Vítězem hlavního závodu v Brands Hatch dvojice Ide/Mies
Salaquarda a Rosina po problémech mimo body, páté místo druhého vozu ISR.
Pořadí na roštu hlavního závodu určil polední kvalifikační závod (více Zde).
Nyní se bitva o větší příděl bodů rozhořela naplno, takže po nezvykle klidném poledním klání nebyla nouze o dramatické momenty. Ani druhý Stockinger (č. 74, ISR, Audi) nedokázal odolat útoku před první zatáčkou, tentokráte se před něj dostal Ide (č. 33, WRT, Audi). V zatáčce Surtees se vnitřkem na sedmé místo protáhl okolo Bortolottiho (č. 63, Grasser, Lamborghini) Bell (č. 58, Garage 59, McLaren).
Pořadím dolů se propadal na startu šestý Vanthoor (č. 4, WRT, Audi), který protnul cíl úvodního kola až desátý. O stejný počet pozic směrem nahoru se dostali Stippler (č. 75, ISR, Audi) a Baumann (č. 84, HTP, Mercedes). Přesto se nejlepším pilotem v úvodu stal Sims (č. 99, Rowe, BMW) – britský pilot startující ze 37. místa byl po necelých čtyřech kilometrech jízdy již o čtrnáct příček výše!
Těsných rozestupů využil k rychlému postupu Soulet (č. 8, M-Sport, Bentley), který již v druhém kole útočil na čtvrtou příčku obsazenou Schmidem (č. 85, HTP, Mercedes). Když jej bravurním manévrem zdolal v zatáčce Hawthorns, i jeho kolega Soucek nevěřícně zíral.
Po řadě změn bez větších následků začalo pole ve třetím kole řídnout. Dusseldorp (č. 98, Rowe, BMW) kolidoval s Madsenem (č. 5, Phoenix, Audi), přičemž pro oba aktéry závod skončil v jejich garážích, kde jim mechanici nedokázali pomoci. Jak přišly k úhoně vozy Seefrieda (č. 333, Rinaldi, Ferrari) a Zampieriho (č. 101, Attempto, Lamborghini) kamery nezaznamenali, oba jezdci však dopadli podobně. V boxech se zastavil také Plowman (č. 59, Garage 59, McLaren), ten jako jediný dokázal pokračovat.
Po dalších třenicích byl vyšetřován Abril (č. 7, M-Sport, Bentley), který bez větších následků na svém voze poškodil záď Vervischova pomalého audi (č. 1, WRT) v zatáčce Stirlings. Při vyhýbání navíc narazil do Stipplera (č. 75, ISR, Audi), který také musel zamířit k mechanikům. Incidenty prošetřovali komisaři, kteří nevyvodili žádné důsledky.
Předjetím dvou týmových kolegů zabraných v souboji na rovince Pilgrims se blýsknul Takaboshi (č. 23, GT Academy, Nissan). Leonard (SC č. 2, WRT, Audi) a Baptista (č. 3) tak již soupeřili jen o 17. pozici.
Při trestu průjezdu boxy za ulitý start přišel o sedmou příčku Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini). Následoval propad až na 22. pozici.
Rychlý postup Souleta se zpomalil, již v sedmém kole se zavěsil za Stockingera. Jeho třetí pozici dobyl až v 15. kole na rovince Brabham. Úspěšný v boji o třináctou příčku byl Bleekemolen (č. 16, Grasser, Lamborghini), který zvolil k překonání Mayr-Melnhofa (č. 6, Phoenix, Audi) místo za zatáčkou Westfield.
Z postrčení Valsecchiho (č. 77, Lamborghini) do kačírku v zatáčce Druids nebyli nadšení ve stáji Attempto. Viníkem byl krátce před zahájením výměn jeho kolega Van Splunteren (SC č. 100).
V boxech zažívali řadu horkých chvilek u týmu HTP. O více než čtyřicet vteřin déle než bylo běžné zde pobyl Jaafar (č. 85, místo Schmida) a zastávka sedmého Buhka (č. 84, místo Baumanna) byla prošetřována. Navíc zde o vedení přišel Szymkowiak (č. 86, místo Schneidera), jenž byl vypuštěn před Soucka. Vedení v závodě tak přebral Mies, jehož vůz strávil v boxové uličce o 5,661 vteřin méně než mercedes dvojice Szymkowiak/Schneider.
Na příliš rychlou jízdu doplatili dvě ze tří lamborghini týmu Grasser. Následné odpykání trestu se projevilo u Rosiny (č. 16) propadem z 13. na 18. místo, Pohler (č. 63) v hloubi pole 25. pozici neopustil.
V 25. kole vzájemně kolidovali o 14. pozici bojující kolegové Jimenez (č. 3, WRT, Audi) a Meadows (SC č. 2). Za zatáčkou Westfield zůstal stát rozbitý vůz Meadowse, Jimenez z místa odjel, ale dále v závodě nepokračoval.
