Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappenův rozhodující manévr? Prostě fyzika

Verstappenův rozhodující manévr? Prostě fyzika

Nikdo nemohl brzdit později než on.

Max Verstappen je po včerejší Velké ceně Mexika ve vedení šampionátu s náskokem 19 bodů před Lewisem Hamiltonem. Rozhodujícím momentem závodu byl start, po kterém se nejprve skryl do větrného pytle za Valtterim Bottasem a už v první zatáčce závodu se ujal vedení, čímž vymazal sobotní kvalifikační selhání.

Nedá se to nijak nacvičit, protože jezdec v mé pozici neví, jestli skončí vlevo, vpravo nebo uprostřed. To nebylo v mých rukou,“ řekl čtyřiadvacetiletý Nizozemec. „Ale jakmile jsem se ocitl v ideální stopě, nemusel jsem vůbec přemýšlet, kde skočím na brzdu. Vůz uvnitř je vždy všemi koly na špíně, protože tam se normálně nejezdí. Proto nikdo nemůže brzdit tak pozdě, jako vůz na vnějšku, nemluvě o nejlepším úhlu nájezdu. Vědomě jsem brzdil úplně na hraně, na výjezdu mě to vyneslo až na bílou čáru. To ale zároveň znamenalo, že kdokoli by uvnitř brzdil později než já, nutně by musel vyjet mimo trať. Tak to prostě je.

Fyzika tedy byla v Mexiku na Verstappenově straně a v pořadí šampionátu se mu zase líbí matematika.

Sezona ještě nekončí, ale ano, vypadá to dobře. Zároveň se to může kdykoli otočit. Už teď se těším do Brazílie, na tamní závody mám skvělé vzpomínky.

Po skončení závodu se spustila oslava domácího závodníka Sergia Péreze, jako by byl vítězem závodu, ačkoli ve skutečnosti obsadil poslední pódiovou pozici. Dalo se tušit, že se svým výsledkem ve skutečnosti nebude stoprocentně spokojený.

"Bylo to těsné," řekl Mexičan, který v závěru dvakrát atakoval Hamiltonovo druhé místo. „Nejprve jsme chtěli udělat undercut, jenže právě v tom kole zajel do boxů on, takže já udělal opak a zůstal na trati co nejdéle. Bohužel jsem vjel mezi pomalejší vozy. Předjíždění zde není snadné a Mercedes měl dobrou maximálku, takže jsem nakonec neměl šanci. Škoda, protože podle rychlosti jsme mohli mít double.

Fotečky hezké, ale vítěz je vždy pouze jeden. Foto: Red Bull

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull