Ve Formuli E bude povolen systém Brake by Wire
Týmy musejí jeho vývoj zvládnout v šibeničním termínu
V sezoně 2018/19 učiní Formule E další technologický krok vpřed. Poprvé bude povolen systém Brake by Wire, známý z nasazení ve formuli 1 nebo WEC.
Současné elektrické monoposty řeší rekuperaci energie na úrovni raného stupně zařízení KERS, dříve používaného ve F1. Znamená to, že pilot musí ručně přenastavovat brzdové tlaky mezi zadní a přední nápravou. V úvodu je třeba více zatížit zadní nápravu, protože plně nabitý elektromotor nemůže sloužit jako generátor. V dalším průběhu závodník postupně přelaďuje na přední nápravu. Celý proces na něj klade nemalé nároky a výsledný efekt je nedokonalý.
V případě Brake by Wire se zvolí předem jedna hodnota rozložení brzdného účinku (obvykle 50 až 55 procent ve prospěch přední nápravy) a o zbytek se už stará elektronika. Tu vyvinula německá firma LSP.
Ne všichni jsou ale z novinky nadšeni. Technický ředitel týmu DS Virgin Xavier Mestelan-Pinon ji sice pochválil, ale současně vyslovil obavu, že může způsobit výraznější výkonnostní rozdíly mezi vozy. „Každý si to bude vyvíjet po svém a malí těm velkým v tom nebudou stačit,“ prohlásil. Dalším zádrhelem je poměrně krátká doba k implementaci. Homologační okno se uzavře už v červenci. Navíc zde moc nepomohou simulace, většinu parametrů je totiž potřeba prověřit přímo na trati.