Býci pořád uhánějí jak zběsilí
VC Singapuru – 3. trénink
Otázka dne byla, jestli Red Bull potvrdí svoji famózní páteční formu a zda se naopak zmátoří Ferrari. Odpověď zní dvakrát ano, byť v případě Scuderie ne tak přesvědčivě. Pozoruhodný je ovšem také výsledek McLarenu.
V Singapuru se stmívalo, ale pořád bylo velké horko – vzduch měl třicet stupňů, asfalt ještě o osm více.
Auta se na trať trousila postupně. Většinou měla obutá ultrasofty, Ferrari ale začínalo na softech. Provoz zpočátku nebyl nijak hustý, v jednom okamžiku kroužil po dráze jen osamělý Daniel Ricciardo.
Až po deseti minutách zaznamenal Valtteri Bottas první relevantní čas – 1:45,2. Dosáhl ho na ultrasoftech, přičemž si stěžoval na špatnou přilnavost. Na nejměkčí směs mezitím přezuly i rudé monoposty a hned se to projevilo. Kimi Räikkönen dal 1:44,3 a Sebastian Vettel vzápětí 1:43,2. Lewis Hamilton kontroval výkonem o plnou sekundu pomalejším. Německý exmistr světa přesto nebyl spokojen a tvrdil, že zejména na zadní nápravě postrádá grip.
Räikkonen se sice otřel o zeď, přesto zrychlil a v čele se znovu usadilo duo z Maranella. Do práce se však dosud nedostavili oba borci Red Bullu, kteří absolvovali jen instalační kola.
Zatímco Fernando Alonso skončil (po kolikáté už?) s technickými problémy v boxech McLarenu, pochlapil se Sergio Pérez a posunul se na druhé místo za Vettela. Za touto dvojicí následovali po odjetých 25 minutách Räikkönen, Hamilton, Daniil Kvjat, Carlos Sainz, Esteban Ocon a až jako osmý Bottas.
Jenže to už se konečně pořádně rozeběhli oba býci. Max Verstappen se dostal časem 1:42,2 okamžitě na samotnou špici, Ricciardo se na chvíli spokojil s třetí příčkou, ale na druhý pokus se zařadil za svého týmového kolegu.
Po půlhodině byla seance na osm minut zastavena, protože trať pokryly úlomky z poničeného zadního křídla sauberu Marcuse Ericssona. Litovat toho mohl zejména dnes skvěle disponovaný a zatím pátý Nico Hülkenberg, jenž musel přerušit svoje rychlé kolo.
Následovala série posledních předkvalifikačních testů. Pravou nohou do ní vstoupil Vettel, který o tři desetiny překonal Verstappena. Ani tentokrát nedokázal Hamilton adekvátně odpovědět a zaostal o pět desetin. Alonso se překvapivě vynořil na šesté pozici, dokonce před Räikkönenem. A to ještě neřekl poslední slovo.
Ve finiši obdržely red bully nové ultrasofty. Vyšlo to napůl. Verstappen překonal Vettela o jedinou desetinu, Ricciardo se ale potkal s bariérou a byl nucen zamířit ke svým mechanikům. U nich se za okamžik ocitl i Verstappen, zápolící s neposlušnou převodovkou. Pak se ještě posunuli Alonso a Stoffel Vandoorne na čtvrté a páté místo, zatímco Bottas a Räikkönen zůstali za očekáváním.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Renault | 1:41,829 | 12 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:41,901 | + 0.072 | 13 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:41,971 | + 0.142 | 16 |
4. | Fernando Alonso | McLaren | Honda | 1:42,383 | + 0.554 | 11 |
5. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Honda | 1:42,439 | + 0.610 | 13 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull | Renault | 1:42,517 | + 0.688 | 11 |
7. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:42,549 | + 0.720 | 10 |
8. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:42,592 | + 0.763 | 16 |
9. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:42,708 | + 0.879 | 16 |
10. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:43,010 | + 1.181 | 14 |
11. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:43,109 | + 1.280 | 15 |
12. | Carlos Sainz | Toro Rosso | Renault | 1:43,356 | + 1.527 | 17 |
13. | Jolyon Palmer | Renault | Renault | 1:43,368 | + 1.539 | 11 |
14. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Renault | 1:43,574 | + 1.745 | 17 |
15. | Felipe Massa | Williams | Mercedes | 1:43,724 | + 1.895 | 17 |
16. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:44,041 | + 2.212 | 16 |
17. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:44,223 | + 2.394 | 18 |
18. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:44,295 | + 2.466 | 16 |
19. | Pascal Wehrlein | Sauber | Ferrari | 1:45,760 | + 3.931 | 15 |
20. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:46,339 | + 4.510 | 7 |