Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hartley bude na roštu za trest sesazen o deset příček

Hartley bude na roštu za trest sesazen o deset příček

Gasly se chystá předjíždět!

Toro Rosso dál řeší problémy se svými pohonnými jednotkami. Výsledkem je velká porce penalizací, která zkomplikuje oběma jezdcům boj o důležité body a také o udržení 6. místa v Poháru konstruktérů. Nebudou to mít jednoduché, ale na druhou stranu v závodě nemají co ztratit.

Brendon Hartley už předem věděl, že na startu ztratí deset míst za použití už osmého motorgenerátoru u rekuperace kinetické energie. Přesto ze sebe v kvalifikaci vydal maximum. „Nebyl to špatný den. Jsem moc rád, že jsem se dnes probojoval do druhé části kvalifikace. V ní jsme pak nevyjeli a nepokusili se zajet čas, abychom ušetřili všechny pneumatiky a schovali si všechny dostupné varianty na zítřejší závod. A tak jsme té fáze využili, abychom si párkrát vyzkoušeli start – což mi scházelo při mé první a druhé účasti ve velkých cenách. Tam jsem si start nacvičit nemohl a podle toho také dopadl. Zítra to snad přinese ovoce. Skončit na bodovaném místě bude tvrdý oříšek, ale rozhodně se o to pokusíme. Budeme se snažit ze všech sil. Už teď se na závod těším,“ optimisticky prohlásil Brendon Hartley.

Brendon Hartley se těší na závod, ve kterém nemá co tratit

Pierre Gasly se připravuje na čtvrtý start ve F1. Během pátečních tréninků byl však potrestán celkem třikrát! Nejprve penalizací 10 míst na startu za použití už osmého motorgenerátoru u rekuperace kinetické energie. Odpoledne vyfasoval dalších 10 míst za použití devátého motorgenerátoru u rekuperace kinetické energie a sedmého turba. Celkem tedy vyfasoval odsunutí o 25 míst!

Dnešek byl podle mě dost dobrý. Samozřejmě se pro nás víkend nevyvíjel bezvadně, ale aspoň jsme si pořádně zajezdili v druhém a třetím volném tréninku. Na začátku víkendu jsme si uvědomovali, že budeme startovat z konce roštu, a proto jsme se snažili soustředit hlavně na simulaci závodního režimu. V sobotu dopoledne jsem byl spokojený s dlouhými jízdami, i když jsme věděli, že pro kvalifikaci nejsou ideální. Pokud jde o přítlačnou sílu, měli jsme ji nižší, než by se nám líbilo, abychom vytěžili maximum z příležitostí k předjíždění v závodě. Doufejme, že se to zítra vyplatí. Trať je tady vzrušující. Druhý a třetí sektor skýtají úžasný rytmus jízdy. Jezdit je hezké, ale nejdůležitější je, abychom byli v zítřejším závodě schopni konkurovat. Snad v něm dokážeme předjíždět,“ shrnul své poznatky Pierre Gasly.

Pierre Gasly se chystá předjíždět