Pirelli se připravuje na Velkou cenu Maďarska
Okruh z pohledu pneumatik, směsi a mnoha dalšího.
Pro Velkou cenu Maďarska jsou nominovány směsi pneumatik P Zero střední (bílá), P Zero měkké (žlutá) a P Zero superměkké (červená), tedy stejně jako v loňském roce a popáté v letošním seriálu (včetně posledního závodu ve Velké Británii). Hungaroring představuje opak Silverstone. I když je to dobře zavedené a využívané místo, některými parametry se blíží spíše k městským okruhům. Počasí může být extrémně horké, které zvyšuje opotřebení pneumatik, a to je také jeden z důvodů, proč byla nominována střední směs.
Tři nominované směsi:
Superměkká směs (červená)
Měkká směs (žlutá)
Střední směs (bílá)
Okruh z pohledu pneumatik:
Na Hungaroringu jsou pneumatiky neustále zatěžovány, protože okruh je plný zatáček.
V roce 2016 byla teplota na okruhu v Maďarsku jedna z nejvyšších v sezoně. Strategie dvou zastávek byla po sobotním dešti vítěznou.
Pro maximální rychlost v zatáčkách nastavují týmy poměrně vysoké úrovně přítlaku, důraz je ale kladen spíše na mechanickou než aerodynamickou přilnavost.
V Maďarsku jsme v minulosti viděli, že safety car může významně ovlivnit závodní strategii.
Na okruhu je pouze jedna rovinka, což znamená, že pneumatiky nemají šanci vychladnout.
Předjíždění je velmi obtížné, týmy kladou důraz na kvalifikaci a správnou strategii.
Klíčem k úspěchu jsou spíše řízení a hbitost než pouhý výkon.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli: “Před loňskou Velkou cenou Maďarska byl položen nový povrch, který je hladší a obecně rychlejší než původní. Uvidíme, jak asfalt vyzrál a jaký to bude mít vliv na pneumatiky. Týmy si vybraly převážně měkké a superměkké směsi, které vytvoří základ pro jejich strategie. S ohledem na obtížné předjíždění na Hungaroringu jsou to právě strategie, které tvoří rozdíly. Sběr dat v pátek a sobotu by měl být ještě důležitější než obvykle.”
Co je nové?
Po maďarské Grand Prix proběhne v úterý a ve středu druhý test v sezoně, kde se očekává zapojení všech týmů. Mercedes poskytne na jeden den monopost, aby Pirelli pomohl vyvinout slicky pro rok 2018.
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu na Hungaroringu:
18.5 psi (přední) a 17.5 psi (zadní)
Limit odklonu kol:
-3.75° (přední) a -2.00° (zadní)
Přehled nominovaných směsí:
P Zero Purple | P Zero Red | P Zero Yellow | P Zero White | P Zero Orange | |
Austrálie | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Čína | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Bahrajn | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Rusko | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Španělsko | Měkká | Střední | Tvrdá | ||
Monako | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Kanada | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Ázerbájdžán | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Rakousko | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Velká Británie | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Maďarsko | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Belgie | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Itálie | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Singapur | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Malajsie | Superměkká | Měkká | Střední | ||
Japonsko | Superměkká | Měkká | Střední | ||
USA | Ultraměkká | Superměkká | Měkká | ||
Mexiko | Ultraměkká | Superměkká | Měkká |