F1 není podle Briatoreho tím, čím by mohla být
Šéfovi Renaultu se nelíbí nekonečné tahanice.
Šéfové stájí formule 1 by měli podle Flavia Briatoreho věnovat svou pozornost spíše cestám jak zvýšit atraktivitu závodění, než politice a zákulisním tahanicím o budoucí směřování sportu. Pokud se tak nestane, může to pro formuli 1 znamenat ztrátu zájmu diváků.
Šéf Renaultu si myslí, že politické soupeření Ferrari se zbytkem týmů, stejně jako nekonečné a nepřehledné diskuse na téma snižování nákladů a možné i nemožné změny pravidel mířících před i za rok 2008, nejsou v očích veřejnosti vnímány pozitivně.
“Máme zákazníka a tím je veřejnost.,” prohlásil Briatore.
“Někdy diskutujeme celé hodiny věci týkající se například nové převodovky. Nikoho to přitom nezajímá. Nemyslím si, že by veřejnost zajímalo, kolik utrácejí Ferrari, Renault nebo McLaren.
Veřejnost chce vidět závodění. Někdy se o formuli 1 píše více na stránkách věnovaných ekonomice, než těch o sportu. Chtěl bych vidět návrat k podstatě závodění – začít opět hovořit o jezdcích a závodech a nikoliv o nových nařízeních.“
Podle Briatore není pokles zájmu o formuli 1 jen věcí technických a sportovních faktorů. Velký vliv na rozčarování fanoušků má prý i týmová režie uplatňovaná Ferrari.
“Ferrari odvedlo lepší práci. Ve Ferrari však spolu jezdci nebojují. Byly doby, kdy byl například McLaren velmi konkurenceschopný, ale přesto spolu Alain Prost a Ayrton Senna bojovali. Podobné to bylo v případě Williams nebo nás. Chybí nám souboje na trati.
Ferrari je konkurenceschopné a bude-li Michael bojovat se svým týmovým kolegou, bude to pro sport dobré.”
Briatore rovněž věří, že je lepší zkoušet nové věci a to i když se později neukáží jako nejlepší. Flavio proto považuje kontroverzní přesun kvalifikace na neděli za dobrý nápad.
“Pořád je co vylepšovat. Minulý rok si snad každý stěžoval na nudnost kvalifikace. Letošek bude možná katastrofou. Loni bylo na okruhu v neděli v devět ráno osmdesát až devadesát tisíc lidí. Přitom se až do dvou nic nedělo. To je sedm hodin bez akce.
Musíme s tím něco dělat, zkusit alespoň něco. Nesmíme zapomenout na to, že diváci platí za zábavu.“