Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vítězství Engelharta/Bortolottiho posouvá oba do vedení BGTS

Vítězství Engelharta/Bortolottiho posouvá oba do vedení BGTS

Smolný závod pro oba vozy ISR, ani jeden neviděl cíl.

Pořadí na roštu hlavního závodu určil polední kvalifikační závod (více Zde).

První kolo se stalo osudným vozům týmu ISR. Ceccon (č. 74, ISR, Audi) nedoplatil na kontakt s Venturinim (č. 66, Attempto, Lamborghini) na výjezdu z Druids hodinami jako jeho krajan. Pozdější trest průjezdu boxovou uličkou jej z deváté pozice poslal na chvost pole.

V únikové zóně u zatáčky Stirlings skončil závod pro Schmida (č. 75, ISR, Audi). Tam mu pomohl Szymkowiak (SC č. 85, HTP, Mercedes), který byl po skončení závodu potrestán přičtením půlminuty k dosaženému času. Místo celkově čtvrté pozice a triumfu v Silver Cupu následoval propad na 17. příčku a posun na druhé místo v hodnocení talentovaných mladíků.

Ještě než ve třetím kole vyjel na dráhu bezpečnostní vůz, aby mohlo být Schmidovo audi vyproštěno, dokázal si na čele vytvořit čtyři vteřiny náskoku Engelhart (č. 63, Grasser, Lamborghini). Německý pilot pokračoval ve spanilé jízdě i po skončení neutralizace v sedmém kole, když těžil soubojů, jenž se odehrávaly za zádí jeho lamborghini.

Za druhým Compancem (č. 19, Grasser, Lamborghini), jenž z této pozice vystrnadil na startu Palttalu (č. 98, Rowe, BMW), útočil v zatáčce Graham Hill úspěšně Sérrales (č. 88, AKKA-ASP). Jeho kolega Da Costa (č. 99) na páté pozici zažíval horké chvilky po předchozí neúspěšné snaze zdolat finského jezdce. V 11. kole byl během chvíle překonán Barnicoatem (č. 58, Strakka, McLaren) a následně i Leonardem (č. 1, WRT, Audi).

V sedmnáctém kole začaly mnohdy neméně dramatické výměny. Siedlerovi (č. 19, Grasser, Lamborghini) znemožnila poničená hřídel uvést motor do chodu a navázat na Compancovo druhé místo.

Z pátého místa vyřadil Enga (č. 99, Rowe, BMW) unáhlený výjezd Juncadelly (č. 88, AKKA-ASP) z boxového stání. Se zničeným pravým předním kolem po nárazu španělského pilota se dovlekl pouze kousek za výjezd z boxů, kde vůz odstavil. Juncadellu stál následný trest 11. místo, po krátké jízdě na dvacáté pozici skončil u mechaniků.

Pouhých šest minut vodil ve vedení třídy smíšených posádek své ferrari Piccini (PAM č. 11, Kessel). Upadlé kolo jej donutilo zamířit ke svým mechanikům.

Za vítězstvím a vedením v seriálu BGTS mířil s dvaceti vteřinami náskoku Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini). Na šestém místě byl jeden z dvojice dosavadních vůdců Perera (č. 84, HTP, Mercedes), který navíc v 30. kole podlehl Vanthoorovi (č. 1, WRT, Audi).

Výsledky po ujetí 41 kol.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
-
 C.Engelhart/M.Bortolotti   Grasser
Lhur
1:01:21.411
2.
-
 S.Leonard/R.Frijns   Belgian Audi
Ar82
+ 18.974
3.
-
 M.Winkelhock/W.Stevens   Belgian Audi
Ar82
+ 24.955
4.
-
 M.Palttala/J.Krohn   Rowe
Bm6
+ 25.909
5.
-
 M.Fässler/D.Vanthoor   Belgian Audi
Ar82
+ 26.343
6.
-
 M.Buhk/F.Perera   HTP Motorsport
MAgt
+ 26.754
7.
-
 M.Meadows/R.Marciello   AKKA ASP
MAgt
+ 27.742
8.
-
 R.Monti/C.Haase   Sainteloc
Ar82
+ 30.931
9.
-
 P.Schothorst/J.Dennis   Team WRT
Ar82
+ 31.616
10.
-
 B.Barnicoat/A.Parente   Strakka
M650
+ 32.019
11.
SC
 D.Fumanelli/M.Williamson   Strakka MS
M650
+ 32.484
12.
-
 V.Abril/S.Kane   M-Sport
Bcon
+ 40.404
13.
-
 G.Venturini/M.Mapelli   Attempto
Lhur
+ 41.082
14.
-
 E.Ide/C.Mies   Belgian Audi
Ar82
+ 41.733
15.
-
 F.Crestani/G.Yacaman   Orange 1 Lazarus
Lhur
+ 54.644
16.
PAM
 A.Mattschull/D.Keilwitz   Rinaldi
F488
+ 54.929
17.
SC
 J.Szymkowiak/F.Schiller   HTP Motorsport
MAgt
+ 55.306*
18.
-
  A.Soucek/M.Soulet   M-Sport
Bcon
+ 56.502
19.
SC
 L.Case/P.Quiafe   AF Corse
F488
+ 1:02.986
20.
PAM
 P.Bhirombhakdi/C.Van Dam   Kessel TP12
F488
+ 1:04.212
21.
-
 A.Watson/R.Bell   Strakka
M650
+ 1:05.492
22.
-
 J.Eriksson/D.Baumann   AMG HTP
MAgt
+ 1:06.248
23.
PAM
 J.L.Beaubelique/J.Gounon   AKKA ASP
MAgt
+ 1:06.730
24.
PAM
 C.Bourret/J.Belloc   AKKA ASP
MAgt
+ 1 kolo
25.
PAM
 M.Broniszewski/G.Piccini   Kessel
F488
+ 1 kolo
N
SC
 M.Van Splunteren/N.Pohler   Attempto
Lhur
+ 10 kol
N
-
 F.Serrallés/D.Juncadella   AKKA ASP
MAgt
+ 11 kol
N
-
 K.Ceccon/F.Stippler   ISR
Ar82
+ 17 kol
N
-
 A.F.Da Costa/P.Eng   Rowe
Bm6
+ 24 kol
N
-
 E.P.Companc/N.Siedler   Grasser
Lhur
+ 25 kol
-
-
 C.Schmid/F.Salaquarda   ISR
Ar82
-

* čas po přičtení 30 vteřinové penalizace

Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce

Vozy: Audi R8 LMS - 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Gallardo R-EX (LgEX), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R -991 (P991)

N – neklasifikováni, tučné písmo – čeští anebo slovenští účastníci

Za tři týdny se třetím podnikem v belgickém Zolderu dostaneme v části s krátkými závody do druhé poloviny. Mezitím se v seriálu Blancpain GT Series následující víkend odehraje na okruhu v Silverstone tři hodiny trvající závod.

Profil šampionátu

Blancpain Sprint Cup (Zde)

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.