Bleekemolen/Proczyk vítězi hlavního závodu
Salaquarda sedmý, Rosina skončil v kačírku.
Pořadí na roštu hlavního závodu určil polední kvalifikační závod (více Zde).
Nyní se letmý start obešel bez větších potíží, naši jezdci však jeho začátek trochu zaspali. Salaquarda (č. 90, Villorba, Ferrari) se tak propadl o dvě místa, Rosina (č. 88, Reiter, Lamborghini) z deváté příčky až na třináctou.
Záhy po startu měl smůlu Dusseldorp (č. 85, HTP, Mercedes), který dostal smyk v Druids. S jeho vozem měl kontakt Rosina, který z vozu holandského pilota odloupl celý přední nárazník. Dusseldorp po návštěvě mechaniků odstoupil.
Slovenský jezdec přišel o pozici, nicméně pokračoval dále. Bohužel nevydařený průjezd Westfield znamenal uvíznutí v rozlehlé únikové zóně. Jen o trochu více štěstí zde měl ve stejnou chvíli Mayr-Melnhof (č. 6, Phoenix, Audi), který se díky udržení vozu ve směru jízdy dokázal kačírkem přebrodit. Po zastávce u mechaniků pro novou pneumatiku chvíli pokračoval v závodě.
Proczyk (č. 28, Grasser, Lamborghini) ve vedení jel dostatečně rychle, takže Buhkovi (č. 84, HTP, Mercedes) nyní nedával mnoho příležitostí k útoku. Když se během střídání ukázali jako zručnější mechanici rakouské stáje, ocitl s přehledem ve vedení Bleekemolen. Střídající Götz se propadl dokonce až za Filha (č. 30, Team Brazil, BMW).
Zastávky jsou mnohem větší bolístkou u týmů příchozích z GT Open. V lepším případě jezdci ztrácí pozice (Villorba, Salaquarda/Montermini), v horším nedostatečně upevněná kola. Druhý případ se stal Onidimu (č. 60, Bhai Tech, McLaren), který mohl rázem zapomenout na pokračování v Pantanem slibně rozjetém závodě.
Bez chyby se však neobešla ani zastávka u brazilského týmu. Filho (č. 30, Team Brazil, BMW) musel opustit druhou příčku a odpykat si trest průjezdu boxovou uličkou kvůli porušení pravidel při zastávce. Na dráhu se vrátil až osmý, navíc musel tvrdě hájit pozici před Rastem (č. 2, WRT, Audi).
Závod nepřerušený výjezdem zpomalovacího vozu skončil po ujetí 42 kol.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
H.Proczyk/J.Bleekemolen | Grasser |
L
|
1:01:17.981
|
2.
|
PRO
|
M.Buhk/M.Götz | HTP |
MB
|
+ 4.043
|
3.
|
PRO
|
S.Jimenez/C.Bueno | Team Brazil |
B
|
+ 11.760
|
4.
|
PRO
|
C.Ramos/L.Vanthoor | Belgian Audi |
A
|
+ 19.365
|
5.
|
PRO
|
A.Zanardi | ROAL |
B
|
+ 24.579
|
6.
|
SC
|
V.Abril/M.Lisowski | Belgian Audi |
A
|
+ 25.187
|
7.
|
PRO
|
F.Salaquarda/A.Montermini | Vilorba |
F
|
+ 25.747
|
8.
|
PRO
|
M.Stumpf/V.B.Filho | Team Brazil |
B
|
+ 27.088
|
9.
|
PRO
|
E.Ide/R.Rast | Belgian Audi |
A
|
+ 27.829
|
10.
|
SC
|
S.Colombo/D.Fumanelli | ROAL |
B
|
+ 41.001
|
11.
|
PAM
|
A.Latif/M.Basseng | Phoenix |
A
|
+ 58.394
|
12.
|
PRO
|
D.Lloyd/S.Pentus | Bhai Tech |
Mc
|
+ 1:04.185
|
13.
|
PRO
|
R.Rusinov/S.Ortelli | G-Drive |
A
|
+ 1:09.230
|
14.
|
SC
|
A.Ebrahim/M.Toril | Fortec |
MB
|
+ 1 kolo
|
15.
|
PAM
|
S.Landmann/S.Halek | Grasser |
L
|
+ 1 kolo
|
16.
|
PRO
|
G.Pantano/F.Onidi | Bhai Tech |
Mc
|
+ 1 kolo
|
17.
|
PRO
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
A
|
+ 28 kol
|
18.
|
PRO
|
S.Rosina/T.Enge | Reiter |
L
|
+ 30 kol
|
19.
|
PRO
|
S.Dusseldorp/S.Afanasiev | HTP |
MB
|
+ 40 kol
|
Na další podnik s krátkými závody bude nutné počkat až na začátek prázdnin, kdy ve dnech 4. – 6. července proběhne na okruhu Zandvoort třetí víkend. Mezitím se dvakrát setkají účastníci spřízněné vytrvalostní BES, poprvé již příští týden, 23. - 25. května v Silverstone.
Profil šampionátu a nástavbové série
Blancpain Sprint Series (Zde)
Blancpain GT Series (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.