Také Haas již dosáhl na rozpočtový strop
Konečně začíná majiteli dělat radost.
Také tým Haas bude v roce 2025 operovat na hranici rozpočtového stropu, což pravděpodobně znamená, že tam už budou všichni. A po finanční stránce je velmi dobrou zprávou, že i tato stáj přestala být ztrátová a už nemusí být dotována svým majitelem, kterým je americký podnikatel Gene Haas. Není to tak, že Haas už svému týmu neposílá žádné peníze, Haas Automation je od vzniku týmu hlavním sponzorem. Jenže kromě toho pokaždé, když tým skončil ve velké finanční ztrátě, Gene Haas ještě otevřel svou vlastní peněženku. Raději to, než nechat tým utopit v dluzích nebo jej prodat. Takže mu jistě dopřejeme, že tým se po devíti letech závodění postavil na vlastní nohy a jeho soukromé peníze už nepotřebuje.
Důležitý byl zisk sedmého místa v Poháru konstruktérů sezony 2024. Díky tomu bude podíl stáje na společných příjmech sportu o 30 milionů amerických dolarů (722 milionů českých korun) vyšší než v letech, kdy dostával peníze určené týmu na posledním místě. A to mu Alpine vyfoukl šesté místo díky jednomu silnému výsledku v Brazílii. Kromě toho si Haas udržel titulárního sponzora MoneyGram a navázal partnerství s Toyotou, která jako sponzor bude tým bezplatně podporovat ze své továrny v Kolíně nad Rýnem.
Abychom nebyli pouze pozitivní, napíšeme k dosažení rozpočtového stropu dvě ale. Ale pod rozpočtovým stropem nejsou všechny náklady týmu, ačkoli většina ostatních nemá přímý vliv na výsledky na trati. Ale rozpočtový strop Haasu ani není 135 milionů dolarů, který platí pro ostatních devět týmů F1. Je o 15 milionů nižší, což je daň za úzké technické navázání na jinou stáj. Konkrétně Ferrari, které má ve svém areálu v Maranellu budovu, kde se pracuje pouze na voze Haasu. I díky tomu má Haas nejméně zaměstnanců ze všech. Zatímco Mercedes nebo Ferrari často zmiňují své tisíce zaměstnanců, Haas jich má 330, a to navzdory nedávnému náboru.
Ale finální dobrou zprávou je, že Haas má nyní peníze navíc, které hodlá investovat do vybudování vlastního jezdeckého simulátoru. Dokonce se říká, že by se místo přístavby v Banbury mohl stěhovat do větší továrny.
Haas se dostal z červených čísel a může investovat do konkurenceschopnosti. Foto: Haas
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Haas