Marcus Ericsson jezdil po většinu sezony s nadváhou
Deset kilo ho stálo spoustu času
O problému vozu Sauber C36 s nadváhou bylo slyšet už loni, ale až nyní šéf švýcarského týmu Fréderic Vasseur přiznává, že tento neduh se ho držel větší část sezony. Zatímco vůz s Pascalem Wehrleinem byl i v nejkritičtějším období přibližně na pravidly předepsané minimální hmotnosti, ten s Marcusem Ericssonem byl o něco těžší. Vysoký Švéd by mohl zhubnout, pouze kdyby se vzdal objemu svalstva potřebného ke zkrocení vozu F1. Uprostřed sezony 2017 to Ericssona prý pravidelně stálo tři až čtyři desetiny sekundy na kolo.
"Řekl bych, že Marcus se loni během sezony markantně zlepšil," řekl Frédéric Vasseur o 27letém závodníkovi, jenž za čtyři roky v F1 nasbíral devět bodů. "A jako tým se musíme přiznat k nadváze. Uprostřed sezony to bylo přibližně 10 kilogramů nad limit. Až v poslední části sezony jsme se toho dokázali zbavit a vrátit se na minimální hmotnost. Je rychlejší než dříve a vedle Pascala si vedl dobře."