Abt diskvalifikován, vítězem Rosenqvist (aktualizováno)
e-prix Hong Kongu – druhý závod
Předčasně se radoval Daniel Abt ze svého prvního triumfu ve Formuli E. Po několika hodinách techničtí komisaři diskvalifikovali jeho vůz. Vítězem se tak stal původně druhý Felix Rosenqvist.
Včerejší trest netrest pro vítěze Birda měl ještě dohru. Připomeňme si, že pilot DS Virgin Racingu dostal za prohřešek během pitstopu penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou. Po jejím absolvování přesto zůstal ve vedení. Ukázalo se totiž, že tím ztratil všeho všudy pět sekund. A tak ho sportovní komisaři dodatečně zatížili posunutím o deset míst zpět na roštu nedělního závodu. Vlk se nažral a koza zůstala celá.
Pole position si vyjel Rosenqvist, vedle něj stál trochu překvapivě Evans. Úplně zezadu vyrážel Buemi, který v kvalifikaci lehce havaroval.
Kvůli nefunkčním startovním světlům se začínalo za safety carem. Po jeho stažení se teoreticky neměl Rosenqvist čeho obávat, přesto hned v úvodní vlásence vyrobil nepochopitelnou minelu a přetočil se. „Prostě jsem si kompletně zablokoval zadní kola,“ konstatoval suše. Rázem se propadl až na jedenáctou pozici a v čele se objevil nováček Mortara.
V téhle chvíli asi Rosenqvist nevěřil, že by ještě mohl vyhrát...
K údivu všech se na špici pevně usadil a nehodlal ji vyklidit. Naopak, na druhého Abta si postupně vybudoval až třísekundový náskok. Třetí kroužil Evans, během přesedání se ale před něj dostal Rosenqvist, ve kterém chytly saze a ve velkém stylu se znovu dral vzhůru.
Rozhodnutí padlo ve 43. kole. „Byla to jednoznačně moje chyba. Měl jsem už předtím problémy s brzdami, ale nedbal jsem na to a chtěl jsem příliš moc,“ vysvětloval Mortara situaci, kdy těžce probrzdil, dostal se mimo trať a byl nucen pustit před sebe nejen Abta, ale i Rosenqvista.
Pro člena známé závodnické rodiny z německého Kemptenu tím byla cesta k vítězství volná. „Sice jsem si ráno říkal, že by bylo hezké dát si k pětadvacetinám pětadvacet bodů, ale myslel jsem to jako žert. Jenže ono to vyšlo,“ usmíval se v cíli.
To ještě netušil, že při zevrubné prohlídce jeho vozu bude shledáno, že bezpečnostní nálepky na některých komponentech jeho auta nemají předepsanou podobu, a on bude vyloučen.
Jeho smůla pomohla zákonitě jiným. Evans třetím místem zaznamenal první pódiové umístění pro Jaguar. Alespoň jeden bod zbyl na Buemiho. Bird nakonec bral bodů deset a hlavně zůstal na nejvyšší příčce průběžného hodnocení.
Pro expiloty F1 Buemiho (vlevo) a Kobajašiho nedopadl víkend v Hong Kongu nejlépe
Evans zajistil první pódiové umístění pro Jaguar
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
DQ | Daniel Abt | Audi Sport Abt Schaeffler | - | 45 | ||
1. | Felix Rosenqvist | Mahindra Racing | +5,276 | 45 | 25+3 | |
2. | Edoardo Mortara | Venturi Formula E Team | +12,307 | 45 | 18 | |
3. | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | +15,895 | 45 | 15 | |
4. | Jean-Éric Vergne | Techeetah | +17,869 | 45 | 12 | |
5. | Sam Bird | DS Virgin Racing | +18,155 | 45 | 10 | |
6. | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | +19,475 | 45 | 8 | |
7. | Maro Engel | Venturi Formula E Team | +20,952 | 45 | 6 | |
8. | Nicolas Prost | Renault e.dams | +24,181 | 45 | 4 | |
9. | Alex Lynn | DS Virgin Racing | +24,301 | 45 | 2 | |
10. | Sébastien Buemi | Renault e.dams | +27,415 | 45 | 1 | |
11. | Antonio Felix da Costa | MS+AD Andretti Formula E | +28,635 | 45 | 0 | |
12. | Nélson Piquet jr. | Panasonic Jaguar Racing | +33,180 | 45 | 0 | |
13. | Andre Lotterer | Techeetah | +33,867 | 45 | 0 | |
14. | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler | +44,413 | 45 | 0 | |
15. | Jérôme d´Ambrosio | Dragon | +1:00,465 | 45 | 0 | |
16. | Nick Heidfeld | Mahindra Racing | -1 kolo | 44 | 0 | |
17. | Kamuj Kobajaši | MS+AD Andretti Formula E | -1 kolo | 44 | 0 | |
18. | Neel Jani | Dragon | -1 kolo | 44 | 0 | |
Luca Filippi | NIO Formula E Team | 36 | 0 |