Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ani na rovince se kvůli množství vody nedalo jet rovně

Ani na rovince se kvůli množství vody nedalo jet rovně

Grosjean vyslal signál k zastavení kvalifikace.

Tým Haas ovlivnil kvalifikaci na VC Itálie v Monze víc, než by mu bylo milé. Havárie Romaina Grosjeana na počátku kvalifikace přiměla ředitele závodu Charlieho Whitinga k tomu, aby na dvě a půl hodiny přerušil souboj o postavení na startu.

Sotva Romain Grosjean vyjel na trať, okamžitě věděl, že je zle a že podmínky nejdou dobré. Viditelnost byla příšerná. Rádiem si týmu stěžoval, že to je moc nebezpečné. Jenže než kdokoli stačil reagovat, dostal v rychlosti přes 300 km/h akvaplaning a narazil do svodidel.

Nebylo nic vidět a ani na rovince se nedalo jet rovně,“ popsal kritickou situaci Romain Grosjean. „Na to stálo na dráze až moc vody. Akvaplaning byl obrovský a nemohl jsem s tím nic dělat. Bez varování jsem vyjel z dráhy. Měl jsem smůlu, že jsem se ocitl v nepravou chvíli na nesprávném místě. Možná jsme se měli rozhodnout počkat ještě o pár minut déle. Ani jsme neviděli, kde jsme. Nebyl jsem jediný. Bourat na rovince jasně dokazuje, že když je na dráze tolik vody, auto to nemůže zvládnout. Jsem zklamaný, že kvalifikace začala v takových podmínkách. Co se s tím dá dělat? Náraz nebyl nijak zlý. Po tělesné stránce jsem v pořádku. Po psychické to je horší. Vybourat se na rovince se nestráví snadno. Jak říkám, rána to nebyla velká, tak doufám, že auto bude na zítřek v pořádku.

Pohled na Grosjeanův neovladatelný haas vedl k okamžitému přerušení kvalifikace. Dvě a půl hodiny se potom čekalo na pokračování, protože na trati bylo stále příliš mnoho vody.

Sedět a koukat na prázdnou dráhu takovou dobu není žádný med,“ svěřil se Kevin Magnussen. Bylo jen na něm, aby zachránil čest stále a vybojoval slušnou pozici. „Obdiv patří každému, kdo tam zůstal. Pokud jde o mě, neměl jsem nejlepší den. Na konci se mi nedařilo zahřát přechodné pneumatiky. Měl jsem si nechat ty do mokra. Vím, že těm nejrychlejším zabíraly, jak potřebovali, ale my nemáme takovou přítlačnou sílu, aby to fungovalo. Gumy do mokra by v té situaci byly vhodnější. Dneska to tedy nevyšlo. To se někdy stává. Letošní pneumatiky nás zradily poprvé. Vzhledem k potrestání některých závodníků se na startovním roštu posuneme o malinko výš, což mi trošku pomůže, ale i tak jsem dnešní kvalifikací zklamaný.

Pohled na startovní rošt však pro mladého Dána není tak tristní. Díky penalizacím se posunul na 11. místo, a to je slušná výchozí pozice k boji o body.