Abt to na druhý pokus dokázal

e-prix v Mexico City
Audi je zpátky! Po takticky mistrovsky zvládnutém závodě vyhrál jeho jezdec Daniel Abt e-prix v Mexico City.
Výhodu pole position získal Rosenqvist, který také prvních čtrnáct kol s přehledem kontroloval situaci. Potom se však jeho auto zastavilo. Švédovi se ho ještě podařilo restartovat a dostat se do boxů, ale nakonec odstoupil. Mahindra měla tentokrát černý den, cíl totiž nespatřil ani Heidfeld.
V čele se usadil Turvey, na druhého Buemiho už začínal dotírat Abt. „Nebylo jednoduché na Seba vyzrát. Rozhodl jsem se být trpělivý, čekat na jeho chybu, a to se vyplatilo,“ vysvětloval tovární pilot Audi. Soupeře zdolal na konci startovní rovinky a potom se už mohl vydat stíhat vedoucího Turveye.
Rozhodující okamžik nastal během výměny monopostů, kterou u Audi zvládli o poznání rychleji než u NIO. Abt již šanci z rukou nepustil a vyhrál s více než šestisekundovým náskokem jako první Němec v historii Formule E. „Hlavně, aby to vydrželo,“ modlil se po dojetí, narážeje tak na událost z prosincového Hong Kongu, kde rovněž triumfoval, ale následně byl diskvalifikován.
Turvey slavil svoji pódiovou premiéru, třetí Buemi měl v závěru plné ruce práce s útočícím Piquetem. První body za deváté místo a také za nejrychlejší kolo si vyjel obhájce titulu Di Grassi, jenž po penalizaci začínal úplně zezadu a předvedl pěknou stíhací jízdu.
Šampionát, jehož lídrem zůstal Vergne, pokračuje17. března v uruguayském Punta del Este.
Průběžné pořadí: 1. Turvey 81, 2. Rosenqvist 69, 3. Bird 61, 4. Buemi 52, 5. Piquet 45, 6. Abt 37, 7. Evans 29, 8. Mortara 28, 9. Turvey 26, 10. Heidfeld 21, 11. Lotterer 18, 12. Da Costa 16, 13. Lynn 9, 14. López 8, 15. Prost 7, 16. Engel 6, 17. D´Ambrosio 4, 18. Blomqvist 4, 19. Di Grassi 3, 20. Filippi 1.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Audi Sport Abt Schaeffler | 47 | 25 | ||
2. | ![]() |
NIO Formula E Team | +6,398 | 47 | 18 | |
3. | ![]() |
Renault e.dams | +6,615 | 47 | 15 | |
4. | ![]() |
Panasonic Jaguar Racing | +7,015 | 47 | 12 | |
5. | ![]() |
Techeetah | +7,546 | 47 | 10 | |
6. | ![]() |
Panasonic Jaguar Racing | +9,050 | 47 | 8 | |
7. | ![]() |
Andretti Formula E | +17,157 | 47 | 6 | |
8. | ![]() |
Venturi Formula E Team | +26,511 | 47 | 4 | |
9. | ![]() |
Audi Sport Abt Schaeffler | +29,208 | 47 | 3 | |
10. | ![]() |
DS Virgin Racing | +29,515 | 47 | 1 | |
11. | ![]() |
Dragon Racing | +30,418 | 47 | 0 | |
12. | ![]() |
Dragon Racing | +31,859 | 47 | 0 | |
13. | ![]() |
Techeetah | +36,206 | 47 | 0 | |
14. | ![]() |
NIO Formula E Team | +38,336 | 47 | 0 | |
15. | ![]() |
Andretti Formula E | +38,592 | 47 | 0 | |
16. | ![]() |
Venturi Formula E Team | +44,689 | 47 | 0 | |
17. | ![]() |
DS Virgin Racing | +44,982 | 47 | 0 | |
![]() |
Renault e.dams | - | 36 | 0 | ||
![]() |
Mahindra Racing | - | 34 | 3 | ||
![]() |
Mahindra Racing | - | 27 | 0 |