Arrivabene a Horner se pohádali kvůli Mekiesovi
Šéf Red Bullu se cítí být podveden
Éric Boullier, závodní ředitel McLarenu, minulý týden v jednom z rozhovorů zmínil, že Ferrari angažováním Laurenta Mekiese, zástupce ředitele závodů F1, porušilo gentlemanskou dohodu, která byla uzavřena jen před pár týdny, na minulém setkání Strategické skupiny F1. Když Renault loni oznámil získání Marcina Budkowskeho, tehdy ještě technického ředitele FIA, vzbudilo to velkou nevoli v řadách soupeřů, McLaren, Red Bull a Ferrari nevynímaje. Věc se diskutovala i na setkání Strategické skupiny a i šéf týmu Red Bull Christian Horner z ní odcházel v domnění, že se s ostatními šéfy dohodl na dvanáctiměsíční nucené dovolené pro každého, kdo bude v budoucnu získán z okruhu vysokých funkcionářů FIA. Šéf Scuderie Ferrari Maurizio Arrivabene ale jakoby byl na nějaké jiné schůzi.
"V první řadě jsme neudělali nic špatného. Do puntíku respektujeme švýcarské zákony, tedy země, v níž byl Laurent zaměstnán," řekl Arrivabene na tiskovce předcházející víkendu Velké ceny Austrálie.
"Také je třeba říci, že jsme zašli ještě dále. Přijde k nám až za šest měsíců (místo tří, ke kterým Mekiese zavazuje smlouva s Mezinárodní automobilovou federací). Slyšel jsem o údajné takzvané gentlemanské dohodě. Taková gentlemanská dohoda obcházející pracovní právo by byla protizákonná. Proto si myslím a doufám, že to byly jen takové řeči, nic víc."
Arrivabene přiznal, že se o tomto tématu hovořilo, ale je přesvědčen, že se nic nedohodlo. Jelikož na tiskovce byli šéfové všech tří nejlepších týmů minulé sezony, Horner mohl reagovat.
"Podle mě je to velký problém," řekl. "Máme tady Strategickou skupinu, v níž se setkávají FIA, FOM a týmy. Tam jsme diskutovali o problému s Marcinem. Všichni z toho byli na větvi, protože klíčový pracovník FIA odchází k týmu, v tomto případě to byl Renault. Ten to zmírnil tím, že odsunul jeho příchod na pozdější termín. Ale v diskusi se všichni přítomní shodli, že takto to být nemůže.
Shodli jsme se, že při přestupu člověka z FOM nebo FIA k týmu, nebo i opačným směrem, by se mělo čekat alespoň 12 měsíců. Některé týmy tlačily na to, aby se toto období prodloužilo až na tři roky, ale nakonec jsme se shodli na dvanácti měsících.
Zklamalo mě na tom to, že setkání bylo před ani ne šesti týdny. V té době už spolu pravděpodobně vyjednávali podmínky smlouvy. Jistěže, mohou se skrývat za větu: Nic takového v pravidlech není. Ale jako skupina jsme se na něčem dohodli, nebylo to dodrženo a jaký má teď smysl chodit na tato setkání?
Dokonce se mi zdá, že to bylo Ferrari, možná Sergio (Marchionne, generální ředitel Ferrari), kdo tlačil na to, aby to byly tři roky. A o pár týdnů později nastane tahle situace. Takže, jak jsem řekl, rozhovory na našich setkáních jsou vlastně promarněným časem."