Buhk a Perera vítězí pod hradem Nürburg
O titul stále bojuje pět posádek
Závěrečného podniku krátkých závodů seriálu Blancpain GT Series se zúčastnilo 33 soutěžících. V hlavní kategorii bylo přihlášeno 27 vozů (včetně pěti posádek v Silver cupu), pět vozů bylo obsazeno smíšenými sestavami, ve třídě amatérů nastoupila jediná posádka. Po havárii v dopolední kvalifikaci se závodu nezúčastnila dvojice Case/Bontempelli, jeden z účastníků Silver cupu.
V rušném prvním kole narazil Baumann (č. 86, HTP, Mercedes-AMG) po nevydařeném startu ze 4. příčky do Frijnse (č. 17, WRT, Audi, ze 7. místa). Nizozemec přilepený na Bellově mclarenu (č. 59, Strakka, z 2. příčky) následně pošramotil jeho záď. Britský pilot pokračoval i s poničeným levým blatníkem, jeho tým ale o jeden z vozů přišel ve vlásence Dunlop. Po chybě skončil v kačírku Barnicoat (č. 58, z 10.), jenž zde navíc narazil do Stipplera (č. 75, ISR, Audi, z 11.) vystrčeného Tutumluem (č. 66, Attempto, Lamborghini).
Následoval výjezd bezpečnostního vozidla, čehož využil Bell k opravě svého mclarenu. Po skončení neutralizace zbývalo stále padesát minut z limitu vyhrazeného pro závod. Většina změn v pořadí se odehrávala především po novém startu a v hloubi pole. Vanthoor (č. 5, WRT, Audi) vedl před Caldarellim (č. 19, Grasser, Lamborghini) a Keilwitzem (PAM č. 333, Rinaldi, Ferrari).
Krátce před zahájením zastávek zamířil do boxů Baumann potrestaný za kolizi v úvodní zatáčce. Kvůli malým rozestupům se zařadil na chvost pole.
Na nevydařený pitstop u vedoucí posádky Vanthoor/Fässler z týmu Belgian Audi doplatili Belgičané ztrátou vedení na úkor Companca (č. 19, Grasser, Lamborghini). Argentinský pilot odolával tlaku zkušeného Fässlera (č. 5, Belgian Audi) a k této dvojici se brzy připojil ještě Perera (č. 84, HTP, Mercedes-AMG).
Do vývoje v čele začal čtvrt hodiny před koncem výrazněji zasahovat čtvrtý Soulet (č. 8, M-Sport, Bentley). Nejprve se dokázal protáhnout okolo sveřepě se bránícího Perery, o kolo později zdolal i Fässlera. Teprve argentinský pilot jeho pokusu v šikaně NGK dokázal odolat, ale jen za cenu jedné vteřiny penalizace v důsledku průjezdu mimo dráhu. Soulet po následném propadu na čtvrtou příčku ukončil dramatické období změn pořadí v čele.
Výsledky závodu po ujetí 30 kol a započtení vteřinové penalizace pro původně prvního Companca:
p. | kat. | posádka | tým | vůz | čas/ztráta |
---|---|---|---|---|---|
1.
|
-
|
F.Perera/M.Buhk | HTP Motorsport |
MAgt
|
1:01:28.374
|
2.
|
-
|
E.P.Companc/A.Caldarelli | Grasser |
Lhur
|
+ 0.617
|
3.
|
-
|
M.Fässler/D.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 2.482
|
4.
|
-
|
M.Soulet/A.Soucek | M-Sport |
Bcon
|
+ 2.780
|
5.
|
-
|
W.Stevens/M.Winkelhock | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 13.752
|
6.
|
-
|
S.Leonard/R.Frijns | Team WRT |
Ar82
|
+ 14.282
|
7.
|
-
|
J.Klingmann/A.F.Da Costa | Rowe |
Bm6
|
+ 14.634
|
8.
|
-
|
J.Kane/S.Schothorst | Strakka |
M650
|
+ 15.115
|
9.
|
SC
|
F.Schiller/J.Szymkowiak | HTP Motorsport |
MAgt
|
+ 16.442
|
10.
|
-
|
M.Palttala/J.Krohn | Rowe |
Bm6
|
+ 16.774
|
11.
|
-
|
V.Abril/S.Kane | M-Sport |
Bcon
|
+ 17.578
|
12.
|
-
|
J.Dennis/P.Schothorst | Team WRT |
Ar82
|
+ 17.978
|
13.
|
-
|
M.Meadows/R.Marciello | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 22.817
|
14.
|
-
|
E.Ide/F.Vervisch | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 26.624
|
15.
|
-
|
R.Ineichen/T.Dillman | Grasser |
Lhur
|
+ 28.323
|
16.
|
-
|
A.Watson/R.Bell | Strakka |
M650
|
+ 28.534
|
17.
|
SC
|
L.Williamson/M.Kodric | Strakka MS |
M650
|
+ 28.907
|
18.
|
PAM
|
A.Mattschull/D.Keilwitz | Rinaldi |
F488
|
+ 29.359
|
19.
|
-
|
C.Engelhart/M.Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
+ 34.496
|
20.
|
-
|
S.Gachet/P.Terting | Sainteloc |
Ar82
|
+ 41.410
|
21.
