Bottas se raduje, Verstappen kaje
VC Ázerbájdžánu – 1. trénink
Velká cena Ázerbájdžánu v Baku začala poměrně nezáživným prvním tréninkem, v němž zvítězil Bottas. Ferrari se pohybovalo hluboko pod svými možnostmi, naopak ve formě se zdají být monoposty Force India.
Jelo se za optimálních klimatických podmínek – vzduch měl na pobřeží Kaspického moře 24 stupňů, asfalt o jedenáct více.
Po nezbytných instalačních kolech zaknihovali opravdu netradičně první relevantní časy piloti Mercedesu – Bottas, považovaný za specialistu na tento typ tratí, 1:49,8 a Hamilton 1:47,6. Oba začínali na supersoftech a postupně se vylepšili na 1:46,6, respektive 1:46,5. Renault naopak anoncoval „plánovanou“ dvacetiminutovou přestávku. Hartley musel v osmé zatáčce využít nouzového výjezdu. Novým lídrem se stal Verstappen za 1:46,4, a to dokonce na měkké směsi. Rozhodně naplno do toho zatím nešel Vettel, nacházející se až na dvanácté příčce.
Zato Mercedes a Red Bull se přetahovaly o čelo až do 34. minuty, kdy skončila seance pro Verstappena. Ztratil záď monopostu a levou částí narazil na bariéry. Zavěšení kola byla kompletně zničené. „Zasekla se mně tam jednička. Co jsem mohl dělat?“ žaloval Nizozemec do vysílačky. Po dobu odklízení auta byl trénink neutralizován.
Max Verstappen bude mít zase co vysvětlovat...
V poločase vykrystalizovalo pořadí: Ricciardo (1:45,4), Verstappen (+0,2), Hamilton (+0,3), Bottas (+1,0), Hülkenberg (+1,6), Stroll (+2,1), Grosjean (+2,8), Hartley (+2,9), Alonso (+2,9) a Ocon (+3,0). Týmy vracely pneumatiky Pirelli a chystaly se na druhou polovinu, která měla už více napovědět o jejich aktuální formě.
Sebastian Vettel zůstal v prvním tréninku v Baku v pozadí
Hamilton do ní sice vstoupil hodinami, ale vzápětí zaznamenal nové maximum: 1:45,200. Jiní se potýkali s potížemi – Hartley již podruhé využil „záchranného východu“, Sainzovi se blokovalo pravé přední kolo. Hamiltona těsně překonal Ricciardo, ale potom už přišel čas na ultrasofty. Bottas na nich nastavil laťku na 1:44,2. Ta byla tak vysoko, že na ni v dalším průběhu nikdo ze soupeřů neměl. Räikkönen, který byl téměř neviditelný, zajel do boxů a technici začali rozebírat podlahu jeho ferrari.
Na Bottase se natlačil Ricciardo, Pérez a Ocon dokazovali, že okruh „na motor“ zjevně svědčí i jejich vozům. „Začátek sezony nebyl ideální. Ale tady nám to sedí. Teď ze sebe musíme dostat všechno. Vozu už začínáme lépe rozumět,“ uvedl provozní ředitel Force India Otmar Szafnauer. Naopak Ferrari bylo v těžké defenzivě, o čemž svědčí devátá příčka Vettela a třináctá Räikkönena. Je ale možné, že stáj se místo maximálních výkonů zaměřila na testování nových komponent.
Výsledky se připravují.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:44,242 | 26 | |
2. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:44,277 | + 0.035 | 24 |
3. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:45,075 | + 0.833 | 26 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:45,200 | + 0.958 | 24 |
5. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:45,237 | + 0.995 | 29 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:45,559 | + 1.317 | 11 |
7. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:46,465 | + 2.223 | 25 |
8. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:46,480 | + 2.238 | 28 |
9. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:46,492 | + 2.250 | 18 |
10. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:46,513 | + 2.271 | 18 |
11. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:46,590 | + 2.348 | 26 |
12. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:46,747 | + 2.505 | 32 |
13. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:46,749 | + 2.507 | 11 |
14. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:46,856 | + 2.614 | 23 |
15. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:46,861 | + 2.619 | 10 |
16. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:46,875 | + 2.633 | 21 |
17. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:47,073 | + 2.831 | 21 |
18. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:47,434 | + 3.192 | 18 |
19. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:47,967 | + 3.725 | 21 |
20. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:48,741 | + 4.499 | 11 |