Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Velká cena Mexika pohledem Pirelli

Velká cena Mexika pohledem Pirelli

Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší

Na okruhu bratří Rodríguezů se definitivně rozhodlo o majiteli mistrovského titulu poté, co se oba poslední adepti na jeho získání ocitli na chvostu pole. Doplatili na vzájemnou kolizi a hned na konci prvního kola museli zajet do boxů, kde jim mechanici Mercedesu a Ferrari dali žluté (měkké) pneumatiky v naději, že jim vydrží do konce závodu a do čela se vrátí "přes boxy". Aktivace virtuálního safety caru krátce před polovinou závodu ale zbytku pole umožnila beztrestné zastávky v boxech a Lewis Hamilton i Sebastian Vettel měnili pneumatiky i podruhé. Hamilton se sice nedokázal propracovat na osmé místo, ale ani Vettel se nedostal na druhé, takže Brit oslavil zisk titulu.

Po prvním kole měnil pneumatiky i Carlos Sainz, Sergio Pérez absolvoval jednu pojistnou zastávku krátce před koncem závodu, jelikož věděl, že tím nepřijde o pozici, a Romain Grosjean neměl na chvostu pole vůbec co ztratit. Všichni ostatní dali přednost jednozastávkové strategii. Vítěz Max Verstappen i druhý Valtteri Bottas přezuli z fialové (ultraměkké) směsi na červenou (superměkkou), zatímco třetí Kimi Räikkönen dostal žlutou sadu. Massa a Wehrlein se pokusili soupeře překvapit mimořádně brzkým přezutím na žluté pneumatiky, ale nevyšlo jim to, nejspíš i kvůli virtuálnímu safety caru.