Vítězství Engelharta/Bortolottiho posouvá oba do vedení BGTS
Smolný závod pro oba vozy ISR, ani jeden neviděl cíl.
Pořadí na roštu hlavního závodu určil polední kvalifikační závod (více Zde).
První kolo se stalo osudným vozům týmu ISR. Ceccon (č. 74, ISR, Audi) nedoplatil na kontakt s Venturinim (č. 66, Attempto, Lamborghini) na výjezdu z Druids hodinami jako jeho krajan. Pozdější trest průjezdu boxovou uličkou jej z deváté pozice poslal na chvost pole.
V únikové zóně u zatáčky Stirlings skončil závod pro Schmida (č. 75, ISR, Audi). Tam mu pomohl Szymkowiak (SC č. 85, HTP, Mercedes), který byl po skončení závodu potrestán přičtením půlminuty k dosaženému času. Místo celkově čtvrté pozice a triumfu v Silver Cupu následoval propad na 17. příčku a posun na druhé místo v hodnocení talentovaných mladíků.
Ještě než ve třetím kole vyjel na dráhu bezpečnostní vůz, aby mohlo být Schmidovo audi vyproštěno, dokázal si na čele vytvořit čtyři vteřiny náskoku Engelhart (č. 63, Grasser, Lamborghini). Německý pilot pokračoval ve spanilé jízdě i po skončení neutralizace v sedmém kole, když těžil soubojů, jenž se odehrávaly za zádí jeho lamborghini.
Za druhým Compancem (č. 19, Grasser, Lamborghini), jenž z této pozice vystrnadil na startu Palttalu (č. 98, Rowe, BMW), útočil v zatáčce Graham Hill úspěšně Sérrales (č. 88, AKKA-ASP). Jeho kolega Da Costa (č. 99) na páté pozici zažíval horké chvilky po předchozí neúspěšné snaze zdolat finského jezdce. V 11. kole byl během chvíle překonán Barnicoatem (č. 58, Strakka, McLaren) a následně i Leonardem (č. 1, WRT, Audi).
V sedmnáctém kole začaly mnohdy neméně dramatické výměny. Siedlerovi (č. 19, Grasser, Lamborghini) znemožnila poničená hřídel uvést motor do chodu a navázat na Compancovo druhé místo.
Z pátého místa vyřadil Enga (č. 99, Rowe, BMW) unáhlený výjezd Juncadelly (č. 88, AKKA-ASP) z boxového stání. Se zničeným pravým předním kolem po nárazu španělského pilota se dovlekl pouze kousek za výjezd z boxů, kde vůz odstavil. Juncadellu stál následný trest 11. místo, po krátké jízdě na dvacáté pozici skončil u mechaniků.
Pouhých šest minut vodil ve vedení třídy smíšených posádek své ferrari Piccini (PAM č. 11, Kessel). Upadlé kolo jej donutilo zamířit ke svým mechanikům.
Za vítězstvím a vedením v seriálu BGTS mířil s dvaceti vteřinami náskoku Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini). Na šestém místě byl jeden z dvojice dosavadních vůdců Perera (č. 84, HTP, Mercedes), který navíc v 30. kole podlehl Vanthoorovi (č. 1, WRT, Audi).
Výsledky po ujetí 41 kol.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
-
|
C.Engelhart/M.Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
1:01:21.411
|
2.
|
-
|
S.Leonard/R.Frijns | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 18.974
|
3.
|
-
|
M.Winkelhock/W.Stevens | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 24.955
|
4.
|
-
|
M.Palttala/J.Krohn | Rowe |
Bm6
|
+ 25.909
|
5.
|
-
|
M.Fässler/D.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 26.343
|
6.
|
-
|
M.Buhk/F.Perera | HTP Motorsport |
MAgt
|
+ 26.754
|
7.
|
-
|
M.Meadows/R.Marciello | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 27.742
|
8.
|
-
|
R.Monti/C.Haase | Sainteloc |
Ar82
|
+ 30.931
|
9.
|
-
|
P.Schothorst/J.Dennis | Team WRT |
Ar82
|
+ 31.616
|
10.
|
-
|
B.Barnicoat/A.Parente | Strakka |
M650
|
+ 32.019
|
11.
|
SC
|
D.Fumanelli/M.Williamson | Strakka MS |
M650
|
+ 32.484
|
12.
|
-
|
V.Abril/S.Kane | M-Sport |
Bcon
|
+ 40.404
|
13.
|
-
|
G.Venturini/M.Mapelli | Attempto |
Lhur
|
+ 41.082
|
14.
|
-
|
E.Ide/C.Mies | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 41.733
|
15.
|
-
|
F.Crestani/G.Yacaman | Orange 1 Lazarus |
Lhur
|
+ 54.644
|
16.
|
PAM
|
A.Mattschull/D.Keilwitz | Rinaldi |
F488
|
+ 54.929
|
17.
|
SC
|
J.Szymkowiak/F.Schiller | HTP Motorsport |
MAgt
|
+ 55.306*
|
18.
|
-
|
A.Soucek/M.Soulet | M-Sport |
Bcon
|
+ 56.502
|
19.
|
SC
|
L.Case/P.Quiafe | AF Corse |
F488
|
+ 1:02.986
|
20.
|
PAM
|
P.Bhirombhakdi/C.Van Dam | Kessel TP12 |
F488
|
+ 1:04.212
|
21.
|
-
|
A.Watson/R.Bell | Strakka |
M650
|
+ 1:05.492
|
22.
|
-
|
J.Eriksson/D.Baumann | AMG HTP |
MAgt
|
+ 1:06.248
|
23.
|
PAM
|
J.L.Beaubelique/J.Gounon | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1:06.730
|
24.
|
PAM
|
C.Bourret/J.Belloc | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1 kolo
|
25.
|
PAM
|
M.Broniszewski/G.Piccini | Kessel |
F488
|
+ 1 kolo
|
N
|
SC
|
M.Van Splunteren/N.Pohler | Attempto |
Lhur
|
+ 10 kol
|
N
|
-
|
F.Serrallés/D.Juncadella | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 11 kol
|
N
|
-
|
K.Ceccon/F.Stippler | ISR |
Ar82
|
+ 17 kol
|
N
|
-
|
A.F.Da Costa/P.Eng | Rowe |
Bm6
|
+ 24 kol
|
N
|
-
|
E.P.Companc/N.Siedler | Grasser |
Lhur
|
+ 25 kol
|
-
|
-
|
C.Schmid/F.Salaquarda | ISR |
Ar82
|
-
|
* čas po přičtení 30 vteřinové penalizace
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
Vozy: Audi R8 LMS - 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Gallardo R-EX (LgEX), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R -991 (P991)
N – neklasifikováni, tučné písmo – čeští anebo slovenští účastníci
Za tři týdny se třetím podnikem v belgickém Zolderu dostaneme v části s krátkými závody do druhé poloviny. Mezitím se v seriálu Blancpain GT Series následující víkend odehraje na okruhu v Silverstone tři hodiny trvající závod.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Cup (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.