Letos počtvrté se ve F1 neodjel plánovaný počet kol
Poprvé byl překročen časový limit
Velká cena Singapuru byla o tři kola kratší, než se původně předpokládalo. Kvůli třem vyjetím zpomalovacího vozu došlo k takovému zdržení, že se překročil časový limit dvou hodin. Místo 61 kol se jich odjelo pouze 58.
Na městském okruhu to zase nebylo tak velké překvapení. Totéž se přihodilo už v letech 2012 (59 kol) a 2014 (60 kol). Připomeňme si, že délka všech závodů (s výjimkou VC Monaka) od startu po šachovnicovou vlajku musí přesáhnout vzdálenost 305 km. Pokud však doba trvání závodu překročí dvě hodiny, vedoucí jezdec je odmávnut při projetí cílem kola následujícího po uplynutí časového limitu. Žádná z deseti Velkých cen Singapuru se zatím neobešla bez safety caru. Svodidla jsou příliš blízko a sebemenší jezdecká chyba se tvrdě trestá. Tentokrát při kolizích nebo nárazech do bariéry poškodili své vozy Sebastian Vettel, Max Verstappen, Kimi Räikkönen, Fernando Alonso, Daniil Kvjat a Marcus Ericsson. Někteří bez vlastního přičinění. Cílem projelo pouze dvanáct vozů, což je nejméně v tomto ročníku. Ale co je to proti VC Monaka 1996. Tehdy se k šachovnicovému praporku po více než dvou hodinách jízdy v záludných podmínkách dostali pouze Olivier Panis (Ligier), David Coulthard (McLaren) a Johnny Herbert (Sauber)…
Letos se neodjel plánovaný počet kol už počtvrté po Velkých cenách Austrálie, Ruska a Velké Británie. V těchto případech však bylo důvodem anulování startovní procedury. Další zaváděcí kolo se už odečítá od původní délky závodu.