Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bleekemolen/Proczyk vítězi hlavního závodu

Bleekemolen/Proczyk vítězi hlavního závodu

Salaquarda sedmý, Rosina skončil v kačírku.

Pořadí na roštu hlavního závodu určil polední kvalifikační závod (více Zde).

Nyní se letmý start obešel bez větších potíží, naši jezdci však jeho začátek trochu zaspali. Salaquarda (č. 90, Villorba, Ferrari) se tak propadl o dvě místa, Rosina (č. 88, Reiter, Lamborghini) z deváté příčky až na třináctou.

Záhy po startu měl smůlu Dusseldorp (č. 85, HTP, Mercedes), který dostal smyk v Druids. S jeho vozem měl kontakt Rosina, který z vozu holandského pilota odloupl celý přední nárazník. Dusseldorp po návštěvě mechaniků odstoupil.

Slovenský jezdec přišel o pozici, nicméně pokračoval dále. Bohužel nevydařený průjezd Westfield znamenal uvíznutí v rozlehlé únikové zóně. Jen o trochu více štěstí zde měl ve stejnou chvíli Mayr-Melnhof (č. 6, Phoenix, Audi), který se díky udržení vozu ve směru jízdy dokázal kačírkem přebrodit. Po zastávce u mechaniků pro novou pneumatiku chvíli pokračoval v závodě.

Proczyk (č. 28, Grasser, Lamborghini) ve vedení jel dostatečně rychle, takže Buhkovi (č. 84, HTP, Mercedes) nyní nedával mnoho příležitostí k útoku. Když se během střídání ukázali jako zručnější mechanici rakouské stáje, ocitl s přehledem ve vedení Bleekemolen. Střídající Götz se propadl dokonce až za Filha (č. 30, Team Brazil, BMW).

Zastávky jsou mnohem větší bolístkou u týmů příchozích z GT Open. V lepším případě jezdci ztrácí pozice (Villorba, Salaquarda/Montermini), v horším nedostatečně upevněná kola. Druhý případ se stal Onidimu (č. 60, Bhai Tech, McLaren), který mohl rázem zapomenout na pokračování v Pantanem slibně rozjetém závodě.

Bez chyby se však neobešla ani zastávka u brazilského týmu. Filho (č. 30, Team Brazil, BMW) musel opustit druhou příčku a odpykat si trest průjezdu boxovou uličkou kvůli porušení pravidel při zastávce. Na dráhu se vrátil až osmý, navíc musel tvrdě hájit pozici před Rastem (č. 2, WRT, Audi).

Závod nepřerušený výjezdem zpomalovacího vozu skončil po ujetí 42 kol.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
PRO
 H.Proczyk/J.Bleekemolen   Grasser
L
1:01:17.981
2.
PRO
 M.Buhk/M.Götz   HTP
MB
+ 4.043
3.
PRO
 S.Jimenez/C.Bueno   Team Brazil
B
+ 11.760
4.
PRO
 C.Ramos/L.Vanthoor   Belgian Audi
A
+ 19.365
5.
PRO
 A.Zanardi   ROAL
B
+ 24.579
6.
SC
 V.Abril/M.Lisowski   Belgian Audi
A
+ 25.187
7.
PRO
 F.Salaquarda/A.Montermini   Vilorba
F
+ 25.747
8.
PRO
 M.Stumpf/V.B.Filho   Team Brazil
B
+ 27.088
9.
PRO
 E.Ide/R.Rast   Belgian Audi
A
+ 27.829
10.
SC
 S.Colombo/D.Fumanelli   ROAL
B
+ 41.001
11.
PAM
 A.Latif/M.Basseng   Phoenix
A
+ 58.394
12.
PRO
 D.Lloyd/S.Pentus   Bhai Tech
Mc
+ 1:04.185
13.
PRO
 R.Rusinov/S.Ortelli   G-Drive
A
+ 1:09.230
14.
SC
 A.Ebrahim/M.Toril   Fortec
MB
+ 1 kolo
15.
PAM
 S.Landmann/S.Halek   Grasser
L
+ 1 kolo
16.
PRO
 G.Pantano/F.Onidi   Bhai Tech
Mc
+ 1 kolo
17.
PRO
 N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock   Phoenix
A
+ 28 kol
18.
PRO
 S.Rosina/T.Enge   Reiter
L
+ 30 kol
19.
PRO
 S.Dusseldorp/S.Afanasiev   HTP
MB
+ 40 kol

Na další podnik s krátkými závody bude nutné počkat až na začátek prázdnin, kdy ve dnech 4. – 6. července proběhne na okruhu Zandvoort třetí víkend. Mezitím se dvakrát setkají účastníci spřízněné vytrvalostní BES, poprvé již příští týden, 23. - 25. května v Silverstone.

Profil šampionátu a nástavbové série

Blancpain Sprint Series (Zde)

Blancpain GT Series (Zde)

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.