Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Byli jsme zcunodováni, tvrdí Horner

Byli jsme zcunodováni, tvrdí Horner

Bylo to opravdu tak?

„Neuvěřitelné! Idiot jeden,“ zareagoval Max Verstappen včera ještě v kokpitu na zprávu od svého závodního inženýra, že zmatek před ním způsobil jezdec AlphaTauri, Júki Cunoda. Ten byl ve Q3 na trati vlastně pouze proto, aby na rovince ukryl týmového kolegu do svého větrného pytle, jelikož ho beztak čekala penalizace za výměnu pohonné jednotky. Japonec proto za první zatáčkou pustil Pierra Gaslyho vpřed a následně i vozy za ním. Jeho inženýr ho však zapomněl upozornit na rychle se blížící vozy sesterského týmu Red Bull. Nešťastný Cunoda nechtěl překážet v technické pasáži a nejspíš schválně vyjel mimo trať. Jenže Sergio Pérez vyjel za ním a následně oba míjel Verstappen.

Měl jsem rozjeté dobré kolo, ale pak se něco stalo vpředu přede mnou. Dva vozy byly mimo trať, takže jsem předpokládal žlutou vlajku a trochu zvolnil. Navzdory ne nejlepšímu balancu vozu jsme mohli mít pole position,“ řekl Verstappen po vystoupení z vozu.

Já jsem Red Bullu nic neudělal, oni si za to mohou sami. Jel jsem ven z trati. Co víc jsem mohl udělat? Kam jsem se měl schovat?“ ptá se, zcela správně, japonský závodník.

Řekli jsme mu, že se blíží red bully a on vyklidil celou šířku trati, aby jim nezpůsobil žádný problém. Pérez prostě vyjel za ním. Jak tomu může být vinen Júki?“ ptá se Franz Tost, šéf týmu AlphaTauri.

Důvodem, proč šéf AlphaTauri potřeboval bránit svého jezdce, byla dost nevybíravá slova Christiana Hornera.

"Myslím, že jsme byli zcunodováni," řekl šéf týmu Red Bull. „Oba jezdci byli v posledním kole, Max se do té doby zlepšil o dvě a půl desetiny, Checo téměř o dvě. Nechápu, proč se tam jen tak poflakoval.

Posledním dílem skládačky je vyjádření Sergia Péreze, který prý nečekal, že v brzdné zóně už bude tak blízko za vozem AlphaTauri a z trati vyjel kvůli ztrátě přítlaku ve špinavém vzduchu. S tímto by jezdec F1 měl počítat, takže alespoň část viny připisované Cunodovi padá na jeho hlavu.

Co mohl Cunoda udělat lépe? Foto: AlphaTauri

Za zmínku stojí, že Red Bull měl problém s funkčností DRS a během kvalifikace z Verstappenova křídla vlály kusy lepicí pásky. Verstappen ale popřel možnou souvislost mezi „opravami“ a rozhozeným balancem vozu.

Zdroj: RaceFans, Sky, úvodní foto: Red Bull