Nová Toyota je velmi nešetrná k pneumatikám
Zadní gumy odcházejí podle Trulliho již po pár kolech.
Eso stáje Toyota Jarno Trulli říká, že nový monopost Toyoty TF105 má velký problém se zadními pneumatikami. Ty totiž odcházejí již po pár kolech. Pokud by inženýři nedokázali tento problém vyřešit, tak by to mohlo mít fatální důsledky. Počínaje letošním rokem totiž jezdci v průběhu závodu nemohou měnit pneumatiky.
Toyota se během testů ve španělské Valencii jevila při krátkých pobytech na trati jako relativně rychlý vůz. Co však novému monopostu chybělo byla vyrovnanost, jakou dosahovaly například Renault a McLaren. Podle Jarna Trulliho spočívá problém v novém šasi.
“Auto se jeví jako rychlé a konkurenceschopné, ale ne na delších vzdálenostech,” uvedl dnes Ital pro noviny Gazzetta dello Sport. “Problém spočívá v nadměrném opotřebení zadních pneumatik. Máme ještě tři týdny a doufáme, že na to přijdeme.”
Toyota sice plánuje nasadit ještě před úvodním závodem sezóny některá aerodynamická vylepšení, ale i tak zůstává Trulli opatrný. Tým totiž zatím přesně neví, kde je problém.
Podle Jarna jsou problémy, kterým momentálně Toyota čelí, podobné těm, které jej pronásledovaly u Jordanu v letech 2000 a 2001. Auto bylo rovněž rychlé v průběhu jednoho kola, protože velmi dobře zahřívalo pneumatiky. Během závodu se však směs opotřebovávala velmi rychle, což bylo samozřejmě patrné na časech.
“Určitě to nebude rozložením hmotnosti," říká Trulli. “Pořád jsme však nepřišli na to, jestli je to mechanický nebo aerodynamický problém. Po třech kolech začne být auto obtížné na ovládání a připomíná starý Jordan. Je to smůla, protože jinak se auto ovládá velmi dobře. Podařilo se vyřešit i problém se spolehlivostí motoru."
Toyota není jediným týmem, který provází problémy. Sauber se během vysokých rychlostí potýká s aerodynamikou. BAR zase nemá dostatečnou aerodynamickou přilnavost a má i problémy se spolehlivostí motoru.