V náročném závodě pro favority se Götz stává mistrem BSS
Souboj o BGTS stále otevřený – Buhk versus Vanthoor.
Včerejší kvalifikace snížila počet soutěžících na celkových 28 účastníků: 22 bojujících v celkovém pořadí (chyběl vůz týmu Grasser s Tomášem Pivodou), jedna se smíšenou sestavou (chybí Phoenix) a pět vozů obsazených mladými piloty. Poškozený vůz vedoucí dvojice Silver Cupu posádky Abril/Lisowski se mechanikům podařilo připravit.
V úvodu se závodilo pouze několik set metrů. Jestliže v první šikaně se díky jejímu nesprávnému průjezdu šesti vozů ze středu pole podařilo zabránit kolizím, ve čtvrté zatáčce bylo až příliš těsno. Vše odstartoval jeden z hříšníků z úvodu kola, Osborne (č. 888, SC, Triple Eight, BMW), který z Dusseldorpa (č. 85, PRO, HTP, Mercedes) udělal pouhého pasažéra. Holanďan následně poslal tvrdě do bariéry Baumanna (č. 76, PRO, Schubert, BMW). Zatímco pro mladého Rakušana skončil závod okamžitě, Dusseldorp dokázal vůz dovléci k mechanikům. Viník kolize byl později potrestán průjezdem boxovou uličkou.
V části vinoucí se městem navíc chyboval Stumpf (č. 30, PRO, Team Brazil, BMW), který dočasně zablokoval dráhu. Nejen kvůli němu byl povolán do akce bezpečnostní vůz, který vedl pole čtyři kola. Nový start o čtvrt hodiny později proběhl podstatně ukázněněji. Do potíží se dostal druhý vůz Brazilců pro tento závod pilotovaný bratry Speraficovými. (č. 20, PRO, Team Brazil, BMW), po snaze zdolat Asmera (č. 177, PAM, GT Russian, Mercedes). Vše se obešlo bez nutnosti neutralizace závodu.
Následně došlo ke zdramatizování v boji o titul mistra série krátkých závodů. Buhkovi (č. 84, PRO, HTP, Mercedes) se podařilo překonat Soucka (č. 107, PRO, Beechdean, Aston Martin) a postoupit na pátou pozici. Německý mladík však krátce nato ulomil pravou část zadního křídla. Ta měla za následek náročné průjezdy rychlými zatáčkami, nicméně při nastalé výměně jezdců tým k opravě nepřistoupil. Kandidát na titul Götz se musel spokojit s postupným propadem pořadím.
V době probíhajících výměn skončil závod pro Zanardiho (č. 33, PRO, ROAL, BMW), když jej sestřelil Parente (č. 61, PRO, Bhai Tech, McLaren). Následný trest za Portugalce odpykal střídající Salaquarda. Český jezdec přišel o dvě místa (ze 17.), později vůz zavezl k mechanikům.
Vývoj závodu naznačoval zdramatizování boje o titul, když se po vystřídání třetího Bleekemolena (č. 28, PRO, Grasser, Lamborghini) dostal do vedení Proczyk. Rakušan zvládl v kole na zahřívajících se pneumatikách udržet za sebou Ramose (č. 1, PRO, WRT, Audi), na cílové rovince však podlehl. Bohužel pravděpodobné nárazy po přejezdech obrubníků uvolnily kapotu a přední část, takže čtyři minuty před koncem musel Proczyk ze 4. příčky na pokyn komisařů na opravu do boxů.
Götz (č. 84, PRO, HTP, Mercedes) se mohl radovat ze zisku titulu série krátkých závodů (BSS). Vítězstvím posádky Ramos/Vanthoor je však souboj o titul šampióna Blancpain GT Series stále otevřený. Jeho aktéry je s patnácti body náskoku vedoucí Buhk (start z 9. příčky) a Vanthoor.
Výsledky závodu v tabulce jsou po ujetí 34 kol.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
C.Ramos/L.Vanthoor | Belgian Audi |
A
|
1:00:44.604
|
2.
|
PRO
|
J.Adam/A.Soucek | Beechdean |
AM
|
+ 1.726
|
3.
|
PRO
|
S.Richelmi/S.Ortelli | Belgian Audi |
A
|
+ 16.535
|
4.
|
PRO
|
R.Rast/E.Ide | Belgian Audi |
A
|
+ 30.353
|
5.
|
PRO
|
M.Ragginger/M.Holzer | Schütz |
P
|
+ 49.107
|
6.
|
PRO
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
A
|
+ 52.504
|
7.
|
PRO
|
C.van der Drift/F.Vervisch | Boutsen |
Mc
|
+ 53.637
|
8.
|
PRO
|
D.Keilwitz/A.Wirth | Callaway-RWT |
B
|
+ 54.032
|
9.
|
PRO
|
M.Götz/M.Buhk | HTP |
MB
|
+ 59.631
|
10.
|
PRO
|
R.Sperafico/R.Sperafico | Team Brazil |
B
|
+ 1:00.414
|
11.
|
PRO
|
R.Westbrook/N.Siedler | Trackspeed |
P
|
+ 1:01.455
|
12.
|
PRO
|
F.Onidi/G.Pantano | Bhai Tech |
Mc
|
+ 1:09.915
|
13.
|
PRO
|
A.Day/A.Simonsen | Zakspeed |
MB
|
+ 1:20.513
|
14.
|
PRO
|
D.Jahn/S.Barth | Callaway-RWT |
C
|
+ 1:33.534
|
15.
|
PRO
|
H.Proczyk/J.Bleekemolen | Grasser |
L
|
+ 1 kolo
|
16.
|
SC
|
M.Toril/B.Hetherington | Fortec |
MB
|
+ 1 kolo
|
17.
|
SC
|
R.Ratcliffe/J.Osborne | Triple Eight |
B
|
+ 1 kolo
|
18.
|
PAM
|
A.Vasiliev/M.Asmer | GT Russian |
MB
|
+ 2 kola
|
19.
|
SC
|
L.Wolf/L.Stolz | HTP |
MB
|
+ 4 kola
|
20.
|
PRO
|
F.Salaquarda/A.Parente | Bhai Tech |
Mc
|
+ 7 kol
|
21.
|
PRO
|
R.Bell/K.Estre | Boutsen |
Mc
|
+ 9 kol
|
22.
|
SC
|
V.Abril/M.Lisowski | Belgian Audi |
A
|
+ 21 kol
|
23.
|
PRO
|
K.van der Linde/C.Mies | Prosperia |
A
|
+ 21 kol
|
24.
|
PRO
|
A.Zanardi | ROAL |
B
|
+ 23 kol
|
25.
|
SC
|
D.Fumanelli/S.Colombo | ROAL |
B
|
+ 24 kol
|
26.
|
PRO
|
M.Paludo/M.Stumpf | Team Brazil |
B
|
+ 29 kol
|
Hlavní závod můžete sledovat dnes Zde již od 10,10. Start do zahřívacího kola proběhne v 10,55.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Series (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.