Andretti si chce udržet Kobajašiho
Expilot F1 má ale smlouvu se špatnou značkou
Nečekaný rébus řeší u Andrettiho. Angažmá Kamuje Kobajašiho v Hong Kongu mělo být jednorázovou záležitostí. Ovšem jeho výkon zaujal šéfy stáje natolik, že by si ho rádi udrželi i nadále.
Na první pohled se jejich nadšení jeví nesmyslným, protože Japonec obsadil až patnácté a sedmnácté místo. Jenže v autě seděl poprvé v životě a v obou závodech ho potkaly technické problémy. Zejména v kvalifikacích měl ale na ve Formuli E daleko ostřílenějšího kolegu Antónia Felixe da Costu minimální ztrátu.
Zádrhel je v tom, že jako kmenový pilot byl nahlášen Tom Blomqvist, smluvní jezdec BMW, které za Andrettiho projektem stojí. A Kobajaši, jak známo, patří Toyotě.
Jak z toho ven? Věc je komplikována ještě více tím, že tým může během sezony vyměnit jezdce pouze dvakrát. První možnost už byla vyčerpána, protože do Hong Kongu byl původně přihlášen Blomqvist. Pokud by syn rallyového šampiona vystřídal Kobajašiho při následujícím podniku v marockém Marrákéši, byla by hodně předčasně spotřebována i druhá volba.
„Kamuj nám to udělal hodně těžké,“ přiznal ředitel ekipy Roger Griffiths. „Budeme si nyní muset sednout s BMW a vše důkladně probrat. Tom měl původně za nás odjet více závodů. Teď je ale třeba posoudit, zda to zapadá do našeho programu.“