Další tvrdá rána Vettelovým mistrovským ambicím
Druhé a poslední místo je pro Ferrari zklamáním
Ještě v pátek večer mohl být Sebastian Vettel naprosto spokojený. Ferrari bylo v Sepangu nejrychlejší a tým jeho rivala Lewise Hamiltona se trápil s vlastními problémy. Stejně to vypadalo v dnešním ranním tréninku, dokud se Vettelovo ferrari nevrátilo do boxů se zaseknutým druhým rychlostním stupněm. Když inženýři zjistili, že problém zapříčinila elektronika, rychle se rozhodlo o výměně pohonné jednotky za novou, šetřenou na závěrečnou čtvrtinu sezony. Vyměnit celou pohonnou jednotku během dvou hodin mezi posledním tréninkem a začátkem kvalifikace je pro mechaniky pořádnou výzvou a vůz se dával dohromady i pár minut po zahájení kvalifikace. Práce kvapná, málo platná. Narychlo poskládaná pohonná jednotka nebyla správně nakonfigurována a Vettel nezajel jediné měřené kolo. Mohl zabojovat o pole position, ale odstartuje poslední.
"Jak bylo vidět, ztratil jsem výkon hned po prvním sektoru a dobelhal se zpátky. Chtěli jsme se vrátit na trať, ale aktuální telemetrie nám po nastartování motoru umožnila vidět tlaky a teploty a další data a něco nebylo v pořádku. Nedalo se to hned opravit, takže nemělo smysl znovu vyjet," vysvětlil Vettel.
Pak jsme už jenom viděli, jak se snaží udržet morálku týmu a všem v garáži děkuje za odvedenou práci.
"Ještě nevíme, v čem byl problém. Ale vyměnili jsme jednotku včas. Obávali jsme se, že to nestihneme, ale dokázali jsme to. Byl to malý zázrak. Lidé makali jako šílení. Zvládli to neskutečně rychle. Škoda, že jsme nemohli vyjet a dostat se tam, kde bychom měli být."
Ve srovnání s tím je druhé místo Kimiho Räikkönena skvělé, ale jak jsme si již zvykli, pro tohoto Fina je druhý pouze prvním poraženým. Od prvního pole position po mnoha letech ho dělilo 0.045 sekundy.
"Je to poměrně dobrý výsledek, ale když vám chybí tak málo, vždy jste zklamaný. Ale myslím, že jsem z vozu dostal maximum," řekl po kvalifikaci Räikkönen. "Zítra se pokusíme odjet více než sto metrů. Uvidíme, jaké budou naše možnosti. Do první zatáčky je to hodně daleko, takže pokud dobře odstartujete, dá se toho využít."