ale kondici a opotřebení pneumatik pomohlo vyjetí safety caru krátce po startu a jeho setrvání na trati po dobu čtyř kol. Všichni jezdci, vyjma Daniila Kvjata (Toro Rosso) a Paula di Resty (Williams), odstartovali na superměkké směsi, která byla jen o něco rychlejší než měkká. Nejrychlejší kolo zajel Fernando Alonso s mclarenem a byl o téměř tři vteřiny rychlejší než v loňském roce.
Týmy Formule 1 ještě na Hungaroringu zůstanou na druhé testování v sezoně, během kterého si vyzkoušejí i mladé jezdce. V úterý proběhne testování pneumatik na sezonu 2018 za účasti Mercedesu.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli: “Výborný výkon Ferrari s perfektním tyre managementem v horkých podmínkách od všech předních jezdců. Nakonec, kvůli brzkému vyjetí safety caru a obtížnému předjíždění, téměř všichni zvolili strategii jedné zastávky. Ještě předtím, než všichni zamíří na letní dovolenou, proběhne druhé testování v sezoně, včetně úterý vyhrazenému pro testování pneumatik na rok 2018 za účasti Mercedesu.”
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Středně tvrdá | Měkká | Superměkká | |
první | Alonso 1m 20.182s |
Kvjat 1m 21.631s |
|
druhý | Räikkönen 1m 20.461s |
Ericsson 1m 21.752s |
|
třetí | Verstappen 1m 20.490s |
Verstappen 1m 22.041s |
Nejdelší stint závodu:
Středně tvrdá | ||
Měkká | Ericsson | 62 kol |
Superměkká | Palmer | 46 kol |
Pravdometr: Jak jsme očekávali, většina jezdců raději zvolila strategii jedné zastávky, než aby riskovali teoreticky rychlejší strategii dvou zastávek. Vettel přezul v 32. kole ze superměkké směsi na měkkou. Vozy Sauberu byly jediné s dvěma zastávkami.