Jepičí život nadějného partnerství McLarenu s Hondou
Od ambice vyhrávat v první sezoně až po poslední ultimátum
Webová stránka Sky Sports se po oficiálním oznámení rozpadu partnerství McLarenu s Hondou přehrabala archivem a poskládala části rozhovorů s nejdůležitějšími lidmi obou společností tak, abychom mohli pozorovat postupnou změnu ambicí, nálady i vzájemných vztahů. Z dlouhého seznamu vybíráme ty nejzajímavější.
Jasuhisa Araj (bývalý sportovní ředitel Hondy), září 2014: "Jsem si jist, že se dostaneme na úroveň Mercedesu. Skutečně věřím, že příští rok budeme vyhrávat závody."
Ron Dennis (bývalý generální ředitel McLaren Group), říjen 2014: "Je to úžasné. Ten motor je klenot. Již se dostali dál, než původně zamýšleli. Motor bude nepochybně konkurenceschopný."
Éric Boullier (závodní ředitel McLarenu), listopad 2014: "Potenciál je obrovský. Honda je obrovsky odhodlaná, máme velmi dobrou strategii přípravy, vše je na dobré cestě. Abyste vyhráli šampionát, musíte být továrním týmem."
Fernando Alonso (jezdec), prosinec 2014: "Máme čas, máme víru a máme potřebné zdroje. Ať se legenda vrátí!"
Jenson Button (bývalý jezdec), únor 2015: "V prvním závodě nebudeme mít vítězný vůz, ale můžeme být vítězi posledního závodu. Nepřipravujeme se na další slabou sezónu. Pokaždé, když usednu do vozu, mám z něj dobrý pocit."
Ron Dennis, březen 2015: "Pokud máte za cíl zisk titulu, musíte mít na své straně silného OEM (výrobce) s technologií a schopnostmi pro zhotovení vítězného motoru. Honda je má, to už vícekrát dokázala. Může to trvat déle, než bychom chtěli, ale už jsme na cestě a brzy k tomu dojdeme."
Ron Dennis, červenec 2015: "Ani Honda, ani my jsme nevěděli, že to bude tak náročná výzva. Ale začínali s čistým listem papíru a to neplatí pouze pro motor, ale i pro zcela nové oddělení výzkumu a vývoje."
Fernando Alonso, září 2015: "Nikdo by neměl pochybovat, že mám s McLarenem kontrakt na tři roky a svou kariéru v F1 ukončím v tomto týmu a snad i řadou vítězství."
Fernando Alonso, květen 2016: "Budeme to my, kdo ukončí dominanci Mercedesu? To se nedá předvídat, ale je to dost možné. Red Bull nemá motorového partnera, což je v současné F1 velká nevýhoda, a Ferrari bude vždy konkurenceschopné, ale asi mu bude vždy chybět poslední kousek do skládačky."
Jusuke Hasegawa (šéf programu Hondy v F1), květen 2016: "Ne všechny problémy McLarenu způsobuje pohonná jednotka. Všechny strany se musejí zlepšit, pokud chceme příští rok vyhrát šampionát. Máme plán, jak v roce 2017 vyzvat Mercedes. Pracujeme na dobrém voze, aby Alonso mohl vyhrávat."
Fernando Alonso, květen 2016: "V tomto týmu jsem šťastný, protože vidím odhodlání a vím, že tento projekt bude vítězný. Nevím kdy, ale partnerství McLarenu a Hondy jednoho dne zvítězí."
Éric Boullier, únor 2017: "V továrně všichni věří, že se to konečně zlomí."
Zak Brown (výkonný ředitel McLarenu), březen 2017: "Máme dlouhodobý kontrakt. Už jsme s nimi vyhráli hodně titulů, mají správné lidi, my máme správné lidi, takže současné problémy jistě překonáme."
Zak Brown, květen 2017: "Momentálně se držíme plánu, podle kterého bude v našem voze i příští rok motor Honda."
Mansour Ojeh (spoluvlastník McLarenu), červen 2017: “Takhle slabí jsme ještě nebyli. Měli jsme jeden otřesný rok s Peugeotem, ale Honda totálně podcenila náročnost svého úkolu.”
Zak Brown, srpen 2017: "Fernando této pohonné jednotce moc nevěří, takže ho musíme rychle přesvědčit, přesněji Honda ho musí přesvědčit, že ji dokáže rychle zlepšovat."
Zak Brown, září 2017: "Kombinace různých faktorů zapříčinila, že se naše partnerství nerozvinulo tak, jak jsme doufali. Ne proto, že by se Honda nebo McLaren málo snažily, ale nastal čas pohnout se dál.”