Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Český tým vyhrál další vytrvalostní závod

Český tým vyhrál další vytrvalostní závod

Písařík s Králem ovládli Navarru

Český tým Bohemia Energy racing with Scuderia Praha, pravidelný účastník mezinárodních vytrvalostních závodů automobilů 24H Series, si připsal další vítězství. V sestavě Jiří Písařík, Josef Král a Matteo Malucelli tentokrát uspěl na severošpanělském okruhu Navarra.

Jak nám prozradil mluvčí týmu Aleš Holan, vítězství předcházela pečlivá příprava. V prvním závodě sezony v anglickém Silverstone utržilo Ferrari 488 GT3 několik šrámů, které se však podařilo odstranit. Tým se rozhodl pořídit i nový aerokit.

Na okruh Navarra dorazila již standardní a osvědčená posádka Jiří Písařík, Josef Král a Matteo Malucelli. Od prvních volných tréninků se tým pohyboval na špici závodního pole, oproti minulým sezonám se však vyrovnala i konkurence. To potvrdila i kvalifikace, kde český tým skončil na třetím místě časem 1:39,633 minuty, což znamenalo průměrnou rychlost na kolo 142 km/h. O vyrovnanosti startovního pole svědčí i fakt, že rozdíl mezi druhým až osmým vozem na startovním roštu činil čtyři desetiny sekundy na jedno kolo!

 

Matteo Malucelli za volantem vozu Ferrari 488 GT3

 

Závod, který se měl jet podle původního časového plánu v neděli na 12 hodin, byl rozdělen na dvě části. První – tříhodinová – byla odstartována v sobotu. Některé týmy se snažily taktizovat. Na rozdíl od české sestavy většina konkurentů vyrážela na trať jen s částečně naplněnými nádržemi. Ferrari se tak v prvních kolech díky vyšší hmotnosti propadlo až na sedmou pozici. O chvíli napětí se postaral Matteo Malucelli, který nezaviněně kolidoval s Porsche 911 týmu Herberth. Naštěstí mohl pokračovat v závodě pouze s odřeným nárazníkem. Postupem času se ferrari podívalo i na první místo, konečný výsledek po třech hodinách ale ovlivnilo několik tzv. Code 60 (virtuální safety car), po nichž se propadlo až na 7. místo. Český tým strategicky obětoval stíhání špičky startovního pole a těsně před koncem první části závodu, na rozdíl od většiny konkurentů, doplnil palivo a nazul čerstvé pneumatiky.

Do nedělní devítihodinové části české ferrari startovalo až ze 7. pozice se ztrátou jednoho kola. Během neděle se pořadí neustále měnilo, český tým ale nikdy nevypadl z první pětice a v posledních třech hodinách závodu si upevňoval první místo. Na výsledku se pozitivně podepsala nejen skvělá taktika, ale hlavně samotní jezdci, kteří podávali vysoké a konstantní výkony. Tým tak neukázal soupeřům jedinou slabinu a po 387 kolech byl odmávnut na prvním místě.

 

Vítězná posádka: zleva Jiří Písařík, Matteo Malucelli a Josef Král

 

Od pátku jsme věděli, že budeme muset opravdu hodně zabrat, jestli chceme být konkurenceschopní,“ hodnotil závod Josef Král. „Kvalifikace naše obavy maličko potvrdila, protože třetí místo a víc jak půlvteřinová ztráta na vítěze jasně naznačovaly, že hodně pomalá trať v Navaře je jako ušitá pro vozy Mercedes. Tým ale odvedl skvělou práci a závodní tempo se už neslo v jiném světle. Auto fungovalo skvěle, a proto jsme mohli zajíždět moc pěkné časy, které se nám dařilo držet po celou dobu závodu. No, a když to řeknu trochu fotbalově, dali jsme do toho srdíčko a k tomu přišlo štěstíčko.

 

Stupeň vítězů po závodě ve španělské Navaře a český tým na nejvyšší příčce

 

Výsledky: 1. Bohemia Energy racing with Scuderia Praha (Písařík, Král, Malucelli/Ferrari 488 GT3) 387 kol, 2. Car Collection Motorsport (G.Edelhoff, Grimm, M.Edelhoff/Audi R8 LMS) -3 kola, 3. PROsport Performance (Putman, Espenlaub, Foster/Mercedes-AMG GT3) -3 kola, 4. Forch Racing (Drmic, Eisemann, Lukas/Porsche 911 GT3R) -4 kola, 5. Swiss Team (Pampanini, Lenz, Calamia/Mercedes-AMG GT3) -7 kol, 6. IDEC Sport Racing (Patrice Lafargue, Paul Lafargue, Enjalbert/ Mercedes-AMG GT3) -8 kol.

Průběžné pořadí po dvou závodech: 1. Car Collection Motorsport 47, 2. Forch Racing 41, 3. Bohemia Energy racing with Scuderia Praha 39…

 

Ferrari českého týmu v plné rychlosti při cestě za vítězstvím