Na dráze vodil dvanáct minut zbývající tři desítky účastníků bezpečnostní vůz. Deset minut před koncem se během šesti kol rozhořely nanovo souboje. Situaci využil Parente (č. 58, Garage 59, McLaren), který dobyl na rovince čtvrtou příčku Perery (č. 74, ISR, Audi). V souboji dvou mercedesů na rovince Pilgrims se na osmé místo Vautiera (č. 88, AKKA-ASP) propracoval Buhk (č. 84, HTP).
V některých případech však docházelo i ke kolizím. Jaafarovo (č. 84, HTP, Mercedes) předjetí Picciniho za Druids prošetřovali komisaři. Cíl po kolizi ve stejném místě neviděli Giammaria (č. 90, AF Corse, Ferrari) a Asch (PAM č. 36, a-works, Porsche).
Výsledky po ujetí 39 kol.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
-
|
E.Ide/C.Mies | Belgian Audi |
Ar82
|
1:00:18.769
|
2.
|
-
|
B.Schneider/J.Szymkowiak | HTP |
MAgt
|
+ 0.548
|
3.
|
-
|
M.Soulet/A.Soucek | M-Sport |
Bcon
|
+ 8.154
|
4.
|
-
|
R.Bell/A.Parente | Garage 59 |
M650
|
+ 8.338
|
5.
|
-
|
M.Stockinger/F.Perera | ISR |
Ar82
|
+ 9.143
|
6.
|
-
|
M.Parisy/C.Haase | Sainteloc |
Ar82
|
+ 11.891
|
7.
|
-
|
D.Baumann/M.Buhk | HTP |
MAgt
|
+ 14.053
|
8.
|
-
|
V.Abril/S.Kane | M-Sport |
Bcon
|
+ 17.035
|
9.
|
-
|
M.Rosenquist/T.Vautier | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 19.444
|
10.
|
SC
|
M.Beretta/L.Stolz | Grasser |
Lhur
|
+ 21.588
|
11.
|
-
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
Ar82
|
+ 22.228
|
12.
|
-
|
D.Vanthoor/R.Frijns | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 22.483
|
13.
|
SC
|
M.Van Splunteren/J.Mul | Attempto |
Lhur
|
+ 22.631
|
14.
|
-
|
R.Monti/E.Sandström | Sainteloc |
Ar82
|
+ 23.147
|
15.
|
-
|
F.Vervisch/L.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 23.863
|
16.
|
-
|
A.Sims/P.Eng | Rowe |
Bm6
|
+ 24.414
|
17.
|
-
|
J.Bleekemolen/S.Rosina | Grasser |
Lhur
|
+ 24.952
|
18.
|
-
|
N.Takaboshi/A.Buncombe | GT Academy |
Ngtr
|
+ 25.585
|
19.
|
-
|
C.Schmid/J.Jaafar | HTP |
MAgt
|
+ 26.306
|
20.
|
-
|
F.Stippler/F.Salaquarda | ISR |
Ar82
|
+ 27.313
|
21.
|
PAM
|
M.Broniszewski/G.Piccini | Kessel |
F488
|
+ 30.034
|
22.
|
SC
|
R.Sanchez/S.Walkinshaw | GT Academy |
Ngtr
|
+ 32.248
|
23.
|
PAM
|
J.Beaubelique/M.M.Traffort | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1:11.748
|
24.
|
-
|
N.Pohler/M.Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
+ 1 kolo
|
25.
|
-
|
M.Plowman/C.Ledogar | Garage 59 |
M650
|
+ 1 kolo
|
26.
|
PAM
|
S.Parrow/D.Keilwitz | Black Pearl |
F458
|
+ 1 kolo
|
27.
|
PAM
|
C.Bourret/J.Belloc | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
28.
|
-
|
D.Valsecchi/M.Mapelli | Attempto |
Lhur
|
+ 2 kola
|
29.
|
AM
|
C.Sdanewitsch/C.Lemeret | AF Corse |
F458
|
+ 2 kola
|
30.
|
-
|
E.P.Companc/R.Giammaria | AF Corse |
F458
|
+ 5 kol
|
31.
|
PAM
|
D.Gonzales/S.Asch | a-works |
P991
|
+ 5 kol
|
32.
|
-
|
R.Baptista/S.Jimenez | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 15 kol
|
33.
|
SC
|
S.Leonard/M.Meadows | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 15 kol
|
34.
|
-
|
S.Dusseldorp/J.Krohn | Rowe |
Bm6
|
+ 34 kol
|
35.
|
SC
|
N.M.Madsen/M.Pommer | Phoenix |
Ar82
|
+ 34 kol
|
36.
|
-
|
D.Zampieri/P.Niederhauser | Attempto |
Lhur
|
+ 34 kol
|
37.
|
-
|
M.Seefried/N.Siedler | Rinaldi |
F488
|
+ 35 kol
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R (P991)
Následujícím podnikem s krátkými závody se šampionát přehoupne do své druhé poloviny. Místem třetího víkendu bude za měsíc a půl německý Nürburgring (1. - 3. července).
V seriálu Blancpain GT Series se mezitím uskuteční dva podniky ve vytrvalostních závodech. Již následující víkend se odehraje na okruhu v Silverstone tři hodiny trvající závod.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Cup (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.