BEC: Přesvědčivý triumf týmu Grasser v Monze
Defekt šest minut před koncem připravil Salaquardu a ISR o stříbro.
Úvodního podniku se zúčastnilo celkem 52 zájemců, kteří nasadili 30 vozů v celkovém hodnocení, 18 ve třídě smíšených posádek a 4 v amatérské kategorii. S aktualizovaným obsazením vozů dle tříd se můžete seznámit v tomto článku Zde.
Do závodu nemohl nastoupit v mclarenu týmu Strakka Leventis (PAM č. 42), který během tréninku havaroval na výjezdu z Ascari. Následkem těžké nehody bylo poranění kolene. Britský tým měl v Itálii jeden vůz navíc, takže zbytek posádky nepřišel o šanci zúčastnit se závodu. Na startu se nakonec neobjevil vůz týmu Belgian Audi Club (č. 2) a lamborghini týmu Attempto (č. 66), jenž byly poškozeny v kvalifikaci.
Vyrovnané časy během víkendu naznačovaly zajímavý závod. Výsledky v dopolední kvalifikaci s 32 účastníky v rozmezí jedné vteřiny nevybočily z dosavadního průběhu víkendu.
Starty vytrvalostních závodů v BEC bývají většinou spořádané, dnes bylo vše jinak. Ze čtvrtého místa startující Smith (č. 7, M-Sport, Bentley) se posunul do středu dráhy, kde se dostal na úroveň druhého Companca (č. 19, Grasser, Lamborghini). Úhybným manévrem s následným kontaktem postrčil Argentince mimo dráhu, odkud se po smýknutí na trávě lamborghini vrátilo na dráhu.
Neovladatelný rotující vůz ve shluku padesátičlenného pole začal rozsévat zkázu. Následky hromadné kolize postihly minimálně sedmnáct vozidel, přičemž pro deset z nich závod skončil. Sedm vozů muselo do boxů, kde se během zastaveného závodu mohli mechanici pokusit o opravu. Méně poškozená auta byla opravována na roštu.
Komisaři později potrestali zastavením na patnáct vteřin v boxech v tu chvíli druhého Smithe, ten se k jeho odpykání neměl. Následovalo vyvěšení černé vlajky, na nějž britský pilot reagoval pouze průjezdem boxy! Teprve poté vůz odstavil.
V boji na čele tak Brit nechal osamoceného Molinu (č. 72, SMP Racing, Ferrari 488) a Bortolottiho (č. 63, Grasser, Lamborghini), kteří se při prvních zastávkách vydali k mechanikům ve stejném kole. Jako zdatnější se ukázali mechanici rakouské stáje, kteří odbavili vůz o pět vteřin rychleji. Střídající Caldarelli navíc následně začal navyšovat náskok.
Napínavější se ukázal boj o zbývající místa na pódiu. Třetího Salaquardu, jenž se z pátého místa předávajícího Stipplera dostal díky rychlé práci mechaniků (o 12 vteřin v porovnání s nissanem č. 22 a o 11 sekund oproti lamborghini č. 27), stíhal Rugolo (č. 50, AF Corse, Ferrari 488). český pilot tlaku Itala odolal.
Střídající Schmid se ocitl na druhé pozici poté, co musel projet boxovou uličkou Rigon (č. 72, SMP Racing, Ferrari 488, předjíždění při vyvěšených žlutých vlajkách). Německý pilot si také užil stínu žlutého ferrari v závěsu, nyní s Pier Guidim za volantem. Dvou pokusům o útok odolal, šest minut před koncem jej na cílové rovince zradila levá zadní pneumatiky, jenž poničila i záď jeho audi.
Na třetí příčku se posunul v seriálu BGTS vedoucí Perera (č. 84, HTP, Mercedes-AMG). Přitom z 16. místa startující Buhk vyvázl z hromadné kolize na startu s nezbytným štěstím a úhybným manévrem na trávu pouze přesunutím polystyrenového reklamního panelu o pár desítek metrů dále.
Zajímavá bitva o vedení se strhla ve třídě smíšených posádek. Pouhé tři minuty před koncem se ujal vedení Adam (PAM č. 97, Oman Racing, Aston Martin), jenž přebíral vůz s dvanácti vteřinami ztráty na Rizzoliho (PAM č. 11, Kessel, Ferrari).
Výsledky po ujetí 92 kol
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
-
|
Caldarelli/Engelhart/Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
3:24:15.027
|
2.
|
-
|
Lathouras/Rugolo/Pier Guidi | Spirit OR |
F488
|
+ 29.360
|
3.
|
-
|
Eriksson/Perera/Buhk | AMG HTP |
MAgt
|
+ 38.280
|
4.
|
-
|
Cioci/Calado/Fisichella | Kaspersky |
F488
|
+ 43.666
|
5.
|
-
|
Shaitar/Molina/Rigon | SMP |
F488
|
+ 47.684
|
6.
|
-
|
Abril/Soucek/Soulet | M-Sport |
Bcon
|
+ 53.861
|
7.
|
-
|
Haupt/Simonsen/Christodoulou | Blk Falcon |
MAgt
|
+ 59.540
|
8.
|
PAM
|
Al Harty/Adam | Oman |
Avan
|
+ 1:15.544
|
9.
|
PAM
|
Broniszewski/Cressoni/Rizzoli | Kessel |
F488
|
+ 1:17.045
|
10.
