Stevens odolal tlaku Van der Lindeho a zvítězil
V Brands Hatch dosáhl belgický WRT dvojitého triumfu
K druhému podniku krátkých závodů seriálu Blancpain GT Series se dostavily rovné dvě desítky účastníků. Původně byla listina bohatší o další dva soutěžící. Belgickému týmu se nepodařilo obsadit vůz, jenž na domácí půdě triumfoval v Silver Cupu (Magnus/Picariello). Kvůli zranění Michaela Broniszewskiho, které utrpěl před dvěma týdny v Monze, byla ochuzena třída smíšených posádek o ferrari týmu Kessel (č. 11).
V hlavní kategorii je přihlášeno 17 vozů (včetně čtyř posádek v Silver cupu), tři vozy jsou obsazeny smíšenými sestavami.
Včerejší kvalifikace patřila především soutěžícím s vozy Audi. Vyhrál Vanthoor (č. 2, Belgian Audi Club) před Schothorstem (č. 66, Attempto). Na třetí místo se mezi další audi týmu WRT dokázali s mercedesem vklínit Marciello/Meadows (č. 88, AKKA ASP). O páté místo přišel po smazání všech časů Engelhart (č. 63, Grasser, Lamborghini). Po skončení prvního dílu kvalifikace byl jeho vůz zatlačen do garáže, což je v rozporu s pravidly.
Po startu přišel o třetí příčku Meadows, když se okolo něj vnějškem v pasáži Paddock Hill Bend přehnal za ním startující Riberas (č. 1, Belgian Audi Club). V Druids skončil v kačírku Atojev (SC č. 35, SMP Racing, Mercedes-AMG), takže byl na dráhu povolán na dvě kola bezpečnostní vůz.
Po novém startu předváděl působivou jízdu z chvostu startující Engelhart. Jakmile si poradil se slabšími soupeři, zdržel se chvíli za týmovými kolegy. Předjetí mu usnadnila chyba Hezemanse (č. 82) v desátém kole, brzy si poradil i s Compancem (č. 19). Tvrdším oříškem se pro něj stal dvanáctý Watson (SC č. 37, 3Y Technology, BMW), kterého zdolal krátce před zajetím do boxů.
Výměny zahájil první Vanthoor, jehož vůz mechanici odbavili nejrychleji z celého pole (40,515 v boxové uličce). Ve stejný okamžik zamířil do boxů i čtvrtý Meadows (45,432). V pořadí druhé audi týmu Attempto (č. 66, Schothorst/Van der Linde) strávilo v boxové uličce 45,484 vteřiny. Sedmý Leonard a střídající Vervisch se posunuli po vydařené zastávce (40,851) o dvě příčky výše.
Pozornost začal poutat pět minut po uzavření boxů boj o vedení v závodě. Na Stevense (č. 2, Belgian Audi Club) dotíral Van der Linde (č. 66, Attempto, Audi), ale vzhledem k vyrovnaným časům obou soupeřů se mu nepodařilo britského pilota předjet. K vedoucí dvojici se postupně přiblížili Mies (č. 1, Belgian Audi Club), Marciello (č. 88, AKKA ASP, Mercedes-AMG) a Vervisch (č. 17, Belgian Audi Club).
V nájezdu do posledního kola se vedle Van der Lindeho objevil na cílové rovince Mies a hladce jej předjel. Totéž se podařilo Marciellovi v Paddock Hill Bend, ale zdaleka ne tak čistě. Po kontaktu zpomaleného Van der Lindeho předjel i Vervisch. Jihoafričan posléze v zatáčce Sheene vyjel mimo dráhu a s defektem se dovlekl do cíle až na osmé příčce.
Výsledky závodu po ujetí 40 kol
p. | kat. | posádka | tým | vůz | čas/ztráta |
---|---|---|---|---|---|
1.
|
D.Vanthoor/W.Stevens | Belgian Audi Club |
Audi
|
1:00:33.396
|
|
2.
|
A.Riberas/C.Mies | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 1.195
|
|
3.
|
M.Meadows/R.Marciello | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
+ 1.751
|
|
4.
|
S.Leonard/F.Vervisch | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 2.502
|
|
5.
|
N.Jamin/F.Serrallés | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
+ 19.861
|
|
6.
|
P.Schothorst/P.Kaffer | Attempto Racing |
Audi
|
+ 19.879
|
|
7.
|
S.Gachet/C.Haase | Sainteloc Racing |
Audi
|
+ 22.632
|
|
8.
|
S.Schothorst/K.Van der Linde | Attempto Racing |
Audi
|
+ 23.568
|
|
9.
|
N.Siedler/S.Ortelli | Emil Frey Racing |
Lexus
|
+ 29.482
|
|
10.
|
C.Engelhart/M.Bortolotti | Grasser Racing |
Lamborghini
|
+ 29.971
|
|
11.
|
C.Klien/A.Costa | Emil Frey Racing |
Lexus
|
+ 33.561
|
|
12.
|
E.P.Companc/A.Caldarelli | Grasser Racing |
Lamborghini
|
+ 34.148
|
|
13.
|
L.Hezemans/F.Perera | Grasser Racing |
Lamborghini
|
+ 34.441
|
|
14.
|
P.Bhirombhakdi/C.Van Dam | TP12 Kessel Racing |
Ferrari
|
+ 46.901
|
|
15.
|
A.Watson/L.Moraes | 3Y Technology |
BMW
|
+ 1:02.868
|
|
16.
|
J.Caygill/A.T.Smith | Team Parker Racing |
Bentley
|
+ 1:31.031
|
|
17.
|
I.Loggie/C.Macleod | Team Parker Racing |
Bentley
|
+ 1:05.835
|
|
18.
|
N.Stievenart/M.Winkelhock | Sainteloc Racing |
Audi
|
- 1 kolo
|
|
19.
|
V.Atojev/A.Kornějev | SMP Racing |
Mercedes-AMG
|
- 1 kolo
|
|
20.
|
N.Bastian/J.Manchester | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
- 3 kola
|
Druhý závod můžete sledovat ještě dnes odpoledne na stránkách šampionátu Blancpain GT Series. Vysílání se souhrnem prvního závodu začíná v 15.45 hodin. Start do zahřívacího kola proběhne v 17.25 hodin.
Další informace o šampionátu
Odkazy na články s doplňujícími údaji o Blancpain Sprint Cupu i seriálu BGTS jsou v níže uvedené tabulce. V části s kalendářem krátkých závodů budou doplňovány odkazy na články s popisy uskutečněných závodů.
obsah článku | odkaz |
---|---|
Historie a držitelé titulů Blancpain Sprint a FIA GT Series | Zde |
Historie a držitelé titulů Blancpain GT Series | Zde |
Pořadatelská organizace SRO (vydáno v 2015) | Zde |
Oslavy 25 let aktivit Stéphane Ratela (2017) | Zde |
Pravidla a přehled změn | Zde |
Startovní listina - Zolder | Zde |
Přehled týmů a vozidel a jejich rozdělení do tříd | Zde |
06.04. – 08.04. Zolder | 1. závod 2. závod |
05.05. – 06.05. Brands Hatch | |
22.06. – 24.06. Misano | |
31.08. – 02.09. Hungaroring | |
14.09. – 16.09. Nürburgring | |
Konečné výsledky | září 2018 |