Rosenqvist vyzrál na mazáky
e-prix Marrákeše
Felix Rosenqvist vyhrál e-prix Marrákeše. Ve 29. kole z 33 vypsaných se elegantním manévrem dostal před svého největšího soupeře Buemiho a dojel si tak pro svůj druhý triumf v aktuálním ročníku Formule E.
Švýcar přitom platil za hlavního favorita, protože si vyjel pole position. Naznačil tak, že po debaklu v Hong Kongu se s ním musí opět počítat. Vedle něj stál v první řadě lídr průběžné klasifikace Bird. Obrovským překvapením byl postup do Super Pole Janiho náhradníka Lópeze s monopostem odepisovaného Dragonu.
Po hlasitých protestech ze strany jezdců nakonec FIA couvla a nechala protentokrát v platnosti minimální časový limit pro absolvování pitstopu. Ten v Marrákeši činil 37 sekund.
Čelo od počátku kontrolovala trojice Buemi – Bird – Rosenqvist. Švédský mladík se dlouho držel vcelku nenápadně v pozadí a šetřil energii. Těsně před střídáním vozů udeřil poprvé a hladce zdolal Birda, který byl už prakticky „na suchu“.
Po startu šel do čela Buemi, zatímco Di Grassi (vlevo) se pokoušel postoupit vpřed
Zastávky v boxech na pořadí nic nezměnily. Rosenqvist proto zvolil opět taktiku plíživého přibližování. Čtyři kola před cílem se najednou vynořil těsně za Buemim a než ten stačil pořádně zareagovat, prosmýkl se před něj. Rpzhodnuto ovšem zatím nebylo. Pilot Renaultu měl v rukávě ještě jedno eso v podobě krátkodobého zvýšení výkonu, tzv. Fan Boostu. Také okamžitě zmáčkl příslušné tlačítko, jenže nic… „Vůbec to nefungovalo,“ rozčiloval se impulzivní nosáč.
Rosenqvist naopak po dojezdu jen zářil. „To byl den,“ oddechl si zhluboka. Vůbec mu nevyšel trénink, stoprocentně ani kvalifikace a půl hodiny před začátkem e-prix mechanici měnili na jeho autě baterii. „Kluci to ale skvěle stihli. Skočil jsem do kokpitu a šlapalo to jako hodinky,“ pochvaloval si.
Bird prožil vcelku klidný podvečer, až v závěru si musel pohlídat dotírajícího Piqueta. López šestým místem dokonal zázrak, zatímco jeho parťák D´Ambrosio kroužil opět na chvostu. Že by u Dragonu zakopaný pes nakonec nebyl v technice?
Velkým překvapením byl výkon Josého Maríi Lópeze
Úplnou katastrofou skončilo účinkování tovární ekipy Audi. Di Grassi odpadl už v sedmém kole a vidina obhajoby titulu se mu rozplývá, neboť na svém kontě ještě nemá ani bod! Abt pak byl penalizován průjezdem boxovou uličkou za otočení Lynna v postartovní tlačenici. Dalším hříšníkem se stal Engel, který přišel o sedmé místo kvůli torpédování stájového kolegy Mortary. Dodatečně ještě inkasoval Prost dvacet sekund za nerespektování režimu virtuálního safety caru.
Závod v Marrákeši sledoval i americký herec Leonardo di Caprio
Průběžné pořadí šampionátu: 1. Rosenqvist 54, 2. Bird 50, 3. Vergne 43, 4. Piquet 25, 5. Mortara 24, 6. Buemi 22, 7. Heidfeld 21, 8. Evans 15, 9. Abt 11, 10. Da Costa 8….
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Felix Rosenqvist | Mahindra Racing | 33 | 25 | ||
2. | Sébastien Buemi | Renault e.dams | +0.945 | 33 | 21 | |
3. | Sam Bird | DS Virgin Racing | +5,762 | 33 | 15 | |
4. | Nélson Piquet jr. | Panasonic Jaguar Racing | +6,554 | 33 | 13 | |
5. | Jean-Éric Vergne | Techeetah | +12,238 | 33 | 10 | |
6. | José María López | Dragon | +16,491 | 33 | 8 | |
7. | Nick Heidfeld | Mahindra Racing | +28,381 | 33 | 6 | |
8. | Tom Blomqvist | MS+AD Andretti Formula E | +32,380 | 33 | 4 | |
9. | Alex Lynn | DS Virgin Racing | +33,520 | 33 | 2 | |
10. | Daniel Abt | Audi Sport Abt Schaeffler | +40,951 | 33 | 1 | |
11. | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | +46,278 | 33 | 0 | |
12. | Maro Engel | Venturi Formula E Team | +46,915 | 33 | 0 | |
13. | Nicolas Prost | Renault e.dams | +53,099 | 33 | 0 | |
14. | Antonio Felix da Costa | MS+AD Andretti Formula E | +1:01,116 | 33 | 0 | |
15. | Jérôme d´Ambrosio | Dragon | +1:13,805 | 33 | 0 | |
16. | Luca Filippi | NIO Formula E Team | -1 kolo | 32 | 0 | |
17. | Edoardo Mortara | Venturi Formula E Team | -3 kola | 30 | 0 | |
Oliver Turvey | NIO Formula E Team | DNF | 17 | 0 | ||
Andre Lotterer | Techeetah | DNF | 14 | 0 | ||
Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler | DNF | 7 | 0 |