Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Dostane Haas od Ferrari mimořádnou slevu?

Dostane Haas od Ferrari mimořádnou slevu?

Haas: Chyby stály body i peníze

Když se nad tím zamyslíme, sehrál tým Haas jednu z hlavních rolí víkendu, i když ani jeden jeho vůz nedojel do cíle. Překvapil rychlými časy v trénincích a dosud nejlepším postavením na startu ve své historii. Jeho jezdci si až do zastávek v boxech vedli skvěle. Pak přišly kiksy mechaniků a klíčové ovlivnění výsledku velké ceny.

Kevin Magnussen po startu předjel Verstappena a až do zastávky v boxu ve 22. kole kroužil na vynikajícím čtvrtém místě za Hamiltonem a oběma ferrari. Jel bezchybně a mířil k vylepšení dosud nejlepšího výsledku týmu Haas ve F1. Krátce po zastávce však musel odstoupit, protože vyjel na trať s nedotaženým levým zadním kolem.

Pro celý tým je hodně těžké překousnout, že ani jedno auto nedojelo do cíle, když jsme měli tak dobré pozice a tolik si od závodu slibovali. Dopadnout takhle, to člověka deptá. Ale zase budeme nahoře. Budeme bojovat dál. Momentálně jsem nadmíru zklamaný, ale z toho se vzpamatujeme,“ prohlásil po závodě a musel při tom skřípat zubama.

 

Kevin Magnussen, Max Verstappen a za ním Romain Grosjean

 

Jenže podobně dopadl i jeho kolega Romain Grosjean. Ten jezdil jen kousek za jeho zády, statečně odolával tlaku Ricciarda. A potom se mu o pouhá dvě kola později stalo totéž – pro změnu u levého předního kola. Udělat dvě tak kolosální chyby během několika minut, to se opravdu jen tak nevidí.

Auto jsme měli celý víkend dobré. S jeho rychlostí jsem byl spokojený, ať byla nádrž plná, nebo poloprázdná. Dnes jsem měl zkrátka dobré tempo, a kdybych před sebou v úvodní fázi závodu neměl Kevina, určitě bych se býval držel předních jezdců déle. Teď budeme všechno analyzovat a zjišťovat, co se přesně stalo. A pak budeme silnější. Tak jako vždycky. Dnes jsme ztratili hodně bodů, ale pokud dokážeme výkon stále znovu opakovat, brzo na to zapomeneme,“ myslí si Francouz.

Kvůli jeho odstavenému autu ředitel závodu aktivoval virtuální safety car a tím vlastně Haas největší měrou ovlivnil překvapivý výsledek závodu. Dodavatelé pohonných jednotek a dalších dílů z Ferrari by mu měli dát mimořádnou slevu…

Velice slibný víkend pro nás skončil zklamáním,“ přiznal šéf stáje Günther Steiner. „Při zastávkách v boxech jsme dvakrát selhali – kola nebyla správně připevněna, tak jsme museli auta zastavit. Třebaže to říkáme neradi, takové je závodění. Stává se to, ačkoli by nemělo. Zní skoro neuvěřitelně, že se nám to přihodilo u obou aut v jednom závodě, zrovna když jsme jezdili na čtvrtém a pátém místě. Je to obrovské zklamání. Zaměříme se na to a zastávky v boxech vypilujeme.“

Tým Haas byl za chyby, které ohrozily bezpečnost jezdců i jejich soupeřů, po závodě vyšetřován. Sportovními komisaři byl potrestán pokutou 5000 eur.