Šéfové týmů se pokusí zjednodušit pravidla
Chtějí přehodnotit omezení komunikace s jezdcem.
Ve čtvrtek se v Ženevě setká Strategická skupina F1 (FIA, FOM, Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren a Force India) a kromě zavedení halo se bude hovořit i o potřebě zjednodušit pravidla. Ta by možná potřebovala celkové zeštíhlení, ale debata se nejspíš bude týkat hlavně omezení radiokomunikace mezi jezdcem a týmem během závodu.
Původní myšlenkou za zavedením omezení bylo zakázat inženýrům radit jezdcům, jak ideálně projíždět některými úseky, ale nyní se už rozdávají tresty i za to, že inženýr jezdci pomůže odstranit problém s převodovkou nebo hydraulikou. Jak se ukázalo, ani jezdci a inženýři si nejsou jisti, co vše je vlastně dovoleno, tak jak to mají vědět fanoušci?
"Myslím, že potřebujeme pravidla postavena na zdravém rozumu, ale nevím, jestli v F1 nějaký je," obává se Christian Horner, šéf Red Bullu. "Například ta situace s vysílačkou Jensona Buttona (v Maďarsku). Nevím, co přesně bylo řečeno, ale jednoznačně jsme přeregulováni a děláme tento sport pro fanoušky příliš složitým. Podle mě potřebujeme být tak prostí, aby se mohl bavit i příležitostný divák a rozuměl tomu, co se děje. Nemůžeme být přeregulováni."
Maurizio Arrivabene, šéf Scuderie Ferrari, souhlasí: "Ano, jednoznačně potřebujeme z pravidel odstranit všechny šedé zóny. Pokud někde máte šedou zónu, nikdy neznáte správný směr a začnete jít najednou doleva i doprava. Náš prezident (Sergio Marchionne) o tomhle mluvil už před rokem. Jasně řekl, že jsme příliš komplikovaní. Sportu by prospěla jasná a jednoduchá pravidla."
Původní myšlenkou za zavedením omezení bylo zakázat inženýrům radit jezdcům, jak ideálně projíždět některými úseky, ale nyní se už rozdávají tresty i za to, že inženýr jezdci pomůže odstranit problém s převodovkou nebo hydraulikou. Jak se ukázalo, ani jezdci a inženýři si nejsou jisti, co vše je vlastně dovoleno, tak jak to mají vědět fanoušci?
"Myslím, že potřebujeme pravidla postavena na zdravém rozumu, ale nevím, jestli v F1 nějaký je," obává se Christian Horner, šéf Red Bullu. "Například ta situace s vysílačkou Jensona Buttona (v Maďarsku). Nevím, co přesně bylo řečeno, ale jednoznačně jsme přeregulováni a děláme tento sport pro fanoušky příliš složitým. Podle mě potřebujeme být tak prostí, aby se mohl bavit i příležitostný divák a rozuměl tomu, co se děje. Nemůžeme být přeregulováni."
Maurizio Arrivabene, šéf Scuderie Ferrari, souhlasí: "Ano, jednoznačně potřebujeme z pravidel odstranit všechny šedé zóny. Pokud někde máte šedou zónu, nikdy neznáte správný směr a začnete jít najednou doleva i doprava. Náš prezident (Sergio Marchionne) o tomhle mluvil už před rokem. Jasně řekl, že jsme příliš komplikovaní. Sportu by prospěla jasná a jednoduchá pravidla."