|
SC
|
I.Tutumlu/M.Van Splunteren | Attempto |
Lhur
|
+ 50.456
|
22.
|
-
|
S.Ortelli/A.Costa | Emil Frey |
Lrcf
|
+ 51.110
|
23.
|
-
|
J.Eriksson/D.Baumann | AMG HTP |
MAgt
|
+ 55.136
|
24.
|
PAM
|
R.Salikhov/M.Malucelli | Rinaldi |
F488
|
+ 1:02.076
|
25.
|
SC
|
N.Pohler/F.Crestani | Lazarus |
Lhur
|
+ 1:07.953
|
26.
|
PAM
|
P.Bhirombhakdi/C.Van Dam | Kessel TP12 |
F488
|
+ 1:19.766
|
27.
|
PAM
|
J.L.Beaubelique/T.Vautier | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 1:23.067
|
28.
|
AM
|
S.Earle/D.Perel | Kessel |
F488
|
+ 1:59.874
|
29.
|
PAM
|
C.Bourret/J.Belloc | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 2:00.450
|
N
|
-
|
F.Serrallés/D.Juncadella | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 10 kol
|
N
|
-
|
K.Ceccon/F.Stippler | ISR |
Ar82
|
+ 14 kol
|
N
|
-
|
C.Ledogar/B.Barnicoat | Strakka |
M650
|
-
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
Vozy: Audi R8 LMS - 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur), Lexus RC-F GT3 (Lrcf), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S (M650)
N – neklasifikováni, tučné písmo – čeští anebo slovenští účastníci
Situace v klasifikaci před rozhodujícím závodem
Po sobotním klání zbývá rozdělit pouze body deseti nejlepším v hlavním závodě (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1). Ty body budou rozděleny účastníkům bez ohledu na zařazení do třídy. Zájemci z kategorie smíšených posádek, Silver Cupu a amatérů budou ještě ve své třídě odměněni dle výše uvedené škály. Do klasifikace stájí, které nasadí více než jeden vůz, se bude započítávat pouze výsledek výše umístěné posádky.
Vzhledem k malým rozestupům v hodnocení jezdců vyřadily sobotní příděly bodů ze hry o titul (a v podstatě i o podium) pouze posádku týmu M-Sport (č. 7, Abril/Kane, Bentley) a dvojici Schothorst/Dennis (č. 3, WRT, Audi).
Triumfem v kvalifikačním závodě si upevnila vedení dvojice Perera/Buhk (68 bodů, č. 84, HTP, Mercedes) před vítězi kvalifikace a v závodě třetími Vanthoor/Fassler (60 bodů, č. 5, Belgian Audi Club). S 57 body se o třetí a čtvrté místo dělí v sobotu šestí Leonard/Frijns (57 bodů, č. 17, Team WRT, Audi) a neúspěšná dvojice Engelhart/Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini). Německo-italskou dvojici navíc čeká start až 19. místa. S dvanácti body ztráty na čelo a z páté pozice odstartují dnes Winkelhock a Stevens (54 bodů, č. 2, Belgian Audi).
V hodnocení stájí i nadále vede účastník vystupující pod plným názvem Belgian Audi Club Team WRT (88 bodů, Audi č. 1, č. 2 a č. 5). HTP Motorsport (77 bodů, Mercedes č. 84 a č. 86), si polepšil ze čtvrtého místa na druhé. V sobotu úspěšnější Grasser (76 bodů, Lamborghini č. 19 a č. 63) je třetí před belgickým WRT (72 bodů, Audi č. 3 a č. 17).
Rozhodnuto je v kategorii mladých pilotů se stříbrnou licencí, kteří jsou zároveň vedeni v celkové klasifikaci. Své vedení upevnila dvojice Szymkowiak/Schiler (128 bodů). Po odstoupení třetí dvojice Case/Quiaffe (65 bodů, č. 55, AF Corse, Ferrari) po havárii má druhé místo jisté Williamson (89 bodů, č. 43, Strakka, McLaren). Na bronzový stupínek se naopak může probojovat Van Splunteren (53 bodů, č. 66, Attempto, Lamborghini). Jeho stáj má šanci v hodnocení týmů ohrozit AF Corse. Naopak stáje HTP Motorsport (129 bodů) a Strakka (89 bodů) mají své pozice jisté.
V kategorii smíšených posádek navýšila dvojice Keilwitz/Mattschull (119 bodů, č. 333, Rinaldi, Ferrari) svůj náskok na duo Bhirombhakdi/Van Dam (101 bodů, č. 39, Kessel, Ferrari). Boj o pódium se zúžil na Beaubeliquea (72 bodů, č. 87, Akka-ASP, Mercedes) a jeho kolegy Bouretta a Belloca (6., 60 bodů, č. 89).
V týmovém hodnocení navýšil tým Rinaldi (125 bodů) náskok před týmem Kessel (112 bodů) na třináct bodů. Bronz již definitivně patří týmu Akka ASP (84 bodů, Mercedes).
Hlavní závod můžete sledovat dnes odpoledne Zde. Vysílání se souhrnem kvalifikačního závodu začíná v 14.45 hodin. Start do zahřívacího kola proběhne v 15.25 hodin.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Cup (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.