Sauber udělal v zimě největší změny
Proto to má teď těžší než ostatní
V porovnání s minulým rokem má Sauber změněnou jezdeckou dvojici, jméno i barevný design vozu, jiného šéfa týmu, o něco vyšší rozpočet, o dvě generace novější motor Ferrari a v neposlední řadě auto, které je postaveno podle úplně jiného konceptu než loňské. Konstantou je snad pouze Marcus Ericsson. Pro Švéda to bude už čtvrtá sezona ve voze tohoto švýcarského týmu. Tvrdí, že Sauber je v předsezonních testech v těžší situaci než všichni konkurenti, což má vysvětlit i velmi slabé dosahované časy.
"Jistě, některé týmy změnily dodavatele pohonných jednotek, takže musely změnit spoustu věcí, ale když beru v úvahu pouze vůz, tak největší proměnou jsme prošli my. Tak obrovská je změna aerodynamiky i mechaniky. A máme o dva roky novější motor."
Z tohoto úhlu pohledu jsou pro tento tým špatné povětrnostní podmínky během první poloviny testů ještě větší komplikací než pro ty, které se v Barceloně objevily s prostou evolucí svých loňských vozů.
"Ano, je to možné," odpověděl 27letý jezdec na otázku, zda hrozí, že Sauber nestihne před Austrálií využít celý potenciál vozu C37. "Už teď jsme si jistí, že má velký potenciál, ale budeme potřebovat čas na prozkoumání různých možností nastavení. Potřebujeme vidět, jak reaguje na různé změny, a tento týden jsme s tím moc nepohnuli. Pro tým jako ten náš není takové počasí příliš dobré, ale příští týden by mělo být hezky a my chceme najet tolik kol, kolik jen bude možné, abychom toho stihli co nejvíce."