Double Ferrari po třinácti letech
Zajímavosti z Velké ceny Maďarska.
Oficiální web F1 si po VC Maďarska opět sedl nad statistiky a vybral několik zajímavostí.
Hungaroring perfektně prověří aerodynamiku vozů při nastavení na velmi vysoký přítlak a Ferrari tam minulý týden dosáhlo první double od roku 2004, kdy vyhrál Michael Schumacher před Rubensem Barrichellem. Tentokrát se z vítězství těšil Sebastian Vettel a záda mu kryl Kimi Räikkönen.
Fin byl po závodě velmi nespokojený s druhým místem, ale přesto si připsal rekord. Iceman byl do letošního závodu na maďarských stupních vítězů sedmkrát, stejně jako Michael Schumacher a Ayrton Senna. Nyní je s osmi pódii absolutním rekordmanem. Hungaroring je evidentně jedna z jeho nejoblíbenějších tratí, osmkrát byl na bedně pouze tam a v bahrajnském Sakhiru.
Vettel vyhrál v Maďarsku podruhé, počtvrté letos, poprvé po čtyřech závodech a celkově to bylo jeho 46. vítězství. Pro pověrčivé fanoušky Ferrari je zde jedna špatná zpráva. Po již zmíněném Schumacherově vítězství v roce 2004 jakoby okruh někdo proklel. Od té doby platí, že vítěz VC Maďarska v ten rok nezíská mistrovský titul.
Pro Valtteriho Bottase to bylo již páté pódiové umístění v řadě, Lewis Hamilton se v posledních čtyřech závodech dostal na stupně vítězů pouze jednou. Kolize jezdců Red Bullu zapříčinila, že v osmém z jedenácti letos odjetých závodů bodoval pouze jeden vůz tohoto týmu. Vozy RB13 mají na kontě 4518 kilometrů, nejméně ze všech. Vozy Mercedesu odjely o 1975 kilometrů více.
McLaren je v počtu odjetých kol před Red Bullem a předposlední je rovněž v Poháru konstruktérů. Díky devíti bodům z Maďarska, které se přepočítaly ke dvěma z Ázerbájdžánu, přeskočil Sauber. Poprvé měl v cíli na bodech oba vozy a Stoffel Vandoorne získal první bod v této sezoně. Alonso bodoval ve VC Maďarska již poosmé v řadě a celkově bodoval ve 12 ze 16 závodů na tomto okruhu. Alonso si připsal i nejrychlejší kolo závodu, 23. v kariéře a pouze druhé po roce 2013. Nejrychlejší byl i vloni v Itálii, ale to jen kvůli velmi, velmi pozdní poslední výměně pneumatik.
Force India je na tom mnohem lépe s vyrovnaností výkonů na různých typech tratí i se spolehlivostí. Na letní dovolenou se chystá s vědomím, že bodovala v 9 z 11 závodů a téměř nováček Esteban Ocon bodoval dokonce desetkrát. Force India přitom na Hungaroringu mezi roky 2011 a 2017 získala pouze jediný bod. Ocon si zachoval také impozantní spolehlivost. Navzdory pár kolizím dokončil každou velkou cenu, do které dosud nastoupil (začal loni po letní přestávce v týmu Manor).
Paul di Resta, zaskakující za Felipeho Massu, závodil ve voze F1 po 1345 dní dlouhé přestávce. Rekord drží Jan Lammers, kterému mezi VC Nizozemska 1982 a VC Japonska 1992 uplynulo 3767 dní. Massa, navzdory vloni oznámenému odchodu z F1, ve velké ceně chyběl poprvé od roku 2009, kdy vynechal polovinu sezony kvůli zranění, které mu na Hungaroringu způsobila pružina z vozu jeho krajana Rubense Barrichella. Letošní závod na Hungaroringu byl prvním od VC San Marina 1982, kterého se nezúčastnil ani jeden Brazilec.
Hungaroring perfektně prověří aerodynamiku vozů při nastavení na velmi vysoký přítlak a Ferrari tam minulý týden dosáhlo první double od roku 2004, kdy vyhrál Michael Schumacher před Rubensem Barrichellem. Tentokrát se z vítězství těšil Sebastian Vettel a záda mu kryl Kimi Räikkönen.
Fin byl po závodě velmi nespokojený s druhým místem, ale přesto si připsal rekord. Iceman byl do letošního závodu na maďarských stupních vítězů sedmkrát, stejně jako Michael Schumacher a Ayrton Senna. Nyní je s osmi pódii absolutním rekordmanem. Hungaroring je evidentně jedna z jeho nejoblíbenějších tratí, osmkrát byl na bedně pouze tam a v bahrajnském Sakhiru.
Vettel vyhrál v Maďarsku podruhé, počtvrté letos, poprvé po čtyřech závodech a celkově to bylo jeho 46. vítězství. Pro pověrčivé fanoušky Ferrari je zde jedna špatná zpráva. Po již zmíněném Schumacherově vítězství v roce 2004 jakoby okruh někdo proklel. Od té doby platí, že vítěz VC Maďarska v ten rok nezíská mistrovský titul.
Pro Valtteriho Bottase to bylo již páté pódiové umístění v řadě, Lewis Hamilton se v posledních čtyřech závodech dostal na stupně vítězů pouze jednou. Kolize jezdců Red Bullu zapříčinila, že v osmém z jedenácti letos odjetých závodů bodoval pouze jeden vůz tohoto týmu. Vozy RB13 mají na kontě 4518 kilometrů, nejméně ze všech. Vozy Mercedesu odjely o 1975 kilometrů více.
McLaren je v počtu odjetých kol před Red Bullem a předposlední je rovněž v Poháru konstruktérů. Díky devíti bodům z Maďarska, které se přepočítaly ke dvěma z Ázerbájdžánu, přeskočil Sauber. Poprvé měl v cíli na bodech oba vozy a Stoffel Vandoorne získal první bod v této sezoně. Alonso bodoval ve VC Maďarska již poosmé v řadě a celkově bodoval ve 12 ze 16 závodů na tomto okruhu. Alonso si připsal i nejrychlejší kolo závodu, 23. v kariéře a pouze druhé po roce 2013. Nejrychlejší byl i vloni v Itálii, ale to jen kvůli velmi, velmi pozdní poslední výměně pneumatik.
Force India je na tom mnohem lépe s vyrovnaností výkonů na různých typech tratí i se spolehlivostí. Na letní dovolenou se chystá s vědomím, že bodovala v 9 z 11 závodů a téměř nováček Esteban Ocon bodoval dokonce desetkrát. Force India přitom na Hungaroringu mezi roky 2011 a 2017 získala pouze jediný bod. Ocon si zachoval také impozantní spolehlivost. Navzdory pár kolizím dokončil každou velkou cenu, do které dosud nastoupil (začal loni po letní přestávce v týmu Manor).
Paul di Resta, zaskakující za Felipeho Massu, závodil ve voze F1 po 1345 dní dlouhé přestávce. Rekord drží Jan Lammers, kterému mezi VC Nizozemska 1982 a VC Japonska 1992 uplynulo 3767 dní. Massa, navzdory vloni oznámenému odchodu z F1, ve velké ceně chyběl poprvé od roku 2009, kdy vynechal polovinu sezony kvůli zranění, které mu na Hungaroringu způsobila pružina z vozu jeho krajana Rubense Barrichella. Letošní závod na Hungaroringu byl prvním od VC San Marina 1982, kterého se nezúčastnil ani jeden Brazilec.