Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

FIA dělá jasno v kauze kolem tlumičů

FIA dělá jasno v kauze kolem tlumičů

Stanovila pět kritérií.

Od začátku roku se za zavřenými dveřmi FIA řeší otázka pokročilých systémů závěsů kol a hydraulických tlumičů, které dokáží vozy stabilizovat v ideální poloze vůči trati, čímž zlepšují efektivitu aerodynamiky. Není tajemstvím, že si stěžuje Ferrari a hlavními podezřelými jsou Mercedes a Red Bull. Pravidla v této oblasti jsou trochu nejasná a umožňují různé interpretace. Důležité je, aby systém opravdu sloužil hlavně svému původnímu účelu a nebyl navržen za účelem zlepšení aerodynamiky, protože v takovém případě je považován za pohyblivý prvek aerodynamiky, jakým byl FRIC, a takové systémy jsou zakázané. Charlie Whiting, šéf technického oddělení FIA, se pokusil ve věci udělat jasno tím, že sepsal pět věcí, které bude FIA považovat za nevyhovující pravidlům.

Jakýkoli systém měnící odezvu vozu na akceleraci.

Přímé propojení mezi světlou výškou a brzdným systémem nebo řízením.

Kontrola světlé výšky prostřednictvím samonivelace.

Přímé propojení mezi částmi zavěšení ovlivňujících naklánění vozu ze strany na stranu a jeho zvedání.

Ukládání energie pro pozdější použití nebo jakýkoliv systém, který by mohl způsobit ne náhodnou asymetrii v odezvě na změny v zátěži, které jsou vystaveny kola.

Red Bull už dal vědět, že je přesvědčen, že jeho systém vyhovuje všem pěti bodům. Tedy, alespoň při správné interpretaci.

"Zdá se, že FIA ​​je s naší interpretací pravidel spokojená," řekl Christian Horner. "Pokud se to někomu nelíbí, má právo podat protest. My můžeme udělat jediné. Držet se rad, které jsme dostali od řídícího orgánu. Momentálně nemáme žádný problém."

Protestu ze strany Ferrari nebo jiného týmu se prý neobává ani Toto Wolff, šéf Mercedesu.