|
-
|
Barnicoat/Ledogar/Bell | Strakka |
M650
|
+ 1:17.554
|
11.
|
-
|
Tordoff/Kane/Fumanelli | Strakka |
M650
|
+ 1:35.877
|
12.
|
-
|
Leonard/Dennis/Winkelhock | WRT |
Ar82
|
+ 1 kolo
|
13.
|
-
|
Simmons/MooreParry | Team RJN |
Ngtr
|
+ 1 kolo
|
14.
|
-
|
Heyer/Assenheimer/Dontje | HTP |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
15.
|
PAM
|
Hommerson/Machiels/Bertolini | Spirit OR |
F488
|
+ 1 kolo
|
16.
|
PAM
|
Salikhov/Mattschull/Keilwitz | Rinaldi |
F488
|
+ 1 kolo
|
17.
|
PAM
|
Beaubelique/Bastian/Gounon | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
18.
|
PAM
|
Gabbiani/Faulkner/Skeen | HTP |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
19.
|
PAM
|
Morley/Toril/Metzger | Blk Falcon |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
20.
|
PAM
|
Constantini/Amici/Lind | Raton |
Lhur
|
+ 2 kola
|
21.
|
-
|
Pohler/Yacaman/Crestani | Lazarus |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
22.
|
-
|
Beretta/Piccini/Gattuso | Ombra |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
23.
|
PAM
|
Amstutz/Kodric/Kulaja | Barwell |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
24.
|
-
|
Caygill/Mayr-Melnhof/Venter | WRT |
Ar82
|
+ 2 kola
|
25.
|
PAM
|
Maggi/Mateu/Van Splunteren | Attempto |
Lhur
|
+ 2 kola
|
26.
|
PAM
|
Häring/Renauer/Renauer | Herberth |
P991
|
+ 2 kola
|
27.
|
AM
|
Eaton/Demirdjian/Rizzo | AF Corse |
F488
|
+ 2 kola
|
28.
|
AM
|
Delhez/Vanellet | HB Racing |
Lhur
|
+ 3 kola
|
29.
|
-
|
Stippler/Salaquarda/Schmid | ISR |
Ar82
|
+ 5 kol
|
30.
|
-
|
Vautier/Serralles/Juncadella | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 22 kol
|
31.
|
-
|
Frey/Costa/Ortelli | Emil Frey |
Jef
|
+ 27 kol
|
32.
|
-
|
Vinke/Ceccon/Ludwig | Zakspeed |
MAgt
|
+ 28 kol
|
N
|
-
|
Seefried/Hirschi/Klien | Emil Frey |
Jef
|
+ 30 kol
|
N
|
AM
|
Ehret/Mastronardi | Rinaldi |
F488
|
+ 31 kol
|
N
|
-
|
Sandström/Schiller/Baumann | HTP |
MAgt
|
+ 43 kol
|
N
|
-
|
Mortara/Meadows/Marciello | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 58 kol
|
N
|
PAM
|
Flemming/Williamson | Strakka |
M650
|
+ 71 kol
|
N
|
-
|
Smith/Jarvis/Kane | M-Sport |
Bcon
|
+ 72 kol
|
N
|
-
|
Fässler/Stevens/Vanthoor | Belg. Audi |
Ar82
|
+ 84 kol
|
N
|
PAM
|
Machitski/Ramos/Abra | Barwell |
Lhur
|
+ 90 kol
|
N
|
-
|
Companc/Giammaria/Siedler | Grasser |
Lhur
|
+ 91 kol
|
N
|
PAM
|
Kelders/Rostan/Haase | Sainteloc |
Ar82
|
+ 91 kol
|
N
|
-
|
Ordoñez/Chiyo/Buncombe | Team RJN |
Ngtr
|
+ 91 kol
|
N
|
PAM
|
Lendoudis/Balbiani/Aguas | Zakspeed |
MAgt
|
+ 91 kol
|
N
|
PAM
|
Badey/Perfetti/Fontana | Akka-ASP |
MAgt
|
+ 91 kol
|
N
|
PAM
|
Motoaki/Bontempelli/Beretta | AF Corse |
F488
|
+ 91 kol
|
N
|
AM
|
Duyvier/Zanuttini/Perel | Kessel |
F488
|
+ 91 kol
|
N
|
-
|
Jaafar/Watson/Stoneman | Strakka |
M650
|
+ 91 kol
|
N
|
PAM
|
Chaponik/Heckert/Sandberg | Blk Falcon |
MAgt
|
+ 91 kol
|
N
|
-
|
Jensen/Menzel/Van Lagen | Walkenhorst |
Bm6
|
+ 91 kol
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulkách
Vozy: Audi R8 LMS 2015 (Ar82), BMW F13 M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (991) (P991)
Další vytrvalostní závod se uskuteční ve dnech 13. až 14. května na okruhu v britském Silverstone. Ještě předtím se účastníci seriálu Blancpain GT Series utkají ve dvou hodinu trvajících závodech okruhu Brands Hatch ve dnech 6. - 7. května.
Doplňující odkazy
Blancpain Endurance Cup (Zde)
Profil šampionátu s odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.
Blancpain GT Series (Zde)
Profil celého seriálu, jehož je vytrvalostní BEC součástí. Naleznete zde historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů, kalendář, výtah z pravidel a startovní listinu. Součástí jsou i odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.