Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Salaquarda: Nejlepší seriál s GT3 vůbec

Salaquarda: Nejlepší seriál s GT3 vůbec

Pražský závodník se chystá na závod v Mostě

Pražskou stáj I.S.R. Igora Salaquardy jsme v posledních letech zvyklí vídat ve špičkových závodech kategorie GT. Nejinak tomu bude i v letošním roce. Pouze seriál Blancpain GT Series vyměnila za ADAC GT Masters. Za sebou už má úvodní díl v Oscherslebenu a chystá se na vystoupení před domácím publikem v Mostě.

Posádku týmového Audi R8 LMS tvoří spolu s ostříleným německým pilotem Frankem Stipplerem Filip Salaquarda. Požádali jsme ho o odpovědi na několik otázek.

Proč jste se rozhodli přestoupit do ADAC GT Masters?

Šampionát jsem jel už v minulém roce v týmu Mücke. Poznal jsem tak okruhy a moje zkušenost byla veskrze pozitivní. Navíc se jeden podnik tentokrát pořádá v Mostě, což je výhodné pro naše sponzory. Kalendář ADAC GT Masters je kompaktnější, obsahuje jen sedm pokračování, a tak není tak náročný na čas, cestování a finance. Blancpain se stává neúnosně drahým, je nesmírně obtížné získat do něj jezdce.

U nás se pořád traduje, že to je oproti Blancpain GT jakási druhá liga, ale pohled do startovní listiny tomu rozhodně nenasvědčuje…

Máte pravdu. Řekl bych, že aktuální ročník Masters je ještě kvalitnější než Blancpain, který jsme jeli loni. Možná je to nejlepší sprintový seriál s „gététrojkami“ vůbec. Je hodně vyrovnaný, v Oscherslebenu se vešlo 30 lidí do jedné sekundy.

S Frankem Stipplerem nespolupracujete poprvé. V čem jsou jeho přednosti?

Je to stabilní a rychlý jezdec. Navíc si navzájem sedneme.

Filip Salaquarda letos nastupuje v šampionátu ADAC GT Masters

Napoprvé jste v sobotním klání obsadili sedmé místo, ve druhém vás vyřadila nehoda. Spokojenost?

Náš plán pro začátek sezony je konstantně dojíždět v nejlepší desítce. Oproti soupeřům jsme toho totiž tolik nenatestovali, absolvovali jsme jenom čtyři dny. Museli jsme úplně překopat nastavení, protože na rozdíl od Blancpainu se tady nesmějí nahřívat pneumatiky. Samozřejmě doufáme, že se postupně budeme zlepšovat.

V kom vidíte největší favority?

Pokud jde o týmy Audi, je momentálně o stupeň výše Phoenix. S ostatními jsme na tom rychlostně víceméně stejně. Velmi silná jsou také Lamborghini Huracan Grasser Racingu.

S jakými cíli pojedete do Mostu?

Hodláme zužitkovat detailní znalost okruhu, to by měla být naše výhoda. Oproti Oscherslebenu proto věříme v lepší výsledek. Nechci mluvit hned o stupních vítězů, ale určitě je reálné být do takového pátého, šestého místa.